X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עיקר המשתמשים (80%) בציבור הבוגרים - בתחילת שנות העשרים שיעור משתמשים נמוך בגיל הביניים, שמתגבר רק בקרב גמלאים 42% מהנוסעים: משך זמן הנסיעה על היעד אינו סביר
▪  ▪  ▪
שיפור לא מספיק [צילום: פלאש 90]
הרפורמה מצליחה
נתוני הסקר אומנם לא חילקו בין המפעילים ההיסטוריים (אגד ודן) לאלה החדשים, אך ניכר שיפור בתחזוקת האוטובוסים, שאחד ממניעיו הוא הרפורמה שהפריטה את מערך התחבורה הציבורית.
הסקר מגלה את הידוע, שככל שהדבר תלוי במחויבות המפעילים ניכר שיפור אולם עיקר הכשלים בתחבורה הציבורית קשורים לתכנון הליקוי הקיים במשרד התחבורה, שבהיעדר תוכנית סדורה מקשקש מסלולי קווים שאינם עונים לביקוש ואינם מתיישרים עם הגדרות משך הנסיעה המנותקות מהמציאות בשטח.
משרד התחבורה נהנה לנופף בקילומטרים הרבים של נסיעות ובגידול במספר הנסיעות, אך אינו טורח לציין כי יחסית לכלל האוכלוסייה נותר מספר המשתמשים די קבוע והשימוש ברכב פרטי רק הולך ועולה.

משרד התחבורה לא עמד ביעדים שהציב לעצמו להעלות את אחוז המשתמשים בתחבורה הציבורית. נתונים מתוך הסקר החברתי לשנת 2015 שערכה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מעלים כי רק כחמישית מהאוכלוסייה בגיל 20 ומעלה (19%) נוסעים באוטובוס בכל יום או כמעט בכל יום, 14% נוספים נוסעים פעם-פעמיים בשבוע, 17% - פעמיים בחודש או פחות ו-6% נוסעים בתדירות לא קבועה.
עוד מעלים הנתונים כי שר התחבורה ישראל כ"ץ אינו לבד: רגלם של 43% מכלל האזרחים בני 20 ומעלה כלל לא דרכה באוטובוסי התחבורה הציבורית בשנה האחרונה. מבין כ-3 מיליון הנוסעים שעלו על אוטובוס, נספרו 51% מהגברים ו-61% מהנשים. השיעור הגבוה ביותר של הנוסעים באוטובוסים נמצא בקרב בני 24-20 - 80%. שיעור הנוסעים יורד בהדרגה עד לכמחצית בגיל 35, ועולה שוב רק בקרב בני 65 ומעלה (הזכאים ל-50% הנחה).
פחות ממחצית (45%) מהציבור מרוצים מתדירות קווי האוטובוס הבין-עירוניים ביישוב מגוריהם. בערים הגדולות השיעור נע בין 37% בתל אביב-יפו לבין 56% באשדוד. בערים המונות 200-100 אלף איש, 54% מרוצים מתדירות קווי האוטובוס הבין-עירוניים, וביישובים הקטנים יותר 43% מרוצים.
באשר לתדמית התחבורה הציבורית, 59% מעריכים באופן חיובי את תפקוד האוטובוסים השייכים לתחבורה הציבורית בישראל באופן חיובי (טוב או טוב מאוד) - 72% מאלה שנסעו באוטובוס בשנה האחרונה ו-42% מאלה שלא נסעו. 22% מהציבור מעריכים באופן שלילי את תפקוד האוטובוסים ו-18% לא ידעו להעריך. מרבית האוכלוסייה (62%) מבססים את הערכתם על ניסיונם האישי, 30% מתבססים על ניסיונם של בני משפחה או חברים. בערים הגדולות, שיעור המעריכים באופן חיובי נע בין 48% בראשון לציון ובפתח תקוה לבין 67%-66% באשדוד ובבאר שבע.
האם לרוב יכול הנוסע להגיע בזמן סביר בתחבורה ציבורית ממקום מגוריו אל היעד? 57% מאלה שהשתמשו באוטובוסים בשנה האחרונה השיבו בחיוב. 42% לא כל כך מסכימים או בכלל אינם מסכימים עם המשפט. בערים הגדולות, שיעור המשיבים בחיוב נע בין 44% בירושלים, לבין 72% בנתניה. בחיפה 66% מסכימים עם המשפט, בבאר שבע - 64%, באשדוד - 61%, בתל אביב יפו - 60%, בראשון לציון - 56% ובפתח תקוה - 54%.
80% מאלה שהשתמשו באוטובוסים, מרוצים מקרבת תחנת האוטובוס לבתיהם. בירושלים נמצא השיעור הנמוך ביותר - 72%, לעומת כ-90% בתל אביב-יפו ובבאר שבע.
70% מהנוסעים מרוצים ממצב התחזוקה של תחנות האוטובוסים. בערים הגדולות השיעור נע בין 61% בירושלים ו- 62% בפתח תקוה, לבין 76% בבאר שבע. 75% מהנוסעים מרוצים ממצב התחזוקה של האוטובוסים עצמם - ניקיון, אוורור, נוחות, כרבע מהנוסעים דיווחו כי אינם מרוצים. שיעור המרוצים בערים הגדולות נע בין 61% בירושלים (65% מהיהודים ו-51% מהערבים) לבין 81% בראשון לציון.

יותר שביעות רצון מרכבת ישראל

39% מבני 20 ומעלה, כ-2.1 מיליון איש, השתמשו ב-12 החודשים האחרונים ברכבת ישראל, נשים וגברים בשיעור דומה. שיעור המשתמשים עולה על מחצית במחוז חיפה (58%), לעומת 23% במחוז ירושלים (26% מהיהודים). 12% מהציבור נוסעים לפחות פעם בחודש, 23% נוסעים פחות מפעם בחודש ו-5% נוספים נוסעים באופן לא קבוע. 60% אינם משתמשים כלל בשירותי רכבת ישראל.
ציון בינוני ובעייתיות במיקום
58% מהציבור מעריכים את תפקוד רכבת ישראל באופן חיובי ('טוב מאוד' או 'טוב'), 83% מאלה אשר נסעו בה בשנה האחרונה ו-43% מאלה שלא נסעו בה. מאלה אשר מבססים את דעתם על התקשורת, שיעור המעריכים את תפקוד הרכבת באופן חיובי נמוך יותר, 63%.
82% מהנוסעים מרוצים מתדירות קווי הרכבת. שיעור המרוצים נע בטווח שבין 65% במחוז ירושלים לבין 88% במחוז חיפה. שיעור המרוצים ממיקום תחנת הרכבת נמוך יותר, 69%, והוא נע בטווח שבין 54% במחוז צפון ל-79% במחוז תל אביב.

תאריך:  14/11/2016   |   עודכן:  14/11/2016
+"חוסר תום לב ברכבת לעובד שנפצע"
11:04 14/11/16  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

זכריה דואני נפצע בתאונת עבודה, אך במשך שבע שנים החזיקה אותו הרכבת במעמד של מי שאינו מפוטר ואינו מקבל שכר - וכעת תשלם לו 350,000 שקל

"מצב בלתי נסבל" [צילום: אסף אריאלי]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
43% מהציבור לא דורכים באוטובוסים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אוטובוס זה חוויה נוראית נוראית
מטי  |  14/11/16 10:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
ועדת המשנה לתחבורה ציבורית: השימוש באוטובוסים בפריפריה נמוך כי משרד התחבורה אינו פתוח, אינו מתכנן קווים כראוי, מאפשר תעריפים יקרים ומפלים ומונע קישוריות לתחנות הרכבת    האם מוניות השירות יכולות להוות תחליף?
יצחק דנון
תובעת משמעיה לוי 254,000 שקל, בטענה שהטרקטורון שלו נתקע על המסילה, הרכבת התנגשה בו ובשל כך נגרמו עיכובים שהסבו לה הפסדים
עידן יוסף
שר התחבורה כ"ץ: "התמונה לגבי תחבורה ציבורית מורכבת"    מיקי רוזנטל: "הקול שלך חלש מדי בכל הנוגע לתחבורה ציבורית"    גפני: "אם אתם צריכים סיוע בתקציב לבטיחות בדרכים – אנחנו אתכם"
איתמר לוין
מודה בבג"ץ שלנתניהו לא הייתה סמכות למנוע את העבודות בשבת    השופטים: אם נתניהו יעשה זאת שוב - אפשר יהיה להגיש עתירה נוספת
עידן יוסף
ח"כ אורי מקלב הגיש הצעת חוק המבקשת להבחין בין נוסע שלא שילם עבור נסיעה בתחבורה הציבורית לנוסע ששילם אך לא תיקף את כרטיסו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il