X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השופט שמאי בקר: אם יש עיכוב בהכנת תסקיר שירות המבחן - השופט צריך לבדוק בעצמו את החלופה קורא לנצל לשיקום את הליך המעצר עד תום ההליכים
▪  ▪  ▪
בקר. "שופט שחרור" [צילום: הרשות השופטת]

השופט שמאי בקר קורא לשנות את המצב, בו עצורים ממתינים שבועות רבים לקבלת תסקיר של שירות המבחן. בקר, שופט בבית משפט השלום בתל אביב, דיבר (14.11.16) בערב עיון של מחוז מרכז בלשכת עורכי הדין.
בקר ציין, כי לדעתו קיימת טעות בתואר של התפקיד שמילא - "שופט תורן מעצר עד תום ההליכים". הנכון הוא "שופט שחרור עד תום ההליכים", כי מעצר זה צריך להיות רק בלית ברירה וכאשר כלו כל הקיצין. לדבריו, "אדם פחדן לא יכול להיות שופט במעצרים עד תום ההליכים", שכן לעיתים יש צורך באומץ כדי לשחרר את החשוד לחלופה.
הנושא המרכזי בדיונים אלו, הוסיף בקר, הוא שאלת קיומה של חלופת מעצר. "תביאו חלופה", הציע בקר לסניגורים. "המפקחים המוצעים יישבו שם - לא נשמע אותם? ואז מתברר שהם אנשים רציניים, ואני לא צריך ששירות המבחן ישמע אותם; גם אני יכול". בהומור-למחצה הוסיף בקר, כי גם "תינוק על הידיים לא מזיק" לקראת ההחלטה.
לדעת בקר, נעשה עוול רב לעובדי שירות המבחן, שהם עובדים סוציאליים המקבלים משכורות נמוכות במיוחד ופועלים לטובת הכלל, תוך שהם צריכים לבוא במגע עם "אנשים שלא כולם נעימים". בקר גם קורא לסניגורים להיפגש עם לקוחותיהם לפני שאלו נפגשים עם קציני המבחן, כדי להסביר להם במה מדובר, תוך שניתן גם לשמור על חזקת החפות תוך שיתוף פעולה עם שירות המבחן.
עם זאת, יש בפיו של בקר ביקורת על החברה ככלל: "איך זה שאדם צריך לשבת שלושה שבועות באבו כביר ולהמתין לתסקיר של שירות המבחן? תחכה שלושה שבועות עד שמישהי תבוא לדבר איתך שעה ועוד שעה עם המשפחה שלך. חייבים לעשות משהו". לדעת בקר, אם יש עיכוב בקבלת התסקיר - על השופט להפשיל את שרווליו ולבחון בעצמו את החלופה המוצעת. "המפקח הטוב הוא זה שקם באולם ואומר: קראתי את כתב האישום, אני רואה את הדברים בחומרה, מקווה שהוא ייצא מזה - אבל אם יפר את התנאים, אני אתקשר למשטרה".
בנושא אחר, אמר בקר כי גם בשלב המעצר עד תום ההליכים ניתן לפעול לשיקום - למשל: לגמילה מסמים - וזאת למרות שתיאורטית ולפי הפסיקה, אין זה השלב המתאים. "אדם רואה את השב"ס מתחתיו ומציעים לו את האפשרות להתנקות", אמר. "המילה 'שיקום' היא רלוונטית לאנשים נורמטיביים, לא רק למסוממים". בקר ציין, כי התביעה מתנגדת לשיקום גם בהליך העיקרי, ולכן יש לנצל את ההזדמנות בהליך המעצר.
בנוגע למעצרי בית, אמר בקר כי לדעתו אין מקום להטיל אותם בלא "חלונות" והסביר: "זה גם מטופש וגם לא אנושי. מה רע אם אדם יירד פעם ביום לשעה לגינה, בפיקוח? מה קרה? בעניין הזה, אני לא מבין את התביעה שמתנגדת בכל תוקף", אמר. לדעת בקר, על הסניגור להגיש פעם בחודשיים בקשה לעיון חוזר אם מרשו מתנהג כיאות, ואם התנהגות זו נמשכת - גם לבקש לאחר שנה לבטל לחלוטין או חלקית את התנאים.

תאריך:  15/11/2016   |   עודכן:  15/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שמאי בקר
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
העיתון והאתר יפצו את הצלם משה מילנר על כך שלא נתנו לו קרדיט בפרסום תמונה של העלייה לסבסטיה    נדחתה טענתו של מילנר לפיה מדובר במפרות סדרתיות
איתמר לוין
דוד וקנין נפצע בתאונת סקי מים בסירה בה נהג חברו דן סמנון - ובית המשפט הגיע למסקנה שככל הנראה תיאמו את גרסאותיהם    התביעה נגד מנורה נדחתה: וקנין ידע שזהו ספורט מסוכן
מירב ארד
מחקר של מוסד שורש קובע: עובדים חדשים נכנסו למעגל העבודה כתוצאה מהקיצוץ בקצבאות השכר אך שכר העבודה שהחלו לקבל לא פיצה מספיק על אובדן הקצבאות - ולכן אי-השוויון בהכנסות הפנויות היום אינו מתחת לרמתו ב-2002
עידן יוסף
מכון המחקר של הכנסת: העיריות גם לא מזמינות נציגי נוער לדיונים שנועדו לקדם את עניינם    תיכנויסט: "מכריחים אותנו לטעום מהכל, אני לא בסדר כי אני ב-3 יחידות מתמטיקה, למרות שאני לא מתכוון להיות מהנדס"    יו"ר הוועדה לזכויות הילד: "מונעים מהילד לבחור היכן ברצונו ללמוד"
עידן יוסף
עמידה ביעדים הלאומיים להורדת גזי חממה תביא לתועלת למשק הישראלי של כ-100 מיליארד שקל על פני 15 שנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il