X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביהמ"ש ביטל את זכייתה של פיתקית במכרז לאספקת רשיונות נהיגה והורה לדון בטענות שלא עמדה בתנאי הסף השופט דראל: הוועדה פירשה "לא" כ"כן" והחליפה את ו' החיבור ב"או"
▪  ▪  ▪
תמיהה לנוכח ריבוי הליקויים

ועדת המכרזים במשרד התחבורה יצאה מגדרה כדי לאפשר לחברת פיתקית להתמודד במכרז לאספקת רשיונות הנהיגה - קובע שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, ארנון דראל. הוא הורה לוועדה לבחון טענות נגד אי-עמידתה של פיתקית בכמה מתנאי הסף במכרז, ורמז שהוועדה תתקשה לשוב ולבחור בהצעתה.
פיתקית ודפוס בארי, המספקת כיום את הרשיונות, היו המתמודדות היחידות במכרז שפרסם המשרד - תחילה בספטמבר 2015, ולאור טענתה של בארי לפיה תנאיו נתפרו עבור פיתקית, פורסם נוסח מתוקן שלו בינואר 2016. פיתקית הוכרזה כזוכה בעיקר בשל הצעת המחיר: היא ביקשה 7 שקלים לכל רישיון, לעומת 7.7 שקלים בהצעתה של בארי, שזכתה לעדיפות במרכיבי האיכות של המכרז.
בארי טענה שיש לפסול את הצעתה של פיתקית ולהכריז עליה כזוכה, אך דראל החליט (9.10.16) להסתפק במתן הוראה לקיים דיון נוסף בהצעתה של פיתקית, באומרו שיש לנהוג ריסון בהתערבות בהחלטות ועדת המכרזים. דראל הורה לוועדה לדון בנושאים אלו:
  • האם פיתקית עומדת בתנאי הניסיון הנדרש בעיטוף של תעודות, כאשר החלטת הוועדה נוגדת לכאורה החלטה קודמת שלה בעניינה של חברה אחרת.
  • האם פיתקית הגישה את ההצעה בעצמה כנדרש, או שמא מדובר במיזם משותף לה ולחברת Zetes הבלגית, המספק למשרד הפנים את תעודות הזהות הביומטריות. בדיון הוצגו הוכחות לכאורה לכך שמדובר באותו מיזם, בעוד המכרז קבע שהמתמודד חייב להגיש את ההצעה לבדו.
  • האם מנכ"ל פיתקית, גדעון פישמן, שהוצג על ידה כמנהל הלקוח, עומד בדרישות הניסיון. לדעת דראל, הוועדה שינתה בדיעבד את הדרישות כדי שפישמן יעמוד בהן.
  • פיתקית הציגה את דואר ישראל כלקוח נוסף עימו היא עובדת, למרות שהמכרז ציין במפורש שלא ניתן לעשות זאת. הוועדה נדרשת לדון בנקודה זו.
בסיום פסק דינו אומר דראל: "קשה שלא להתרשם, כי ועדת המכרזים יצאה מגדרה כדי לקיים את הצעת פיתקית, ואולם ספק אם דרכה זו של ועדת המכרזים אפשרית, ויותר מכך - האם ה'מחיר' המשולם לשם כך בפרשנות שניתנת להוראות המכרז הוא מוצדק". הוא מצביע על כך, שוועדת המכרזים הפכה ו' החיבור ל"או"; התעלמה מהמילה "בנוסף"; פירשה את המילה "לא" כ"לא בהכרח"; ואף פירשה את המילה "לא" כ"כן". לבסוף הוא מעיר, כי יש לתמוה כיצד מכרז שפורסם לאחר שלוש עתירות, לווה בידי חברת ייעוץ ועבר גלגולים רבים, הגיע לכדי תקלות כפי שנחשפו בפניו.
משרד התחבורה ופיתקית חויבו כל אחד בתשלום הוצאות בסך 50,000 שקל. את דפוס בארי ייצגו עוה"ד רועי בלכר, נגה רובינשטיין ואליאור כורם. את משרד התחבורה ייצגה עו"ד מורן בראון, ואת פיתקית - עוה"ד יוסי לוי, אסף שובינסקי ואייל בן-שושן.

תאריך:  02/11/2016   |   עודכן:  02/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ועדת המכרזים במשרד התחבורה יצאה מגדרה כדי לקיים את הצעת פיתקית"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
רק דמי הזיכיון המהווים תנאי לרכישת המוצרים המיובאים יהיו חלק ממחיריהם לצורך גביית המכס - ולא דמי הזיכיון המשולמים תמורת הרשות לשווקם בישראל
איציק וולף
ח"כ אחמד טיבי הפתיע כשהתנגד להעברת עודפים בסך 36 מיליון שקל בתקציב משרד התיירות משנת 2015 ל-2016    "אני מעניש את השר לוין כי הוא זלזל במשפחות ובנספים בכפר קאסם"
עידן יוסף
משרד התחבורה יקדם תוכנית להרחבת קווי רשת הרכבת הקלה בירושלים ליישובי פרוזדור ירושלים
איציק וולף
השר יריב לוין הגן על כוונת ראש הממשלה לבטל את פתיחת תאגיד השידור הציבורי    "אני חושב שאפשר למצוא דרך שאדם שכבר נמצא ברשות אין סיבה להחליף אותו באדם אחר"
אלעזר לוין
הציבור לווה מהבנקים כ-4.9 מיליארד שקל למימון רכישת דירות, לעומת 5.5 מיליארד שקל באוגוסט    במקביל, נרשמה ירידה ברכישת דירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il