X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גפני וכ"ץ. ברחל בתך הקטנה
מנכ"ל משרד התחבורה:
"הפסקנו לתקצב כבישים יותר מאוטובוסים"
שר התחבורה כ"ץ: "התמונה לגבי תחבורה ציבורית מורכבת" מיקי רוזנטל: "הקול שלך חלש מדי בכל הנוגע לתחבורה ציבורית" גפני: "אם אתם צריכים סיוע בתקציב לבטיחות בדרכים – אנחנו אתכם"
טרנר. מאגף התקציבים למשרד התחבורה

מנכ"ל משרד התחבורה, קרן טרנר, הציגה (יום ד', 9.11.16) בפני ועדת הכספים את תקציבי השנים 2018-2017: "תקציב פיתוח התחבורה ב-2017 יעמוד על 12.6 מיליארד ש"ח, מתוכם 5.88 מיליארד ש"ח לפיתוח כבישים ולהרחבתם (1.24 מיליארד ש"ח כבישים עירוניים ו-4.63 מיליארד ש"ח לכבישים בינעירוניים) ו-6.75 מיליארד ש"ח לפיתוח התחבורה הציבורית - 3.75 מיליארד ש"ח להסעת המונים במטרופולינים ו- 2.99 מיליארד ש"ח לרכבות כבדות. ב-2018: סך התקציב לפיתוח התחבורה: 12.9 מיליארד ש"ח ומתוכו 6.25 מיליארד ש"ח לכבישים (1.33 מיליארד ש"ח עירוניים ו- 4.92 מיליארד ש"ח לבינעירוניים), 6.65 מיליארד ש"ח לתחבורה ציבורית, מתוכם 4 מיליארד ש"ח להסעת המונים ו- 2.63 מיליארד ש"ח לרכבות כבדות".
טרנר אמרה כי "יש גידול רב במספר המינויים למערכות התחבורה הציבורית וזה סימן מעודד שממשיך להתפתח. אנחנו פועלים בכל המישורים התחבורתיים ביבשה ובאוויר (שמים פתוחים) להוזלת יוקר המחיה בתחבורה". עם זאת הודתה כי אין תקצוב לביצוע רפורמת התעריפים הבינעירונית שהובטחה, ולכן היא אינה נכללת בתוכניות העבודה של המשרד. עם זאת אמרה כי המשרד הפסיק לתקצב כבישים יותר מאשר תחבורה ציבורית.
בעניין הרשות הלאומית בדרכים, אמרה כי "בתקציב 2017 חסרים 20 מיליון ש"ח ובמידה שהביצוע בפועל יהיה גדול נדאג להוסיף תקציבים". יושב-ראש הוועדה, ח"כ משה גפני, אמר מעל-לכל, חייבים להגביר את הפעילות ואת המשאבים לטיפול במאבק בתאונות בדרכים. מדובר בנושא שהוא בבת עינינו, בהצלת חיי אדם וכל תקציב שיידרש לכם לנושא, אנחנו נוכל לסייע בהשגתו. ועדת הכספים לא תעכב אף תקציב שקשור למשרד התחבורה". גפני הלין בפני אנשי משרדי התחבורה והאוצר, על הירידה הצפויה בתקציב הרשות הלאומית בדרכים מ-135 מיליון ש"ח ב-2015 ואילו ב-2017 רק 87 מיליון ש"ח.
בישיבה הוצג תקציב משרד התחבורה לשנתיים הקרובות. ב-2017 יעמוד על 19 מיליארד ש"ח וב-2018 על 19.5 מיליארד ש"ח. גפני אמר כי הוועדה רואה חשיבות בפיתוח התשתיות והתחבורה הציבורית. "אין ספק שיש שיפור עצום במערך הסעת ההמונים, אך אנחנו עדיין רחוקים ממדינות המערב. לכן אנחנו לא מעכבים נושאים שקשורים למשרד התחבורה ורואים בכך נושא חשוב שקשור בהצלת חיי אדם ושיפור איכות החיים".
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ, אמר: "אנחנו בעיצומה של מהפכה בתחבורה בישראל. אנחנו בתנופת פיתוח, כמוה הייתה אחרי מלחמת העולם השנייה באירופה". הוא העריך כי לאחר סיום הסדרי החינם בקו העמק של הרכבת יפחת מספר הנוסעים בה לכמה אלפים ביום. "המגמה היא חיובית והרכבת תביא לפיתוח יותר עסקים ומקומות תעסוקה לאורך התוואי שלה. גם על הנחישות שלי להאריך את כביש 6 לצפון ולדרום הייתה ביקורת ובסוף זה הצדיק את עצמו". כ"ץ ציין, כי "הציבור מצביע ברגליים ונוסע באוטובוסים וברכבות, ואני כל הזמן נאבק בגישה המסורתית שזה לא כלכלי לפתח רכבת במקומות כמו העמק. המציאות מוכיחה אחרת".
לדבריו, "כל פיתוח בתחבורה הציבורית ובתשתיות התחבורה בכלל, זה חיסכון של מאות מיליוני שקלים למשק ויותר. לגבי התחבורה הציבורית התמונה מורכבת וההגעה למצב האופטימלי הוא רק לאחר השלמת כל המכלול, שזה פיתוח התשתיות בסביבת התחבורה הציבורית, חיבורים בין הקווים, תחנות נגישות, נת"צים, רכבות תחתיות ועיליות, מטרונית, אוטובוסים מהירים, עמידה בזמנים, נגישות לבעלי מוגבלויות, איכות השירות והכשרת הנהגים ועוד. זה הולך ומתרחש לנגד עינינו". עוד אמר כ"ץ כי "המשטרה אינה יכולה להקצות די כוח אדם לאכיפת הנסיעה בנת"צים ועל-כן המשרד יפעיל אכיפה אלקטרונית. כמו-כן, אנחנו במגעים מול אגד ודן ששולטות בלמעלה מ-50% מהתחבורה הציבורית באוטובוסים לשיפור השירות ועמידה בלוחות הזמנים. אוטובוס ייצא בשעה מסוימת, ויידרש להגיע לנקודת הסיום עד שעה ספציפית ואם יהיו חריגות יהיו קנסות ויידרשו לספק הסברים". בעניין המאבק בתאונות בדרכים, השר הביע תסכול מכך ש"לא כל הסמכויות בנושא נמצאות אצלנו ואני מנסה לשנות זאת בחקיקה. עם זאת, יש להסתכל על התמונה המלאה וב-7 שנים האחרונות יש ירידה של 30% במספר התאונות בדרכים, חרף העלייה של מאות אלפי רכבים פרטיים על הכבישים מדי שנה".
רוב חברי הכנסת שיבחו את השר ואת אנשי משרדו על התנופה בפיתוח התשתיות בתחבורה בכל רחביי הארץ, אם כי מתחו ביקורת במספר עניינים: הירידה בתקציבה של הרשות הלאומית בדרכים, חוסר המענה לפיתוח תחבורה ציבורית בשכונות וערים חדשות והפער שנוצר בין פיתוח התשתיות והתחבורה הציבורית לבין מספר כלי הרכב שנוספים מדי שנה לכבישי ישראל.
ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני): "ההשקעה בתחבורה הציבורית נמוכה ב-86% מהממוצע העולמי. אורך נתיבי התחבורה הציבורית בעולם הוא 150 מטר לאלף תושבים לעומת 14 מטר בלבד בישראל. המהירות הממוצעת של התחבורה הציבורית בערי מטרופולין בעולם עומדת על 25 קמ"ש לעומת 16 קמ"ש אצלנו. עם הנתונים האלו, לא פלא שאזרחי ישראל ממעטים להשתמש בתחבורה הציבורית, ועוד לא הזכרנו את הנזק הסביבתי העצום מעומס הרכבים הפרטיים ואת היקף ההרוגים בכבישים. התקצוב והתכנון של התחבורה הציבורית לוקה בחסר. יש שיפור קל אבל הקול שלך חלש מדי בכל הנוגע לתחבורה ציבורית".
ח"כ מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני): "אכן פעילות המשרד נותנת את אותותיה ורואים זאת בשטח, אך מבינת ספר התקציב, נראה שהתחבורה היא לא בראש סדר העדיפויות הלאומי. על-סמך נתונים, בשנים הקרובות נגיע לשוקת שבורה. כבר כיום זמני ההגעה לעבודה הממוצעים של אזרח בישראל גבוהים בהרבה בהשוואה לעולם. בישראל כ-55 דקות ביום בממוצע, בעוד בניו-יורק הפקוקה והעמוסה; 39.4 דקות ובלוס-אנג'לס; 29.6 דקות". ח"כ דוד ביטן (הליכוד) הגיב על דבריהם: "המצב היום טוב בהרבה מאשר לפני 10 שנים. בעבר היה לוקח לי מראשון לציון לת"א שעה ורבע וכיום אני נוסע כ-45 דקות בלבד". טרכטנברג הוסיף: "מצד אחד יש תנופת בנייה בתוך כוונה לפתור את מצוקת הדיור, אך שתי המערכות, פיתוח בניית מגורים ופיתוח התחבורה לא מסונכרנות. בונים באופן שמסתמך יותר מדי על הרכב הפרטי במקום על התחבורה הציבורית בעתיד וזה נושא שיהפוך למרכזי מאוד בחיי כל אזרח במדינה בעתיד".
ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת): "יש תנופה אבל חייבים להגביר מאוד את ההשקעה בתחבורה הציבורית. כיום ההשקעה לתושב בתל אביב היא 1% בהשוואה לאמסטרדם או לווינה ואפילו פחותה בהרבה מההשקעה לתושב בקהיר השכנה". ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני): "יש תחושה של נתק בין המאמצים לפתור את מצוקת הדיור לבין המאמצים לקדם את התחבורה הציבורית. תהליכי בנייה למגורים אינם מגובים בפיתוח תשתיות תחבורה ציבורית, מה שייקר את פתרונות המגורים החדשים לציבור, כי זוגות יידרשו להחזיק שני רכבים או שיעדיפו לחזור למרכזי הערים, חרף מחירי הדיור הגבוהים, בגלל הנגישות התחבורתית, למקומות העבודה ובכלל. נדרש לנצל את פינוי מחנות צה"ל לבנייה מסיבית וצפופה, יחד עם תחבורה ציבורית". ח"כ חמד עמאר (ישראל ביתנו): "הירידה בתקציב הרשות יוביל למגמה הפוכה מזו הקיימת בעולם של ירידת מספר תאונות הדרכים".
יו"ר ועדת הכספים סיכם את הדיון ואמר: "חייבים למצוא דרכים להקל על התחבורה בכניסות לערים, בדגש על הכניסה לירושלים". בשל קוצר הזמן לא אושרה היום העברת התקציב.

תאריך:  09/11/2016   |   עודכן:  09/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אגד  אגד תעבורה  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אמיר אסרף / Amir Asraf  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה אדרעי  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דב חנין / Dov Hanin  דוד  ביטן / David Bitan  דן / Dan  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  המחנה הציוני / Hamachane Hzioni  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהדות התורה והשבת  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ישראל ביתנו  לי זיתוני  ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מטרופולין /  Metropoline  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מיקי רוזנטל  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  מרק פטריק  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  משרד התחבורה  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd  נתיב אקספרס  סופרבוס /  Superbus  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קווים  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  קרן טרנר / Keren Tarner  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שחר גרינשפן  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שמואל אבואב / Shemuel Aboubab  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הפסקנו לתקצב כבישים יותר מאוטובוסים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
מחלקה ראשונה
ועדת הכלכלה דנה בסחבת בטיפול בכביש 89 בגליל המערבי    היו"ר כבל זעם על כך שכבר 14 שנה הכביש לא טופל ודרש תשובות בתוך 10 ימים    משרד התחבורה: תכנון הרחבת השוליים יסתיים באמצע 2017 ומכרז להרחבת הכביש ייצא בעוד כשנה וחצי
איתמר לוין
המשטרה לא יוצאת לכבישים הבין-עירוניים    תקציב הרשות לבטיחות בדרכים קוצץ במחצית    אין אכיפה מספקת על אוטובוסים ומשאיות    החלטות ממשלה משנת 2005 לא מיושמות
איתמר לוין
השופט יחזקאל הראל עיכב שנים את ההכרעה, למרות שהנפגע נזקק לפיצוי לצורך הוצאות רפואיות ועזרת הזולת    מותח ביקורת חריפה על התנהלות ה"פול" בתיק
עידן יוסף
יו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים לאחר הביקור בבית לוינשטיין: כל נערה ונער שמוציאים רישיון צריכים לעבור את סדנת הנפגעים של בית החולים
איתמר לוין
בית המשפט המחוזי בתל אביב: לא ניתן לדחות על הסף תביעות תרמיתיות המוגשות לפי חוק הפיצוי לנפגעי תאונות הדרכים, משום שבניגוד לחוק חוזה הביטוח - אין בו סעיף כזה
רשימות נוספות
כנסת 20  / מי ומי    | 
מאסר לגורם התאונה בבית יהושע  /  איתמר לוין
כמעט לא קרה דבר מאז שימוע התאונות  /  עידן יוסף
ראש חדש לאגף התנועה: תנ"צ דורון ידיד  /  עידן יוסף
תנועה נכונה  /  עו"ד אילון אורון
עברו באור אדום  /  איתמר לוין
זהירות, סלולר בדרך  /  עידן יוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il