X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קובע לראשונה שניתן להשתמש גם בכלי הפלילי של הפרת הוראה חוקית מנחה את התובעים לדרוש מאסר ממשיים במקרים של הרשעות הליכים פליליים - לאחר החלטה רבנית על "כפיית גט"
▪  ▪  ▪
ניצן. גמול והרתעה [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]

ניתן להעמיד לדין סרבני גט בעילה של הפרה הוראה חוקית - קובע (10.11.16) פרקליט המדינה, שי ניצן, בהנחיה שפרסם לטיפול בתופעה זו, שעד כה לא טופלה במישור הפלילי. על-פי ההנחיה, מדובר באישום שלצידו עונש מירבי של ארבע שנות מאסר.
סרבנות גט קיימת גם מצד גברים (המסרבים לתת אותו) וגם מצד נשים (המסרבות לקבל אותו), אם כי ברוב המכריע של המקרים מדובר בגברים. במצב זה, האישה הופכת לעגונה - בעוד שבמקרים הפוכים ניתן, בהליך נדיר, לאפשר לבעל לשאת אישה שנייה.
לדברי משרד המשפטים, המסרב לתת גט פוגע בחירויות וזכויות בסיסיות של המסורבת, ביניהן הזכות להינשא בשנית, הזכות ללדת ילדים מבלי שאלו ייחשבו כממזרים ופסולי חיתון, הזכות לקיים מערכת יחסים אינטימית ועוד, ובדרך כלל אף גורם פגיעה כלכלית וחברתית לבת הזוג.
ההנחיה מונה שלוש תכליות עיקריות, בגינן ראוי לפעול במסגרת פלילית נגד סרבן גט: תיוג הסרבן כעבריין פלילי הפוגע באינטרסים וערכים ציבוריים; הגשמת מטרות הגמול וההרתעה של הענישה הפלילית, בשל הפגיעה באישה ובמערכת המשפטית; והרתעה כללית של סרבנים פוטנציאליים וצמצום תופעת העגינות.
ההנחיה קובעת, כי במקרים בהם מורה בית הדין הרבני לכפות גט וחלפו לפחות חודשיים מאז הוראה זו, יש לשקול פתיחה בחקירה והעמדה לדין על הפרת הוראה חוקית. אם הסרבנות תימשך, ניתן יהיה לחזור ולהעמידו לדין על התקופה שלאחר כתב האישום המקורי. ניצן מוסיף, כי ניתן יהיה להעמיד לדין גם צדדים שלישיים המשדלים את הבעל להימנע ממתן הגט, ובין היתר תובא בחשבון ההשפעה על צעד זה על הסרבן עצמו.
אם הסרבן יורשע, תבקש המדינה לגזור עליו מאסר בפועל לתקופה ממשית. ניצן קובע עוד, כי אם סרבן הגט יסכים לתת אותו לפני הטיעוונים לעונש, יהווה הדבר שיקול להקל בעונשו - אך ככלל אין לוותר על ההרשעה ועל התביעה לבקש ענישה ממשית.
עוד נקבע בהנחיה, כי על-מנת לשלול אפשרות שגט שיינתן בשל הליך פלילי ייחשב כ"גט מעושה", שאין לו תוקף הלכתי, הרי פתיחה בחקירה והעמדה לדין של סרבן גט תיעשה רק לאחר הכרזת בית הדין הרבני על "כפיית גט", ובהיוועצות עם הייעוץ המשפטי של בתי הדין הרבניים לפני נקיטת הליכים פליליים. את ההנחיה הכינו עוה"ד דותן רוסו ויאיר חמודות מהפרקליטות ועו"ד רפי רכס מבתי הדין הרבניים.

תאריך:  14/11/2016   |   עודכן:  14/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חברת נתיבי ישראל במרחב צפון השלימה בימים אלה פרויקטים במקומות אסטרטגיים בכבישים הבין-עירוניים
אלעזר לוין
לאחר דיונים ארוכים נקבע, שמבקר המדינה יוכל לבקר חלק מפעילות קק"ל    דני עטר: זו הייתה יוזמה שלי
מירב ארד
הרווח הנקי הגיע ברבעון זה ל-24.1 מיליון ש"ח    הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של 2016 גדל ביותר מ-270%
אלעזר לוין
בניגוד לדיווחי האוצר ורמ"י, מגלה נגידת בנק ישראל: התחלות וגמר הבנייה ירדו בשנה האחרונה    האשראי לנדל"ן מגיע ל-45% מכלל האשראי הבנקאי, והריבית בעלייה    המשכנתה הממוצעת עלתה בשנה האחרונה ב-16% ל-678 אלף שקל    המשכנתאות באוקטובר - 5.22 מיליארד
אלעזר לוין
הנגידה לא התייחסה להצעתו של ח"כ אלי כהן להגביל משכנתאות לרוכשי דירות    חשיפה: המפקחת על הבנקים אישרה לבנקים לרכוש ממבטחי משנה בחו"ל פוליסות לביטוח הסיכון בהלוואות    בנק ישראל ינקוט באמצעים נוספים להגדלת הצע המשכנתאות    הריבית עלתה, אך היא הנמוכה ביותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il