X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רשת הגנים הפרה החלטות שיפוטיות, ניסתה לרוקן פסק דין מתוכנו והעלתה טענות בעזות מצח - אחרי שפיטרה גננות ותיקות תוך אפליה מחמת גיל ובלא שימועים
▪  ▪  ▪
"מתקשה להפנים" [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]

רשת הגנים של אגודת ישראל הפרה שוב ושוב בצורה בוטה החלטות של בית הדין לעבודה, העלתה טענות בעזות מצח וסירבה להפנים את פסקי הדין. כך קובעת (13.10.16) שופטת בית הדין הארצי לעבודה, לאה גליקסמן.
הדברים הקשים נאמרים בפסק דין שדחה בעיקרו את ערעורה של הרשת על פסק דינו של בית הדין האיזורי בתל אביב, בהליכים הנמשכים מזה קרוב ל-15 שנה בין הרשת לבין 16 גננות ותיקות שפיטרה במסגרת תוכנית הבראה בשנת 2003. בית הדין קבע תחילה, כי פיטורים אלו היו בלתי חוקיים - גם משום שהיוו אפליה מחמת גיל וגם משום שלא קדמו להם שימועים. ביה"ד הארצי ובג"ץ דחו את ערעורה של הרשת על פסק הדין, ולאחר מכן פסק בית הדין האיזורי את הסכום שתקבל כל גננת.
הסכום הכולל אותו חויבה הרשת לשלם עמד על כ-4 מיליון שקל, והוא כלל פיצוי של 50,000 שקל לכל אחת מן הגננות והפרשי שכר וזכויות פרטניים. כמו-כן, חויבה הרשת לשלם הוצאות בסך 380,000 שקל. בפסק הדין בערעור אומרת גליקסמן:
"הרשת 'מתקשה להפנים' את החלטות בית הדין ולפעול על פיהן. למרבה הצער, דפוס זה חוזר גם בהתייחסות הרשת לקביעות החלוטות, והרשת ממאנת לקבלן. כך, הרשת העלתה הן בבית הדין האזורי והן בבית דין זה טענות שונות, בחלקן טענות חדשות המהוות הרחבת חזית, במטרה לשנות או לרוקן מתוכן אופרטיבי את הקביעות החלוטות בפסק הדין בערעור".
באשרה את הפיצוי לגננות, אומרת גליקסמן: "הפגמים שנפלו בהתנהלות הרשת חמורים במיוחד. הן ההחלטה בשנת 2003 והן ההחלטה בשנת 2007 על פיטורי המשיבות, כמו גם ההחלטה על הפחתת שכרן, היו נגועות בהפליה חמורה מטעמי גיל, עת המשיבות נדרשו לשאת בנטל של תוכנית ההבראה באופן לא שוויוני ומפלה, ביחס לעובדות הרשת הצעירות מהן בגילן ובוותקן, כך שגננות צעירות מהן בגילן ובוותקן נשאו רק בקיצוץ של 10% משכרן, וגם זאת לתקופה זמנית, ושכרן עלה על שכרן של המשיבות.
"המשיבות פוטרו בגיל מבוגר, עת סיכוייהן למצוא עבודה חלופית היו נמוכים ביותר; בקופת הפיצויים אפילו לא היו די כספים לתשלום פיצויי פיטורים למשיבות, שכן היו בה 20% מהתחייבות הרשת לפיצויי פיטורים. התנהלות הרשת כלפי המשיבות הייתה פוגענית, עת הרשת נקטה כלפי המשיבות צעדים חד-צדדיים, ללא שימוע, תוך התעלמות מוחלטת מתרומתן רבת השנים לרשת ומנסיבותיהן האישיות, ותוך הפרה חוזרת ונשנית של החלטות בית הדין וניסיונות 'לעוקפן', באופן שאילץ את המשיבות לאורך כל התקופה לנקוט הליכים רבים רק כדי לאכוף את החלטותיו של בית הדין".
גליקסמן מתייחסת לטענת הרשת, לפיה לא היה מקום לפסוק לגננות את הפיצוי משום שהמשיכו בעבודתן: "טענה זו נגועה בעזות מצח, נוכח התנהלותה של הרשת - הפרה בוטה חוזרת ונשנית של החלטות בית הדין, תוך נקיטת צעדים חד-צדדיים שתכליתם לעקוף את החלטות בית הדין ולרוקנן מתוכן, כך שהמשיבות נאלצו לנקוט שוב ושוב הליכים משפטיים הן בבית הדין והן בהוצאה לפועל למימוש החלטות בית הדין. יתר על כן. גם לאחר שניתן פסק הדין בערעור לא הפנימה הרשת את קביעות בית הדין בדבר חומרת התנהלותה, ולא נקטה בצעדים לתיקון הפגיעה בזכותן של המשיבות לשוויון".
בית הדין הארצי הקטין את פיצויי הפיטורים שיקבלו הגננות מ-180% ל-80%, והורה לבית הדין האיזורי לחשב מחדש את הפרשי השכר בשיעור 25% שנפסקו לטובת הגננות. הרשת גם תשלם הוצאות נוספות בסך 120,000 שקל.
המשנה לנשיא ורדה וירט-ליבנה, השופטת רונית רוזנפלד ונציגי הציבור ויסאם עזאם ואמנון גדעון הסכימו עם גליקסמן. את הרשת ייצגו עוה"ד בן-ציון שפר ויפה צור, ואת הגננות - עוה"ד ענת שני-רבה וחיה ארז.

תאריך:  31/10/2016   |   עודכן:  31/10/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביקורת חריפה על גני אגודת ישראל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
העלוקות הללו יחגגו על גבינו . ל"ת
מחמד1  |  31/10/16 11:24
2
מבלבלים את המוח על אלוהים
דת= שיא החוצפה!!!  |  31/10/16 14:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
החל מבצע "מוסקטר", פעולה צבאית משותפת של בריטניה, צרפת וישראל
עידן יוסף
הודיע בוועידת האיחוד הלאומי כי אם לא יימצא פתרון להתיישבות יהיה משבר קואליציוני    "אנחנו לא מאיימים. בשביל זה בחרו בנו"
עידן יוסף
ועידת המפלגה החליטה לחזק את אופי השבת הציבורית במדינה תוך התנגדות מוחלטת לכל יוזמה שמאחוריה מתן הכשרים לתחבורה ציבורית ולפעילויות תרבות בשבת
עידן יוסף
בשונה משנים קודמות וכחלק ממיזם "כנסת ירוקה", על שולחן חברי הכנסת תונח תבנית דיגיטלית של תקציב המדינה    לכנסת יעביר האוצר רק 60 עותקים מודפסים במקום מאות ארגזים
עידן יוסף
הצעת חוק: קלפיות יוצבו במחלקות סיעודיות, במעונות לזקנים ובבתי הדיור המוגן על-מנת לאפשר הצבעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il