X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ראש האופוזיציה: "אנחנו כאן היום כי ב-1995 על המרפסת הארורה ההיא באותה כיכר, נורו אותן מילים שנמצא הרוצח שהפך אותן לכדורים" נתניהו: "רבין לא היה איש ימין אבל גם לא ההפך הגמור"
▪  ▪  ▪
בנט. לשנאה אין גבולות [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
הרצוג. ראש הממשלה שותק [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

נתניהו. יד מושטת לשלום [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

עימות בישיבת המליאה מיוחדת לזכרו של יצחק רבין. יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, תקף נחלץ לעזרת ראש הממשלה ותקף את ראש האופוזיציה על נאומו. "בוז'י, מה שעשית זה בדיוק הפוך ממנהיגות. מה שאתה מנסה לעשות זה להשתיק חצי ממדינת ישראל ולהפיל עליהם את האשמה. לפני עשרים ואחת שנה החל מסע נגד ראש האופוזיציה כאילו הוא הסית. מה שאתם רוצים זה לבלום ולהשתיק. דליה רבין עשתה בדיוק את הדבר ההפוך - היא הושיטה יד אמיצה לימין ולציונות הדתית.
"אני אומר כשר החינוך, אנחנו נתווכח, החוכמה זה גבולות גזרה. לא להאשים ולהפנות אצבע. עמדת פה והמשכת לעשות את מה שאתם עושים 21 שנה. נכון היו מחלוקות, אבל לרגע לא היה לי ספק בטיב כוונותיו של רבין, וכך גם לראש הממשלה נתניהו. תופעת השנאה לגופו של אדם קיימת גם היום, זו מחלה שכולנו צריכים להירתם. זה לא עניין של שמאל וימין, לשנאה אין גבולות למפלגה כזו או אחרת", דברי בנט.
בנאומו אמר ח"כ הרצוג: "כוח האלימות, רעל הגזענות, שנאה והסתה מעורבים בשתיקה, הם הם שהיו ערוגת הרצח. השתיקה, הפניית הפנים להסתה ולשנאה, היא הסכנה הניצבת בפנינו במלוא חומרתה היום. אנחנו כאן היום כי ב-1995 על המרפסת הארורה ההיא באותה כיכר, באותן צעדות עם אותה הסתה והתלהמות, נורו אותן מילים שנמצא הרוצח שהפך אותן לכדורים בגבו של ראש ממשלת ישראל ובגב הדמוקרטיה שלנו. לא התכוונתם אבל גם לא מנעתם. חודשים שנמשך גל הסתה נוראי בכל פינות הארץ, בדם ואש את רבין נגרש. גם בשנים האחרונות וביתר שאת בשנתיים האחרונות חוזרת אותה הסתה, אותה התלהמות, מסומנים ציבורים ואוכלוסיות, קבוצות וארגונים, נורות אותן מילים שטוענות באבק שריפה את אותם הכדורים ואותם האקדחים שבידי אותן ידיים שיירו במערכה האחרונה. ייתכן שהרוצחים הבאים כבר מסתובבים בקרבנו והאחריות לעצור אותם ולעשות הכל כדי למנוע את הרצח הבא מוטלת בראש ובראשונה מתוקף תפקידך עליך אדוני ראש הממשלה.
"שתיקה אינה מחלה מדבקת היא פשוט זקוקה ללגיטימציה. כאשר ראש הממשלה שותק, שרים בכירים שותקים וצמרת המדינה שותקת למול תופעות הסתה ושנאה חמורות כלפי עיתונאים ושומרי סף אחרים ששואלים שאלות לגיטימיות.
"נגמרו התירוצים שמטילים כל גחמה על ארצות הברית. ישראל ניצבת מול גורלה ועליה להכריע בעצמה מה טוב לה", פנה הרצוג לנתניהו. "לא תוכל עוד ראש הממשלה להמשיך במדיניות הזיקית - מול אובמה מדיניות אחת ומול מועצת יש"ע מדיניות אחרת. הגיע רגע ההכרעה".
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "המתח בין חופש הביטוי ששמור לכולם ובין הגלישה לפאתי האלימות הוא תחום קשה מאוד להגדרה. חיוני בדמוקרטיה לשמר את האיזון. דווקא כאן בכנסת שרגילה למחלוקות נוקבות ולוויכוחים קולניים, אני מבקש לדבר היום על המאחד, והנושא המרכזי שהיה מזוהה עם רבין כל חייו וזהו הביטחון. לרבין ז"ל הייתה תרומה משמעותית לחיזוק קיר הברזל. הוא לא היה איש ימין אבל גם לא ההפך הגמור מזה. בנושאים הקשורים לביטחון המדינה הוא ייצג מכנה משותף גדול מאוד בעם. כאיש ביטחון הוא ידע שהשלטון יתקיים רק אם יובטח ביטחוננו, וביסס את ביטחוננו על שלושה נדבכים -
"הנדבך הראשון הוא יחסינו עם ארה"ב, הוא ביקש מלוי אשכול לשמש כשגריר בוושינגטון. הוא למד בוושינגטון להכיר את מכלול הערכים המשותפים והאינטרסים המשותפים עם ארה"ב. גם בשנות ה-70 היו חילוקי דעות עם הממשל בארה"ב. רבין לא נרתע הוא התנגד בתוקף לפתרון כפוי בסכסוך הישראלי ערבי. מאז הקשר הזה בין שתי המדינות הלך והתחזק. אין לישראל ידידה קרובה או חשובה יותר מארה"ב ואין לארה"ב ידידה נאמנה יותר מישראל. הנשיא הנבחר טראמפ הוא ידיד אמת של ישראל, אנחנו מכירים לא מהיום. אני מצפה לעבוד איתו בשיתוף פעולה מלא ולהוסיף נדבכים חשובים ביחסי שתי המדינות.
"הנדבך השני קשור בהסדר אפשרי עם הפלשתינים. רבין פעל למען השלום אבל בבסיסו של דבר הוא הבין שקיום שלום הוא בהתעקשות על הסדרי ביטחון שהם חיוניים לישראל, ועד היום הפלשתינים לא הסכימו להם. לצערי החברה הפלשתינית ממשיכה עד היום לקשור כתרים לראשם של מרצחים וארגוני הטרור חוזרים שוב ושוב על כוונתם להשמיד את ישראל. כמו רבין גם אנחנו מושיטים להם פעם אחר פעם יד לשלום ולמשא-ומתן ללא תנאים מוקדמים.
"הנדבך השלישי הוא אירן. רבין נקב פעמים רבות בשם אירן והזהיר משאיפתה לפתח נשק גרעיני, שאיפה שעד היום במאמצים מגוונים הצלחנו למנוע את מימושה. הוא גם הצביע עליה כמערערת את היציבות באזורנו. לא הרבה השתנה מאז ואם כן השתנה אז זה לרעה. נמשיך להילחם בטרור של אירן וגרורותיה ולא נאפשר לה להתחמש בנשק גרעיני ולהתבסס בסוריה. ראוי שנתלכד מאחורי שלושת העקרונות הללו שמשותפים ליצחק רבין ולנו", דברי ראש הממשלה.
--
יושב-ראש מרצ, ח"כ זהבה גלאון: "שמעתי אתמול את ראש הממשלה ואני רוצה להגיד לך, אתה לא הקורבן ברצח רבין. אין אף אחד בעולם שהרוויח מרצח רבין כמוך. אתה חייב את הקיום הפוליטי שלך לרצח. זה לא חדש שאתה מגנה את המעשים שלך בדיעבד ואז מבקש שימחאו לך כפיים. אתה שכללת לאומנות את הלגיטימציה בהעלמת עין שהסתיימה ברצח. רבין נרצח בשל דרכו המדינית ועל-רקע פוליטי וגם בשל היותו ראש הממשלה הראשון שחתם על הסכם קואליציוני עם הסיעות הערביות. הוא לא הסית נגד הערבים. יש מי שמנסה להשכיח שהיו גורמים ורבנים פונדמנטליסטים קיצוניים שאמרו שממשלה שנסמכת על קולות הבוחרים הערבים אין לה מנדט.
"אין לי ספק ראש הממשלה שאתה לא רצית ברצח, אבל שוחררו כאן שדים מהבקבוק והוכחת שאין לך שום בעיה לשחרר את הכוחות האלה שוב. אותם רבנים ממשיכים להסית גם היום ולפרסם פסקי הלכה לחסידים שלהם ולעשות דין לעצמם. אני מציעה שתפסיק להתקרבן ותתחיל לקחת אחריות על מה שאתה אומר ומה שאומרים החברים שלך", דברי גלאון.

תאריך:  13/11/2016   |   עודכן:  13/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אתה מנסה להשתיק חצי מדינה"
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
מסכנים
הירונימוס  |  13/11/16 20:06
 
- ממש לא... פשוט רוצים שאתה - ל"ת
תתסתכל במראה !!!  |  13/11/16 22:57
 
- {{{רוצח רבין=דתי לאומי.
עובדות ניתן לבדוק  |  13/11/16 23:59
2
ה"בית היהודי" מפד"ל לשעבר
הגוי..  |  13/11/16 20:35
3
וואללה, לא בא לי להתנצל...
דורון.צ  |  13/11/16 20:36
4
השתתפתי בעצרת הראשונה בכ' ציון
מיכל מירושלים  |  13/11/16 22:45
5
הרצוג השתקם
ארי כספי  |  14/11/16 07:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת רצח רבין
איציק וולף
ערב יום הזיכרון הממלכתי לרצח ראש הממשלה יצחק רבין פרסם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פוסט ובו טען כי מאז הרצח ישנם ניסיונות מתמשכים לעוות את האמת ההיסטורית ולייחס לו את ההסתה שקדמה לרצח
איתן קלינסקי
מול תגובה ערכית, שקבעה ציוני אבל הלכתיים כדי להוקיע לדורות את רצח גדליהו, אנחנו עדים לתגובה צוננת של העולם הרבני לנוכח רצח יצחק רבין, שנבחר לראש ממשלה באורח דמוקרטי, ולתגובה חסרת אחריות של יו"ר הקואליציה, דוד ביטן, שאינו מבין שרבין נרצח בשל דעותיו הפוליטיות ומהלכיו המדיניים
אליעזר רפופורט
זה היה פסטיבל שנתי של חסידים שוטים, שהונהגו ע"י נבלים, שבמסגרתו בוצעה שטיפת מוח גם לצעירי תנועות הנוער - צעירים, חסרי ניסיון חיים, נתונים לכל מיני השפעות, שהשקפת עולמם טרם גובשה והבשילה
איתמר לוין
ישלם 20,000 שקל לנתן לוי, אותו תיאר כסוכן שב"כ שפעל לצידו של אבישי רביב    ביהמ"ש: בהקשר הזה - מדובר בלשון הרע
ישראל רוזנבלט
אחת לשנה הם יוצאים לכיכר. אלה שמינו עצמם למשגיחי הכשרות הפוליטית בישראל. תחת הכותרת "עצרת זיכרון ליצחק רבין", מתקיים מופע ההסתה המסורתי נגד מחנה הימין. נגד כל מי שאינו חושב כמוהם. אלה שרק אתמול ניסו לסגור את ערוץ 20 ואת ישראל היום, והיום הפכו למגיני הדמוקרטיה. אז למה לא לערוך מופע כזה פעמיים בשנה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il