X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דוח החציון הראשון של 2016 לבקרה על התחבורה הציבורית מגלה: בדן בדרום - החריגות הכי חריפות הידרדרות בשירות של אגד
▪  ▪  ▪
אגד ודן. המפעילים ההיסטוריים אינם מגלים שיפור

אגף פיקוח, בקרה ורמת שירות ברשות הארצית לתחבורה הציבורית פרסם (יום ד', 16.11.16) את דוח הבקרה התקופתי על התחבורה הציבורית לחציון הראשון של שנת 2016. מן הנתונים, אותם אספו חברות ריבה יחזקאל ומ.ג.ע.ר, עולה כי חלה עלייה במדד החריגות בתחבורה הציבורית - מ-1.68% ל-1.96%, תוך עלייה ניכרת בעבירת אי-ביצוע נסיעות המופיעות ברשיון הקו.
מן הדוח עולה כי חל שיפור במסירת המידע לציבור ובשמות התחנות, אך קיימות בעיות בשילוט הסטטי בתחנות. הדוח כולל רק את חברות האוטובוסים, ומשום מה אינו כולל את חברת רכבת ישראל, שלמרות שמבוצעת בה בקרה ע"י חברת ריבה - הממצאים טרם פורסמו עד היום.
דן בדרום, חברת-הבת של חברת דן שהחלה פעילות ברגל שמאל, עמדה בראש מדד החריגות. עיקר הליקויים שלה היו בהצגת מספרי הקווים ובאי-ביצוע נסיעות.
חברת דן, הפועלת בגוש-דן, ביצעה גם היא חריגות רבות, שעיקרן אי-ביצוע נסיעות ואיחורים קשים, וזה לאחר קיזוז החריגות כתוצאה מעבודות הרכבת הקלה. חברת-הבת שלה, דן בצפון, המפעילה את המטרונית בחיפה התגלו בעיות בתפקוד נהגים שכללו שיחות בטלפון בזמן קליטת נוסעים וכן וכילה ושיחות עם נוסעים במהלך הנסיעה. חריגות גבוהות יחסית של שיחות טלפון נרשמו גם בחברת רמה, הפועלת ברמת הגולן, שבאופן כללי גילתה שיפור בתפקודה.
לחברת נסיעות תיירות נצרת ולחברת אפיקים נרשם מספר החריגות הנמוך ביותר, נתון שמיקם אותן בראש המדד. חברות אלה גילו שיפור בחציון האחרון, כמו גם חברות נתיב אקספרס, קווים וג'י בי טורס - שממשיכה להזדנב בתחתית המדד, ועיקר חריגותיה במידע לציבור ובאיחורים.
גידול ברמת החריגות נמצא בחברות אגד, אגד תעבורה, דן, גלים, שאמ, מטרודן וסופרבוס. גלים, הפועלת ברהט, חרגה רבות בתחום המידע לציבור.

ירידה בשירות של אגד

קואופרטיב אגד, המחזיק כ-40% מנפח התחבורה הציבורית בישראל, מידרדר ברמת החריגות יחסית לחציון הקודם - ברוב אשכולות ההפעלה. עיקר החריגות באגד נרשמו בהצגת מספרי הקווים, באיחורים, בסטייה ממסלול ובאי-עצירה בתחנות.
באשכול חיפה-ירושלים-אילת של אגד נרשמו חריגות רבות בתפקוד הנהגים בנסיעה. זאת לעומת שיפור כללי באשכול חיפה-שרון-ירושלים. חריגה חמורה ביותר של 27.3% נמצאה בהצגת מספרי הקווים של קווים המשרתים בעיקר ציבור חרדי.
לחברת-הבת אגד תעבורה יש אחוז חריג של אי-ביצוע נסיעות. עיקר החריגות בחברה הן סטייה ממסלול ואי-עצירה בתחנות וכן ליקויים באוטובוסים. עם זאת, נרשם שיפור ניכר בנקיון האוטובוסים, במידע הסטטי לציבור ובהתאמת מספר הנוסעים לכלי הרכב.
ראש אגף הבקרה, דוד יוסף, אמר כי חברת הבקרה מדווחת על ממצאיה הכוללים גם חריגות מתנאי מערך ההסכמים הן למפעילים והן למשרד התחבורה, באופן שוטף ובסמוך למועד האירוע. לדבריו, מפעילי השירות מתבקשים להגיב באופן שוטף על הממצאים שהתקבלו, ואם סברו כי הממצא החריג שניתן, דינו להימחק, הם נדרשים לצרף תימוכין ואסמכתאות לביסוס טענותיהם. אחת לחודש, מתכנסת ועדת האכיפה במשרד התחבורה, אשר דנה בממצאים שהתקבלו וממליצה למנהל אגף בכיר תחבורה ציבורית האם לחייב את המפעיל ברישום ממצא חריג או פיצוי כספי לאותו ממצא חריג, וזאת בהתאם להסכם עם המפעיל.

תאריך:  16/11/2016   |   עודכן:  17/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבקרה: חריגות קשות בשירות חברת דן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
עוד פעימה של חברת אפיקים    החידושים יכללו בעיקר שיפור השירות וקישוריות לשכונות מזרח העיר    תושבים קובלים על ליקויים בתכנון מצד משרד התחבורה
איתמר לוין
זכריה דואני נפצע בתאונת עבודה, אך במשך שבע שנים החזיקה אותו הרכבת במעמד של מי שאינו מפוטר ואינו מקבל שכר - וכעת תשלם לו 350,000 שקל
עידן יוסף
עיקר המשתמשים (80%) בציבור הבוגרים - בתחילת שנות העשרים    שיעור משתמשים נמוך בגיל הביניים, שמתגבר רק בקרב גמלאים    42% מהנוסעים: משך זמן הנסיעה על היעד אינו סביר
עידן יוסף
ועדת המשנה לתחבורה ציבורית: השימוש באוטובוסים בפריפריה נמוך כי משרד התחבורה אינו פתוח, אינו מתכנן קווים כראוי, מאפשר תעריפים יקרים ומפלים ומונע קישוריות לתחנות הרכבת    האם מוניות השירות יכולות להוות תחליף?
יצחק דנון
תובעת משמעיה לוי 254,000 שקל, בטענה שהטרקטורון שלו נתקע על המסילה, הרכבת התנגשה בו ובשל כך נגרמו עיכובים שהסבו לה הפסדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il