X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תשלם 1 מיליארד שקל תמורת 100% ממניות אפריקה ישראל הכסף ישמש לפירעון פחות ממחצית מהחובות לבעלי אג"ח הנושים בה 2.8 מיליארד שקל נציגות בעלי האג"ח דוחה לפי שעה את ההצעה
▪  ▪  ▪
לבייב. האם ימכור את כל מניותיו? [צילום: פלאש 90]
אברהם נובוגרוצקי [צילום: מיקי קורן]

חברת שיימה (SHAYMA) השקעות, בבעלות קבוצת סיידוף, הציעה (יום ה', 17.11.16) לרכוש 100% מחברת אפריקה ישראל השקעות, תמורת 1 מיליארד שקל במזומן. ההצעה הוגשה לבעלי האג"ח של החברה, הנושים בה 2.8 מיליארד שקל. נציגות בעלי האג"ח דחתה לפי שעה את ההצעה.
לאחר שאפריקה-השקעות תעבור לבעלות מלאה של סיידוף, יהפכו אותה הבעלים לחברה פרטית. אפריקה השקעות אומרת בתגובה כי עדיין לא בחנה את ההצעה.
האחים עופר ונתי סיידוף, שהם בעלי השליטה בשיימה, מציעים למחוק את כל החובות לבעלי האג"ח, המגיעים ל-2.8 מיליארד שקל. בתמורה הם מציעים לתת לבעלי האג"ח מיליארד שקל במזומן, ולהשאיר חוב של 400 מיליון, נושא ריבית שנתית. עוד אומרת משפחת סיידוף, שהיא תרכוש את אפריקה-השקעות IS AS, כלומר במצבה הנוכחי, אך רק לאחר בדיקת נאותות שתקבע את כדאיות העסקה.
נציגות בעלי האג"ח, שבה חברים בין היתר נציגי בית ההשקעות פסגות וחברת הביטוח מנורה, בחנה את ההצעה והגיעה למסקנה שלילית. הנציגות אומרת כי המשמעות היא שבעלי האג"ח ימחקו מיד 50 אחוז מהחוב משום שהם מוותרים כאמור על כל החוב העומד על -2.8 מיליארד שקל. בתמורה יקבלו 1 מיליארד שקל במזומן ועוד 400 מיליון שקל בעתיד, כלומר במקרה הטוב ביותר יקבלו 1.4 מיליארד שקל, שהם 50 אחוז מהחוב.
לדעת בעלי האג"ח, שוויה של אפריקה השקעות עומד על 2 מיליארד שקל בבורסה, ושווי הנכסים שלה אף גבוה יותר ומגיע ל ל-2.3 מיליארד שקל. לכן אין הגיון לוותר על החוב תמורת קבלת 1 מיליארד שקל במזומן ועוד 400 מיליון שקל בעתיד.
עם זאת, הצעת סיידוף היא הגבוהה ביותר מבחינת התשלום במזומן מבין כל ההצעות שהוגשו עד עתה לבעלי האג"ח. הצעה בולטת של קרן ההשקעות האמריקנית ווסטקורפ היא לשלם 500 מיליון שקל במזומן תמורת ויתור של 700 מיליון שקל, כך שאפריקה השקעות תשאר חייבת לאג"ח 2.1 מיליארד שקל, לפירעון בעתיד. אם האחים סיידוף ישפרו את הצעתם בימים קרובים, ידונו בה בעלי האג"ח שוב.
בחודש אוגוסט השנה הציעה קבוצת סיידוף לרכוש את השליטה בחברת כלכלית ירושלים, ב-533 מיליון שקל. היא לא זכתה, כיון שקבוצת זוהר לוי הגישה הצעה גבוהה יותר.

אפריקה-נכסים תבנה מחדש את חניון הברזל

במקביל, הודיעה החברה-הבת של אפריקה השקעות, אפריקה-נכסים, שנמסר לה כי עיריית תל אביב החליטה עקרונית לבנות מחדש את חניון 'הברזל', שהתמוטט לפני חודשיים וחצי. העירייה רואה בחיוב שחברת אפריקה נכסים תהיה גם הפעם, כמו בבנייה הקודמת, אחראית על התכנון, על הבנייה ועל ההפעלה.
מתנהלים ודיונים בין הצדדים על חתימת תוספת לחוזה הקיים יש להניח, שבחוזה החדש יכללו סעיפים שיבטיחו את יציבות הבניין, לאור הלקחים של ההתמוטטות מראשית ספטמבר. בתוספת יהיו מן הסתם גם סיכומים כספיים.

תאריך:  20/11/2016   |   עודכן:  20/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סיידוף מציעה לרכוש את אפריקה ישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
יו"ר ועדת חו"ב: מתקשה לדמיין מצב שבו שר ביטחון אינו מעודכן, או אינו מאשר עסקה בסדר גודל כזה    ידלין: האם נעשתה באמת עבודת מטה מעמיקה ששקלה את החלופות
מירב ארד
עליה בולטת בשורות הרווח, עם צמיחה של 73% ברווח התפעולי, הובילו לרווח גולמי ו-EBITDA הגבוהים ביותר שדיווחה החברה ברבעון השלישי
מירב ארד
בתשעת החודשים הראשונים של השנה נרשמה צמיחה של 9% בהכנסות ל-63 מיליון דולר    גידול של 36% נרשם ברווח התפעולי לכ-8.15 מיליון דולר וגידול של 32% ב-EBITDA לכ-10.3 מיליון דולר
עידן יוסף
מחליפה של מיכל עבאדי-בויאנג'ו היה המפקח על הבנקים ומשמש מאז שנת 2012 כיו"ר הבנק הבינלאומי    המינוי טעון אישור בממשלה
אביתר בן-צדף
רק שליש מעוצבות הצבא האמריקני מוכנות לקרב    קרן הריטאג' קובעת, יש להגדיל את סדר-כוחותיו ל-50 חטיבות לוחמות ו-346 מטוסי תקיפה; את אוויריית חיל-הים יש להגדיל ל-624 מטוסי תקיפה; בחיל-האוויר צריכים להיות 1,200 מטוסי-קרב ומטוסי תקיפה; ואת סדר-כוחות הנחתים יש להגדיל ל-36 גדודים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il