X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש העליון קובע לראשונה:

פטור חלקי ממכס לדמי זיכיון

רק דמי הזיכיון המהווים תנאי לרכישת המוצרים המיובאים יהיו חלק ממחיריהם לצורך גביית המכס - ולא דמי הזיכיון המשולמים תמורת הרשות לשווקם בישראל
▪  ▪  ▪
עמדת המכס נדחתה

המדינה רשאית לגבות מכס רק על חלק מדמי הזיכיון שמשלמים יבואנים ישראלים ליצרנים בינלאומיים תמורת הזכות להשתמש בקניין הרוחני שבבעלותם - קובע לראשונה (יום ג', 1.11.16) בית המשפט העליון.
השופטת אסתר חיות אימצה את דעתו של בית המשפט המחוזי מרכז (השופט עופר גרוסקופף), ולפיה יש להבחין בין שני סוגים של דמי זיכיון. אם היבואן מחויב לשלם אותם תמורת רכישת המוצרים - הם יהיו חלק ממחיר הטובין וייגבה עליהם מכס. לעומת זאת, אם מדובר בדמי זיכיון תמורת הרשות לשווק את המוצרים בישראל, הרי שהם לא יובאו בחשבון לעניין המכס (הנגבה כאחוז ממחיר המוצר המיובא).
חיות אומרת, כי שתי הפרשנויות לפקודת המכס אפשריות, ולכן יש לפנות לתכלית החקיקה. זו מלמדת, כי ישראל אמורה לאמץ את האמנות הבינלאומיות עליהן חתמה, ופרשנותן של אלו מוליכה למסקנה בדבר החלוקה בין שני סוגי דמי הזיכיון. אותה מסקנה עולה, ממשיכה חיות, מדברי ההסבר להצעת החוק בנושא. חיות מוסיפה, כי האבחנה בין שני סוגי התשלומים תיעשה על-פי "מכלול הנסיבות האופפות את העסקה ואת היחסים המסחריים", בראש ובראשונה - על-פי החוזים בין הצדדים.
ביהמ"ש העליון דחה את ערעורו של המכס וקיבל חלקית את ערעוריהן של יבואנית הטסקסטיל מרוידקס מוצרי גלישה, אקספוז אופנה וקונספט שיווק מוצרי אופנה בנוגע לגביית המכס מהן. השופטים סלים ג'ובראן ומני מזוז הסכימו עם חיות. את החברות ייצגו עוה"ד אביגדור דורות (כיום שופט) ואליס אברמוביץ, ואת המכס - עו"ד יורם הירשברג.

תאריך:  02/11/2016   |   עודכן:  02/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ח"כ אחמד טיבי הפתיע כשהתנגד להעברת עודפים בסך 36 מיליון שקל בתקציב משרד התיירות משנת 2015 ל-2016    "אני מעניש את השר לוין כי הוא זלזל במשפחות ובנספים בכפר קאסם"
עידן יוסף
משרד התחבורה יקדם תוכנית להרחבת קווי רשת הרכבת הקלה בירושלים ליישובי פרוזדור ירושלים
איציק וולף
השר יריב לוין הגן על כוונת ראש הממשלה לבטל את פתיחת תאגיד השידור הציבורי    "אני חושב שאפשר למצוא דרך שאדם שכבר נמצא ברשות אין סיבה להחליף אותו באדם אחר"
אלעזר לוין
הציבור לווה מהבנקים כ-4.9 מיליארד שקל למימון רכישת דירות, לעומת 5.5 מיליארד שקל באוגוסט    במקביל, נרשמה ירידה ברכישת דירות
אלעזר לוין
אחרי סחבת של כשנה, אישרה המועצה הארצית לתכנון ולבנייה את הנוסח החדש של תוספות הבנייה על-פי תמ"א 38\2: יותר קומות ויותר דירות, וחישוב הזכויות - על-פי השטח הבנוי בפועל    נדחתה דרישת העיריות לגביית היטל השבחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il