X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שהם: רק חריגה ניכרת מצדיקה הימנעות מאישור פרויקט תמ"א 38 נאור וג'ובראן: לא בטוח שצריך להגביל את שיקול דעת הוועדה המקומית, ולא צריך להכריע כרגע
▪  ▪  ▪
"התנגשות בלתי נמנעת"

מחלוקת בין שופטי בית המשפט העליון באחת הנקודות המרכזיות של יישום תמ"א 38: עד כמה צריכים מוסדות התכנון והבנייה להתחשב בהסדרים פרטניים החלים על הבניין המועמד לפרויקט, ובזכויותיהם של הדיירים בבניינים השכנים - ככל שאלו מתנגשים עם ההטבות הניתנות מכוח התמ"א.
השופט אורי שהם סבור (יום א', 30.10.16), כי בשל החשיבות הרבה של חיזוק מבנים לעמידה ברעידות אדמה, יש לתת לה עדיפות. הוא מזכיר פסיקה קודמה של בית המשפט העליון, לפיה זכויות הבנייה הנוספות הן רק הדרך להשיג את המטרה המרכזית - חיזוק המבנים - וממשיך:
"נוכח ההתנגשות הבלתי נמנעת, לעיתים, בין מימושה של תמ"א 38, באמצעות ההקלות הכלכליות והתכנוניות הניתנות במסגרתה, לבין הסדרים תכנונים פרטניים, אשר חלים על אותם מבנים הטעונים חיזוק, נראה בעיני כי עצם החריגה התכנונית, האדריכלית, או הנופית, לבדה, אין בה כדי להצדיק את סירובה של הוועדה המקומית ליתן היתר בנייה, הכרוך בתוספת זכויות בנייה.
"על החריגה, המצדיקה סירוב לבקשה להיתר, להיות בעוצמה ניכרת, ולגרום לפגיעה בלתי סבירה ובלתי מידתית באינטרסים לגיטימיים אחרים, לרבות פגיעה בגורמים המתנגדים לבקשה להיתר. רק פגיעה כזו תצדיק, לטעמי, הימנעות ממימוש מטרתה של תמ"א 38, היינו, חיזוק המבנה או המבנים, מושא הבקשה להיתר, מפני רעידות אדמה".
הנשיאה מרים נאור סבורה - והשופט סלים ג'ובראן הסכים איתה - כי במקרה הנוכחי אין צורך לקבוע מסמרות עקרוניים בשאלה זו. היא אומרת: "איני משוכנעת שאכן נכון להגביל כך את שיקול דעת הוועדה המקומית. עם זאת, איננו נדרשים להכריע בכך בנסיבות ענייננו שכן שאלת פרשנות 'הטעמים המיוחדים' לא התעוררה כלל בגדרי הערעור דנן וממילא הדיון בה חורג ממסגרת הטענות שהוצגו לפנינו. ככלל, אני מעדיפה את השיטה שלפיה 'כשנגיע לגשרים נחצה אותם'".
שלושת השופטים הסכימו לתוצאה המעשית של פסק הדין, ולפיה על ועדת הערר במחוז חיפה לדון מחדש בפרויקט תמ"א 38 מוצע בחיפה. ביהמ"ש העליון ביטל את החלטת ביהמ"ש המחוזי בחיפה (השופט אלכס קיסרי), אשר לא קיבל את עמדת ועדת הערר והחזיר על-כנה את החלטת הוועדה המקומית - לאשר את הפרויקט בצורה חלקית בלבד.
את הדיירים - משפחות בוכניק, אופיר, אברהם ושקד - ואת היזם, ש' דורפברגר, ייצגו עוה"ד גפנית לגזיאל-שבבו, ליאור פוליאקוב ומשה פרייליך. את ועדת הערר ייצג עו"ד יצחק ברט, ואת הוועדה המקומית - עו"ד קרן גולדשמידט.

תאריך:  31/10/2016   |   עודכן:  31/10/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
רשת הגנים הפרה החלטות שיפוטיות, ניסתה לרוקן פסק דין מתוכנו והעלתה טענות בעזות מצח - אחרי שפיטרה גננות ותיקות תוך אפליה מחמת גיל ובלא שימועים
מחלקה ראשונה
החל מבצע "מוסקטר", פעולה צבאית משותפת של בריטניה, צרפת וישראל
עידן יוסף
הודיע בוועידת האיחוד הלאומי כי אם לא יימצא פתרון להתיישבות יהיה משבר קואליציוני    "אנחנו לא מאיימים. בשביל זה בחרו בנו"
עידן יוסף
ועידת המפלגה החליטה לחזק את אופי השבת הציבורית במדינה תוך התנגדות מוחלטת לכל יוזמה שמאחוריה מתן הכשרים לתחבורה ציבורית ולפעילויות תרבות בשבת
עידן יוסף
בשונה משנים קודמות וכחלק ממיזם "כנסת ירוקה", על שולחן חברי הכנסת תונח תבנית דיגיטלית של תקציב המדינה    לכנסת יעביר האוצר רק 60 עותקים מודפסים במקום מאות ארגזים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il