X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת השרים אישרה פה אחד

מנדלבליט: לא לאשר את חוק ההסדרה

טוען שהחוק נוגד עקרונות יסוד משפטיים, מאפשר הפקעה של קניין פרטי, עומד בסתירה למחויבות הממשלה להישמע לבית המשפט וסותר גם את המשפט הבינלאומי
▪  ▪  ▪
מנדלבליט. יוצא בחריפות [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

ועדת השרים לחקיקה אישרה פה אחד (יום א', 13.11.16) את חוק ההסדרה שיזמו חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ', שולי מועלם ויואב קיש. למרות חוסר שביעות הרצון מצד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תמכו שבעה שרים בהצעת החוק, מהם חמישה שרים של הליכוד. השרה מירי רגב הסבירה את הצבעתה: "אנחנו צריכים להסדיר את ההתיישבות ביהודה ושומרון".
יו"ר הוועדה, שרת המשפטים איילת שקד, הכריזה: "הממשלה הזאת תסדיר את ההתיישבות ביהודה ושומרון, גם כשארגוני שמאל קיצוניים מנסים לבצע 'לוחמה משפטית'. הדרך להשפיע על מפת ההתיישבות ביהודה ושומרון היא בבחירות ולא בשיטה הפסולה בה אותם ארגונים נוהגים היום".
קדם לאישור עימות בישיבת ראשי סיעות הקואליציה, שבהלכה נטשו שקד ועמיתה לסיעה, השר נפתלי בנט, את הדיון. שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הטיח בבנט: "אתה מסכן את מדינת ישראל ואת עתיד ההתיישבות בשביל גחמה פוליטית". נתניהו כינה את הבית היהודי טוקבקיסטים. בנט אמר לו: "הייתה לכם שנה לטפל ולא קרה כלום. מאות אלפי ישראלים הם סוג ב׳, עכשיו צריך להתקדם".
מנדלבליט לא הציע חלופה
היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, יצא בחריפות נגד הצעת חוק ההסדרה. מנדלבליט אמר לנתניהו ולחברי הוועדה, כי ההצעה מאפשרת הפקעה של קניין פרטי בניגוד לחוק הישראלי, ובאופן שאינו מתיישב עם חובותיה של ישראל כלפי המשפט הבינלאומי. לדבריו, ההצעה גם אינה מתיישבת עם עקרונות בסיסיים של שלטון החוק, שכן היא סותרת את חובתה של הממשלה לכבד את הכרעות בית המשפט. לכן, סבור מנדלבליט, יש מניעה משפטית לאשר את ההצעה בנוסח הנוכחי שלה.
מנדלבליט - מסר דובר משרד המשפטים - "עמד על המשמעויות שעלולות לנבוע מאישור הממשלה את הצעת החוק, ובכלל זה ביחס לבקשת המדינה מבג"ץ לדחות את פינוי עמונה". מהדברים עולה, כי מנדלבליט סבור שלא יוכל להגן על החוק בבג"ץ, וכי אישורו יביא לכך שביהמ"ש העליון ידחה את בקשת הממשלה לעכב את הפינוי בשבעה חודשים נוספים.
יצוין, כי מאז שנכנס לתפקידו אמר מנדלבליט שוב ושוב, כי רק במקרים נדירים יש לקבוע שמהלך של הממשלה נוגד את החוק, ובמקרים כאלו - על הייעוץ המשפטי לסייע לממשלה למצוא דרך חלופית להגשים את מדיניותה. מהודעת משרד המשפטים עולה, כי מנדלבליט לא הציע הפעם דרך שכזו.
יו"ר הקואליציה, דוד ביטן, טען, כי אין מה למהר וכי יוכל להביא לאישור החוק בתוך שבועיים. הוא האשים: "הבית היהודי מנסים לגנוב קרדיט". לדבריו, עמונה היא לא הבעיה, אלא הבעיה היא 2,500 יחידות דיור במצבה הדומה של עמונה. "נצטרך לפתור את הבעיה הזו באמצעות חקיקה, זה אנחנו יודעים ואנחנו יודעים. הרי לא נחוקק חוק כדי שבסוף בג"ץ יפסול אותו",
האופוזיציה תוקפת בחריפות
לתגובות במערכת הפוליטית:
  • ח"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני): "היום נתניהו רצח גם את מורשת רבין. חוק ההסדרה המתאים למשטרים רודניים יוזם פיגוע מכון בחזון המדיני של רבין".
  • בנט: "מדינת ישראל החלה היום בהליך היסטורי של הסדרת ההתיישבות ביהודה ושומרון. אני מברך את ראש ממשלה ואת שרי
מפלגתו שנשאו באחריות הנדרשת מממשלת ימין והצביעו בעד הגשמת החזון הלאומי. בנחישות ובמשילות נמשיך לממש את היעדים שלשמם נבחרנו".
  •  ח"כ שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי): "התקדמנו שלב נוסף בתהליך שיתקן עוול ויביא נורמליזציה למשפחות רבות המשרתות את המדינה, משלמות מיסים ובונות את ביתן כחוק. מוקדם לומר שניצחנו שכן צפויות עוד מהמורות בדרך ליצירת שוויון זכויות כלפי אותם תושבים. 50 שנה אחרי שחזרנו לשטחי ארץ ישראל כולה עושה המדינה צעד נוסף להסדרת ההתיישבות".
  • ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני): "מול הנזק הגדול של חוק ההסדרה צריך להתייצב ראש ממשלה, להגיש ערר ולקבוע בעצמו מתי יתקיים הדיון בממשלה. אם נתניהו נותן לזה לעבור - האחריות הבלעדית היא עליו ושום קריצה לא תעזור. חוק ההסדרה הוא נזק לשלטון החוק בבית, נזק למדינת ישראל בחוץ ומעביר מסר שכל דאלים גבר מול ראש ממשלה חלש".
  • ליברמן: "כל מי שחרד לעתידה של ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון, מבין שברגע זה הדבר החשוב ביותר הוא לתאם את העמדות עם הממשל האמריקני החדש. זו פעם ראשונה שיש ממשלת ימין בישראל, נשיא רפובליקני ורוב רפובליקני בסנאט ובקונגרס, לכן אסור לקבוע עובדות בשטח ולהביך את הממשל הנכנס. הכל חייב להיות מוסכם ומתואם. בעבר הימין עשה טעויות גורליות, כך ב-92' כשהתחיה הפילה את שמיר וקיבלנו את אוסלו וכך ב-99' חנן פורת ז"ל הביא לבחירות מוקדמות ואהוד ברק הגיע לשלטון. אני מקווה שנדע להתנהל נכון ולא נעשה טעויות נוספות".
  • ח"כ מרב מיכאלי: "בקרוב, אחרי שבג"ץ יבטל את החוק הזה, נראה את ההסתה נגד שופטי בית המשפט העליון גוברת כדי להסיט את תשומת הלב מנתניהו. ראש הממשלה יכול מעכשיו להתחיל ולאסוף את קטעי הארכיון שלו מתריע מפני ההסתה ותוצאותיה, אבל שום דבר שיאמר עכשיו לא יסתיר את האמת הנוראה: בשביל מאחז בלתי חוקי, נתניהו מקריב את מדינת ישראל".
  • ח״כ נחמן שי (המחנה הציוני): "זוהי טעות חמורה שתגרור התנגשות פומבית כפולה עם בג"ץ ועם בית הדיו הבינלאומי בהאג. יתר על כן, היא מניחה מטען נפץ על מפתנו של הבית הלבן וכופה הן על הנשיא היוצא והן על הנכנס לעסוק בסוגיית השטחים בעיתוי הגרוע ביותר, שמזמין עימות עם הקהילה הבינלאומית״.
  •  ח"כ מיכל רוזין (מרצ): "ממשלת ישראל העניקה היום למתנחלים את המנדט הרשמי להיות מעל החוק הישראלי; אזרחים מועדפים, מעל רשויות האכיפה ומעל הדין. חוק להלבנת מאחזים הוא אות קלון לממשלה במדינת חוק. גזילת קרקעות היא פשע בידי המתנחלים ובתיווך מלא של הממשלה. ההשלכות הקשות של העברת החוק יפלו על הציבור כולו".
  • ח"כ חיליק בר (המחנה הציוני): "במקום להיות מנהיג אחראי שמקבל החלטות נתניהו משליך את תפוח האדמה הלוהט לפתחו של בג"ץ ומחריף את הפוליטיזציה של מוסד חשוב זה. בג"ץ יצטרך להחליט אם הוא מקבל הפרה של הדיבר השמיני - לא תגנוב - או ממלא את תפקיד המבוגר האחראי. כדי לא לאבד כמה קולות בימין המתנחלי נתניהו מסכן את תדמיתו של מוסד חיוני לדמוקרטיה הישראלית בארץ ובעולם. זו לא מנהיגות. זה כשל מוסרי עמוק שנובע מפחדנות פוליטית".
  • ח"כ תמר זנדברג (מרצ): ״אין גבול לפחדנות של שרי הליכוד שעבור המתנחלים מתפקדי הליכוד מוכנים להעביר חוק שאומר שמותר לגנוב. עד מתי ימשיכו חבורת עבריינים להטריף מדינה שלמה סביב ארבעים קרוונים לא חוקיים. בכל פעם מחדש מדהים לראות היכן מחזיקים קומץ מתנחלים ממשלה שלמה וכמה חסרת אונים הממשלה הזאת מולם. הגיע הזמן שיהימין יביא שהאקסטזה שלו אחרי טראמפ פשוט לא מחזיקה מים״.
  • השר יריב לוין: ״אישור החוק הוא צעד חשוב להצלת עמונה ולהפסקת הפגיעה של מערכת המשפט בהתיישבות. עם זאת, עדיין יש בפנינו דרך ארוכה ומאבק ממושך כדי להבטיח את זכותם של תושבי עמונה להישאר בבתיהם״.
  • מטה מאבק עמונה: "מברכים ומחזקים את שרי הממשלה שגילו מנהיגות אמיצה והצביעו בעד חוק ההסדרה, על-אף כל הלחצים. הדרך עוד רבה לפנינו אך אנחנו בטוחים שבדרך הזו תגיע ממשלת ישראל להישג הנכסף של הסדרת ההתיישבות. שנית עמונה לא תיפול".

תאריך:  13/11/2016   |   עודכן:  13/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי גבאי / Avi  Gabay  אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אביחי מנדלבליט / Avichai Mendelblit  אהוד ברק  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  איילת שקד / Ayelet Shaked  אלי כהן / Eli Cohen  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  דוד אזולאי / David Azulai  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  הבית היהודי / Habayit Hayehudi Political Party  המחנה הציוני / Hamachane Hzioni  חיים כץ / Haim Katz  חנן פורת  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירי  רגב / Miri Regev  ממשלת ישראל / Israel Government  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה כחלון / Moshe Kahlon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתנחלים  נחמן שי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סופה (סופיה) לנדבר / Sofa  Landver  סילבן שלום / Silvan  Shalom  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנדלבליט: לא לאשר את חוק ההסדרה
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
זה נראה
באום  |  13/11/16 23:09
2
חוק ההסדרה מחוייב המציאות ל"ת
דניאל סבלדי  |  14/11/16 00:10
3
בנט ושקד הם בוני וקלייד ל"ת
כנופית עמונה  |  14/11/16 01:34
 
- בוני וקלייד זה רמת אביב (שייח'
דוד מודיעין  |  14/11/16 11:41
4
פה המבחן. האם החונטה המשפטית ל"ת
שולטת. או שמא העם  |  14/11/16 05:43
5
שלטון רודני חסר מעצורים
יעקב יעקב  |  14/11/16 07:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
מירב ארד
הצוות יגיש את מסקנותיו לשר בתוך שבועיים    סגן שר האוצר, יצחק כהן יעמוד בראש הצוות שירכז את הצעות האגפים במשרד

ראובן לייב
יו"ר הקואליציה וח"כ הליכוד מנהל בישראל ציד-מכשפות אובססיבי מר ונמהר כנגד יריביו הפוליטיים, כשהוא אינו בוחל לטפול עליהם עלילות, המזכירות את הכתם השחור והמביש בארה"ב של המאה החולפת
ד"ר גד פניני
בנימין נתניהו נותן למשה כחלון את האפשרות להעלות את החוק הטיפשי, האנטי-כלכלי והבלתי מוסרי להטלת מס על מחזיקי שלוש דירות - ולכן הוא נושא באחריות ישירה לתוצאותיו הקשות
עידן יוסף
ראש הממשלה הורה לקדם תוכנית רב-שנתית לפיתוח התחבורה החכמה בישראל כך שתהתאים בין ביקוש והיצע ותייצר תחבורה דינמית וחסכונית יותר
יעקב שטרכר
כחלון מתגלה כשילוב של בעל חוט שדרה עם רצון כן לבצע לטובת הכלל. כנראה בהיותו משופשף בלבירינט הפוליטי הוא יודע לתמרן ולהשיג את מטרותיו. הרפורמה שהנהיג בטלפונים הסלולריים העידה על נחישות, סבלנות ויושרה ממנה נהנה כלל הצבור עד עצם היום הזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il