X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
זכריה דואני נפצע בתאונת עבודה, אך במשך שבע שנים החזיקה אותו הרכבת במעמד של מי שאינו מפוטר ואינו מקבל שכר - וכעת תשלם לו 350,000 שקל
▪  ▪  ▪
"מצב בלתי נסבל" [צילום: אסף אריאלי]

רכבת ישראל נהגה בחוסר תום לב כלפי עובד שנפצע בתאונה, כאשר במשך שבע שנים לא השיבה אותו לעבודה, לא שילמה לו משכורת וגם לא פיטרה אותו - קובעת (10.11.16) שופטת בית הדין האיזורי לעבודה בחיפה, אביטל רימון-קפלן.
זכריה דואני עבד כמסילאי עד שנפצע בתאונת עבודה במארס 2001 ונקבעה לו נכות. הוא שהה בחופשה ללא תשלום עד נובמבר 2002, ואילו עד פיטוריו בפברואר 2009 לא עבד ולא קיבל שכר. הרכבת שילמה לו במקביל 600,000 שקל כפיצוי על התאונה.
רימון-קפלן קבעה, כי אין אמת בטענות הרכבת כאילו חיפשה לדואני עבודה מתאימה אחרת. היא מראה, כי אין כל עדות לכך בתיקו האישי, וכי הרכבת שינתה מספר פעמים את עמדתה בנוגע להתאמתו לעבודה כלשהי. רימון-קפלן מציינת, כי דואני הוא אדם קשה יום ומוכה גורל, ודווקא בשל כך חלה על הרכבת חובה יתרה לנסות לסייע לו ולהסביר לו את פשר המצב הבלתי-נסבל - כהגדרתה - בו הוא לא עובד, לא משתכר ולא מפוטר.
רימון-קפלן מדגימה את חוסר תום ליבה של הרכבת בסירובה להעניק לדואני כרטיס נסיעה חינם, לו נזקק לצורך הטיפולים הרפואיים, כפי שניתן לעובדיה. היא גם דוחה את הטענה, לפיה הרכבת המתינה כדי להכליל את דואני בתוכנית ההתייעלות שלה. התועלת שצמחה לו מכך מסתכמת ב-75,000 שקל - הרבה פחות מהנזק שגרמו לו שנות האבטלה-מאונס הרבות. פרט לכך, מציינת רימון-קפלו, הכללתו של דואני בפיטורי ההתייעלות הקלה על הרכבת בכך שלא הייתה צריכה לאתר עובד אחר שתפטר.
דואני תבע 2 מיליון שקל, אך בית הדין קבע שהרכבת תשלם לו רק 350,000 שקל, לאחר שניתח את עילות התביעות השונות, וכן הוצאות בסך 30,000 שקל. נציגי הציבור שלמה גולדמן ודב נתיב הסכימו עם רימון-קפלן. את דואני ייצג עו"ד יצחק ריינפלד, ואת הרכבת - עו"ד ליאת קינן.

תאריך:  14/11/2016   |   עודכן:  14/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
עיקר המשתמשים (80%) בציבור הבוגרים - בתחילת שנות העשרים    שיעור משתמשים נמוך בגיל הביניים, שמתגבר רק בקרב גמלאים    42% מהנוסעים: משך זמן הנסיעה על היעד אינו סביר
עידן יוסף
ועדת המשנה לתחבורה ציבורית: השימוש באוטובוסים בפריפריה נמוך כי משרד התחבורה אינו פתוח, אינו מתכנן קווים כראוי, מאפשר תעריפים יקרים ומפלים ומונע קישוריות לתחנות הרכבת    האם מוניות השירות יכולות להוות תחליף?
יצחק דנון
תובעת משמעיה לוי 254,000 שקל, בטענה שהטרקטורון שלו נתקע על המסילה, הרכבת התנגשה בו ובשל כך נגרמו עיכובים שהסבו לה הפסדים
עידן יוסף
שר התחבורה כ"ץ: "התמונה לגבי תחבורה ציבורית מורכבת"    מיקי רוזנטל: "הקול שלך חלש מדי בכל הנוגע לתחבורה ציבורית"    גפני: "אם אתם צריכים סיוע בתקציב לבטיחות בדרכים – אנחנו אתכם"
איתמר לוין
מודה בבג"ץ שלנתניהו לא הייתה סמכות למנוע את העבודות בשבת    השופטים: אם נתניהו יעשה זאת שוב - אפשר יהיה להגיש עתירה נוספת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il