X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החברה להשבת נכסים של נספי השואה מציעה למכירה מגרש בן 520 מ"ר בצפון החדש של ת"א, והוא חלק מתוכנית הפיתוח הגדולה מחיר מינימום - 6.5 מיליון שקל העירייה מבקשת להפקיע את המגרש, ויש גם חובות למס רכוש ימכרו גם 3 מגרשים בחיפה ומגרש בעפולה
▪  ▪  ▪
[צילום: דוד אלדן, לע"מ]

החברה לאיתור והשבת נכסים של נספי השואה פרסמה מכרז למכירת 5 נכסים של הנספים, הנכס הבולט הוא מגרש בן 520 מ"ר בצפון חדש של תל אביב, במסגרת תוכנית 3700 לבניית אלפי דירות. שווי המגרש מוערך ב-6.5 מיליון שקל לפחות, וזהו מחיר המינימום למכירה.
בדיקת News1 גילתה, שהמגרש נרכש ב-26.3.1940, כלומר חצי שנה לאחר פרוץ מלחמת העולם השנייה, על-ידי אדם בשם דוד לויט. לא נמסר מה עלה בגורלו.
לכאורה, המגרש בעייתי, מאחר שעיריית תל אביב מבקשת להפקיע אותו, כדי לבנות עליו חלק מכביש מתוכנן, וגם חלק ממבנה ציבורי. עם זאת, העירייה חייבת, על-פי החוק, לשלם פיצויים, בגובה ערכו הריאלי של המגרש. החברה לאיתור נכסים מעריכה, שהעירייה תשלם 6.5 מיליון שקל לפחות. על הקונה להביא בחשבון, שעליו לנהל מו"מ עם העירייה.
מי שיקנה את המגרש חייב גם להביא בחשבון, שבעליו חייבים 286 אלף שקל למס רכוש, נכון ליולי 2009. על הקונה יהיה לשלם לרשות המיסים את המס, כולל הצמדה, ריבית, ואולי גם קנס ותשלומי מס שנצברו מאז.
נכס אחר שהחברה מציעה למכירה הוא מגרש בן 2 דונם במתחם לב המפרץ בחיפה. שוויו מוערך ב-1.6 מיליון שקל. כן מוצעים למכירה מגרש בן 13.1 דונם בעפולה בשווי מינימום של 1.18 מיליון שקל, ושני מגרשים נוספים בחיפה: מגרש בן 2.1 דונם בצ'ק פוסט בשווי 670 אלף שקל, ומגרש בן 1.06 דונם, בשווי 520 אלף שקל. שני המגרשים האחרונים הם כ-50% מחלקות גדולות יותר, ועל הקונה יהיה להגיע להסדר עם השותף.
היתרון: קרקעות בבעלות פרטית
אחד היתרונות של חמשת המגרשים שפורטו הוא, שכולם בבעלות פרטית. רוב המגרשים הם בבעלות בבעלות רשות מקרקעי ישראל, ומוחכרים ליזמים בחוזים לטווח ארוך, עם מגבלות שונות. המגרשים האמורים פטורים מכל מגבלה או פיקוח ממשלתי.
החברה להשבת נכסים מאתרת נכסים שבעליהם או יורשיהם לא נמצאו למרות כל הבדיקות. אחר כך היא מוכרת את הנכס. תמורת המכירות מועברת לקרן לסיוע לניצולי שואה. פרטי השימוש בכספים מוסדרים בחוק נספי שואה.
עם זאת, דווקא פרסום המודעה על המכירה, הנעשית באמצעות חברת נכסי אריאל פרויקטים, עשוי לגלות את היורשים. החברה מפרסמת את כתובת המגרש, את שטחו, וכן נתוני גוש-חלקה. הדבר יכול לעורר יורשים, לערוך בדיקה בעניין זה.

תאריך:  18/11/2016   |   עודכן:  18/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מגרש של נספה שואה למכירה ב-6.5 מיליון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
ג'ודי זלצמן ושושנה איתן טוענות שכאתרי משך את הכספים מחברה משותפת, המחזיקה ב-51% ממניות קריית הממשלה בתל אביב ומעונות הסטודנטים בהר הצופים
מחלקה ראשונה
עם מותה של מרי הראשונה הופכת אליזבת למלכת אנגליה
עידן יוסף
סדר היום של הוועדה בראשות שקד יופיע לצד פירוט הצעות החוק    לא יתאפשרו הערות הציבור ולא החלטות הוועדה
עידן יוסף
שר הביטחון לשעבר: התנגדתי נחרצות לרכש הצוללות; פרסומיו של דרוקר מטרידים    שמרון פרש עמדתו בפרשה בפני מנדלבליט    הפרקליטות צפויה לקבל הכרעה בעניין
שי ניב
במכתב ששלח עו"ד נתן סמוך, המשנה ליועמ"ש של משרד הבריאות, ליועמ"ש ולמבקר המדינה, הוא מתריע על ניסיונות של השר להשפיע על הרכב המועצה והדירקטוריון של מאוחדת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il