X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בנו של הקבלן מלכיאל שרבט השתלח בצורה גסה בעורך הדין שייצג את אחיו של אביו ואף איים לפגוע בו בית המשפט קיבל את הקובלנה הפלילית הפרטית שהגיש עו"ד ישראל עזיאל
▪  ▪  ▪
עזיאל. ניצח [צילום: יח"צ]

שופטת בית משפט השלום בפתח תקוה, ניצה מימון-שעשוע, הרשיעה (13.11.16) את מאיר שרבט בעבירות של לשון הרע ואיומים כנגד עו"ד ישראל עזיאל.
מאיר שרבט הוא בנו של הקבלן מלכיאל שרבט. עזיאל, עורך דין במשרד ליפא מאיר, ייצג את אחיו של מלכיאל - שלום שרבט, יצחק שרבט, בנימין שרבט, בכור שרבט ומנשה שרבט - בהליכים הממושכים שניהלו נגד מלכיאל מאז שנת 1993. התנהגותו הגסה של מאיר שרבט הייתה הקש האחרון שהביא את השופט בדימוס ישי לויט להתפטר בינואר 2009 מתפקידו כבורר בין האחים.
עזיאל הגיש נגד מאיר שרבט קובלנה פלילית פרטית בשל ארבעה מכתבים ששיגר באפריל-יוני 2009. המכתבים נשלחו ללויט, לשכת עורכי הדין, האחים שרבט ועורכי הדין של כל הצדדים. מאיר שרבט השתמש בהם בדברי נאצה קשים במיוחד נגד עזיאל, ואף איים שירדוף אותו עד חורמה (כלשונו).
מימון-שעשוע קובעת, כי אין ספק שמדובר בדברי לשון הרע קשים ובאיומים מפורשים, וכי לשרבט לא עמדה אף אחת מן ההגנות הקיימות בחוק. היא מציינת, כי הוא דחה מספר פעמים את הצעתה להתנצל - דבר המלמד על כוונתו לפגוע בעזיאל. עוד היא עומדת על כך שלא היו אלו דיבורים בעידנא דריתחא, אלא אמירות בכתב שלדברי שרבט עצמו נכתבו בכוונה תחילה.
לדברי מימון-שעשוע, לשרבט לא עומדת הגנת האמת בפרסום, שכן הוא לא הוכיח ולו מקצת מהאשמותיו הקשות נגד עזיאל. יתרה מזאת: חלק מטענותיו אף הופרכו כליל. גם הגנת תום הלב אינה קיימת, שכן כאמור כוונתו של שרבט הייתה לפגוע בעזיאל, להלך עליו אימים, להכפישו ולהפעיל לחץ פסול על לויט. המכתבים שעותקיהם נשלחו ללשכת עורכי הדין אינם מהווים הגשת תלונה המוגנת על-פי החוק, שכן לא היו בהם טענות עובדתיות המצריכות בירור, אלא רק גידופים והשמצות.
אין מדובר בפרסומים תוך כדי דיון משפטי, ולו רק לנוכח העובדה שמאיר שרבט לא היה צד להליכים, אלא אביו. זאת ועוד: עצם משלוח המכתבים היה שלא כדין, מדגישה מימון-שעשוע, שכן כאמור הם נועדו גם כדי להפעיל לחץ על לויט - וממילא לא ניתן להעניק להם את ההגנה של ההליך.
גם יסודות עבירת האיומים התקיימו, ממשיכה מימון-שעשוע. לשונו המשתלחת של שרבט מעוררת חשש לפעולות נקם בלתי חוקיות, וברור שהדברים נועדו להטיל אימה על עזיאל. היא מזכירה, כי עזיאל העיד שהאיומים הושמעו לאחר ששרבט השתולל בישיבת הבוררות עד כדי כך שהוא ועמיתיו חששו שהוא עומד להכות אותם. את עזיאל ייצג עו"ד מיבי מוזר, ואת שרבט - עוה"ד יהודה שוורץ ועדי תדהר.

תאריך:  21/11/2016   |   עודכן:  21/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים תתרכז בשנה הקרובה בטיפול במגזר הערבי, בהולכי הרגל ובמשאיות
חן מענית
במסגרת המשפטים בפרשות אולמרט השונות, עלה חשד כי רה"מ לשעבר ועורך-דינו תל-צור הפעילו לחצים על שולה זקן, כדי שזו לא תעיד ולא תחתום על הסדר טיעון עם הפרקליטות
אלעזר לוין
אומר ל-News1: נביא גם 1,500 פועלי בניין ממולדובה    הפרלמנט בקייב אישר פה אחד את ההסכם עם ישראל, שלפיו יגיעו לארץ אלפי פועלי בניין    חברות הבנייה הסיניות מתחילות במגעים להסכמים עם קבלנים מקומיים לבניית אלפי דירות
אלעזר לוין
היועץ המשפטי של הכנסת לא מוצא ניגוד עניינים בהצבעת ח"כים בעניין מס על דירה שלישית
אלעזר לוין
לפני 8 שנים די היה ב-103 משכורות    בנק לאומי ויו"ר השמאים: הדירות ימשיכו להתייקר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il