X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נדחתה טענתו של הרב הראשי לשעבר להגנה מן הצדק ביהמ"ש: דינו של הנאשם בקבלת שוחד חמור מזה של מי שלכאורה נתן לו אותו
▪  ▪  ▪
מצגר. לא "קבוצת שוויון" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

הרב הראשי לשעבר, יונה מצגר, יעמוד לדין וישיב על כל ההאשמות נגדו - קובע (יום ה', 17.11.16) שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, יועד הכהן. הוא דחה את בקשתו של הרב מצגר לבטל את כתב האישום נגדו בנימוק של הגנה מן הצדק.
הרב מצגר מואשם בקבלת שוחד בסך 10 מיליון שקל בשנות כהונתו, תמורת פעולות הקשורות במילוי תפקידו. בין היתר נטען, כי אוליגרכים שילמו לו מאות אלפי דולרים תמורת השתתפות באירועים שערכו, רב בלוס אנג'לס שילם לו תמורת הפנית מועמדים לגיור, ומוסדות צדקה שילמו לו עשרות אחוזים מתוך התרומות שגייס עבורם.
טענה מרכזית של הרב מצגר הייתה, שהוא מופלה לרעה משום שלא הועמדו לדין מי שלטענת המדינה נתנו לו שוחד. הכהן דוחה טענה זו, באומרו שאין המדובר ב"קבוצת שוויון" ולפיכך אין המדובר באפליה בין שווים:
"עובד הציבור מקבל השוחד עומד מבחינה משפטית, ערכית ומוסרית על מישור שונה מיתר המעורבים, שכן המטרה המרכזית של האיסור הפלילי לקבל שוחד הינה להבטיח את טוהר המידות בשירות הציבורי ואת אמון הציבור בו. אין בכך כדי למעט מהחומרה שיש לייחס למעשיו של מי שנותן שוחד של מי שמתווך למתן שוחד ומי שמעורב בעניין בדרך אחרת. אולם, מקבל השוחד הינו בסופו של יום השחקן הראשי על הבמה".
לדברי הכהן, גם בהנחה שתידרש תוספת ראייתית משמעותית לעדותו של עד המדינה - ואין זה בטוח שיהיה צורך - הרי שהיא אינה חייבת להגיע דווקא מנותני השוחד. עוד הוא אומר, שההחלטה שלא לחקור חלק מנותני השוחד, אינה מהווה חוסר סבירות קיצוני, ועל-פי הפסיקה ניתן להרשיע בנפרד את המקבל והנותן.
מעבר לכך, הוסיף הכהן, לרב מצגר מיוחסת מעורבות מרכזית בכל שמונה האישומים, בעוד שיתר המעורבים והחשודים קשורים לחלק מאישום אחד או לכל היותר לחלקים משני אישומים. המדינה הודיעה בדיון, כי בחודשיים הקרובים תערוך שימועים למעורבים אחרים ואז תחליט האם להעמידם לדין, כאשר המטרה היא להגיש כתב אישום אחד נגד כל יתר המעורבים.
הכהן אומר עוד, כי הפירוש הצר והמצמצם שמנסה ההגנה לתת לתיאור תפקידו של הרב מצגר, אינו הולם את המציאות, ולמעשה יש לרב הראשי השפעה רבה בארץ ובחו"ל בתחומי הרוח והמינהל. לכן, גם פעולות בלתי רשמיות שלו יכולות להיחשב כבעלות זיקה לתפקידו והיו בעלות פוטנציאל לניגוד עניינים. זאת ועוד: הרשעה בשוחד אינה מחייבת להוכיח ניגוד עניינים, מעיר הכהן.
עוד קובע הכהן, כי קבלת תשלום מהרב בלוס אנג'לס עשוי להיות שוחד, כמו גם קבלת חלק מן התרומות שגויסו לטובת העמותות. לדבריו, ניתן להאשימו וגם להרשיעו הן בשוחד והן בהפרת אמונים על אותם מעשים. לדעת הכהן, גם אין משמעות לשאלה האם הכסף נותר כולו ברשותו של הרב מצגר, או שמא הוא התחלק בו עם עוזרו לשעבר שהוא כעת עד המדינה נגדו. הוא גם דוחה את טענת ההגנה בדבר העדר פירוט מספיק בכתב האישום, אך הורה למדינה להוסיף עד סוף החודש את הפרטים במקום שהם ישנם בידיה.
טענה נוספת של ההגנה הייתה, שנפלו פגמים בחקירתו של עד המדינה ושהמשטרה ננעלה על אשמתו של הרב מצגר. הכהן משיב, כי אין תשתית לגישה לפיה בית המשפט רשאי לבטל כתב אישום בשל טענות כאלו; ההגנה תוכל להעלות את טענותיה בנוגע לעד המדינה לאחר שמיעת הראיות.
הכהן הורה לרב מצגר למסור עד 15.12.16 תגובה מפורטת לכתב האישום. בית המשפט יקיים ב-4.1.17 דיון מורחב לפי סעיף 144 לחוק העונשין, ובין היתר יהיה על המדינה להבהיר כיצד היא מתכוונת להוכיח את אשמתו ומהן הסוגיות השנויות במחלוקת. ההגנה מצידה תודיע אלו עובדות מוסכמות על ידה. הצדדים גם יעריכו כמה עדים יביאו וכמה זמן יידרש לכל אחד מהם.

תאריך:  17/11/2016   |   עודכן:  17/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדחתה בקשת מצגר: כתב האישום - בעינו
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כסף ניצול שחיתות תחפושות.
תחזירו לי את ארצי  |  17/11/16 10:43
2
ממשיכים להתמזמז
ארי כספי  |  17/11/16 11:15
3
זו לא הרשעה אבל חילול השם גדול
עצוב  |  17/11/16 11:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת מצגר (ב)
איתמר לוין
אומרת שתחליט לאחר השימועים מי יועמדו לדין    המעורבים יועמדו לדין באותו כתב אישום, אך המדינה אינה קוצבת מועד לעריכתם באומרה שתעניק להם את הזמן הנדרוש - כמו שקיבל הרב הראשי לשעבר
איתמר לוין
הרב הראשי לשעבר טוען שהמדינה לא העמידה לדין, ובחלק מהמקרים אפילו לא חקרה, את מי שלשיטתה נתנו לו שוחד במאות אלפי דולרים
איתמר לוין
בית המשפט דחה את מתן התשובה לכתב האישום ולא קבע מועד חדש    הפרקליטות: סניגוריו של הרב הראשי לשעבר קיבלו את כל חומר החקירה
איתמר לוין
ההגנה: קיבלנו את המסמכים רק בעקבות הבקשה לרשימת חומרי חקירה; המדינה מסרה לנו רשימה בה כלל לא התייחסה לעשרות עדויות שטרם קיבלנו
איתמר לוין
טוענים שבניגוד להוראת בית המשפט - המדינה טרם העבירה להם את מלוא חומר החקירה, כולל רוב חקירותיו של עד המדינה ותיעוד חקירותיהם של 60 עדים נוספים
רשימות נוספות
ישוחררו נכסים לרב מצגר  /  איתמר לוין
הרב מצגר מבקש דחייה נוספת במשפטו  /  איתמר לוין
ישוחררו חלק מהדירות של מצגר  /  איתמר לוין
סחבת ירושלמית  /  איתמר לוין
ספר יונה  /  איתמר לוין
השופט של מצגר  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il