X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש: הוועדה המחוזית הפרה את חובתה לבחון את הכללתו של דיור בר-השגה בתוכנית הכוללת בניית 32,300 יחידות דיור נמנע מלבטל את התוכנית והורה לדון בנושא במסגרת ההסתייגויות
▪  ▪  ▪
4 מיליון מ"ר [הדמיה]

שופט בית המשפט המחוזי מרכז, אורן שוורץ, הורה (25.10.16) לוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז המרכז לשוב ולדון בהכללת דיור בר-השגה בתוכנית המתאר לראשון לציון.
תמ"א 35 - תוכנית המתאר הארצית לבנייה - מחייבת לבחון את הכללתו של דיור בר-השגה (שכירות לעשר שנים במחיר מפוקח) בכל תוכנית מקומית הכוללת "הרחבה ניכרת" של שטחי הבנייה. התוכנית של ראשון לציון עומדת בתנאי זה, שכן היא מדברת על בניית 32,300 יחידות דיור בשטח של 4 מיליון מ"ר.
הוועדה המחוזית אישרה את התוכנית להפקדה למרות שלא דנה בשאלת הדיור בר-ההשגה. כל שקבעה היה, שנושא זה ייבחן בעת הכנת התוכניות המפורטות - ושוורץ קובע שבכך היא לא עמדה בהוראות תמ"א 35, להן יש מעמד-על בתחום התכנון. פגם נוסף הוא מוצא בכך שהוועדה לא נימקה החלטה לקונית זאת, אשר נראית כאילו נוספה כלאחר יד.
עם זאת, שוורץ דחתה את בקשתה של רשת שופרסל לבטל את התוכנית כולה. שופרסל טענה, כי היא עצמה נפגעה מצעד זה של הוועדה, שכן נמנע ממנה לתכנן דיור בר-השגה על מגרש שבבעלותה בעיר. שוורץ אומר, כי בהתחשב במהותו של הפגם - יש להפעיל את כלל הבטלות היחסית וניתן להסתפק בכך שהוועדה תתקן אותו בכך שתדון בנושא בשלב ההתנגדויות לתוכנית. שוורץ גם דחה את עתירת שופרסל בנוגע לאותו מגרש.
הוועדה המחוזית, הוועדה המקומית ועיריית ראשון לציון ישלמו הוצאות בסך 20,000 שקל. את שופרסל ייצגו עוה"ד רון צין וסיון רוזנבלט, את הוועדה המחוזית ייצגו עוה"ד אורי קידר ואילת גופמן, ואת העירייה - עו"ד הדר מנצורי-דוד.

תאריך:  11/11/2016   |   עודכן:  11/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הזמר והיוצר היהודי-קנדי נפטר בלוס אנג'לס לאחר כחמישה עשורים של יצירה    "איבדנו את אחד מהמוזיקאים בעלי החזון הפורים והנערצים ביותר"
עידן יוסף
המכון לרפואה משפטית בודק חלקי מדים, נעליים וסימנים ביולוגיים שייתכן ששייכים לחייל הנעדר מאז 1997
עידן יוסף
יו"ר ועדת הפנים מאמץ את המסקנות שקיבלה הוועדה לפני 48 שנים למנוע תפילה מעורבת של רפורמים ברחבת התפילה    הרב הרצוג: טענת מניעת ההתבוללות אינה קיימת בארץ
איתמר לוין
חולה המאושפז במחלקה הסגורה בלב השרון איבד את עינו בנסיבות לא ידועות    ביהמ"ש: עצם העובדה שלא ברור כיצד הדבר קרה, מלמדת שהצוות התרשל בפיקוח על החולים המסוכנים לעצמם ולסביבתם
איתמר לוין
אובמה: נעשה הכל כדי לעזור לך להצליח    טראמפ: מקווה שיהיו לנו עוד פגישות רבות    פרשנים בארה"ב: אובמה מאותת לתומכי קלינטון שיש להתלכד מאחורי טראמפ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il