X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שני נאשמים, ששמותיהם נאסרו לפרסום, מואשמים במרמה בהיקף של 10.8 מיליון שקל בעסקות לרכישת קרקעות בידי חברה שפעלה לרכישתן כדי ליישב עליהן יהודים
▪  ▪  ▪
בעלים כוזבים [צילום אילוסטרציה: סרגיי אתל, פלאש 90]

שני נאשמים, ששמותיהם נאסרו לפרסום, הוציאו במרמה 10.8 מיליון שקל בעסקות כוזבות לרכישת מקרקעין ביהודה ושומרון - נטען בכתב האישום נגדם, שהוגש (יום ב', 21.11.16) לבית המשפט המחוזי בירושלים. המדינה מייחסת לשניים עבירות מרמה, זיוף, מס והלבנת הון.
המדינה מייחסת לשניים שימוש במסמכים מזויפים הנחזים להיות ייפויי כוח המאושרים על-ידי נוטריונים, הצגת מסמכים אלה לרשויות לשם שינוי במרמה של רישומי בעלות במקרקעין, מכירת מקרקעין במרמה בסכומים ניכרים בלא רכישת בעלות בהם כדין ובניגוד לרצון בעלי המקרקעין. כל אלו, כך נטען, נעשו בתשע חלקות מקרקעין ביו"ש בשנים 2014-2012.
אחד הנאשמים פעל לתיווך בעסקות רכישת מקרקעין ביהודה ושומרון על-ידי חברת אלואטן, והנאשם השני הוא נוטריון. החברה הוקמה כדי לרכוש קרקעות על-מנת ליישב עליהן יהודים. לא נמסר האם הנאשמים הם יהודים או פלשתינים.
לשם רכישת המקרקעין היו אמורים א"נ והנאשם 1 לפעול לאיתור מקרקעין אשר בעליהם מסכימים למכור אותם, אך אינם מסכימים למכור אותם ישירות ליהודים. בפועל איתר הנאשם 1 מקרקעין אשר בעליהם לא הסכימו למכור אותם, ופעל לשם שינוי רישום הבעלות בהם, ללא הסכמת בעלי המקרקעין.
לאחר איתור המקרקעין, איתרו א"נ והנאשם 1 אנשי ביניים הרשומים כערבים מקומיים, אשר הסכימו לחתום על מסמכים הקשורים לקניית קרקע מבעליה, לרישום הקרקע על שמותיהם במרשמים, ולמכירת הקרקע לאחר מכן לאלואטן, והכל לפי הוראות הנאשם 1 וא"נ. עוד איתרו א"נ והנאשם 1 אנשים נוספים, אשר תפקידם היה להירשם בייפויי הכוח כנציגיהם של מוכרי הקרקע.
לאחר איתור אנשי הביניים, הייתה מתבצעת לכאורה מכירה של המקרקעין מבעל הקרקע לאיש הביניים, באמצעות חתימתו של בעל הקרקע על ייפוי כוח לטובת איש הביניים. במרבית המקרים הוסף לייפוי הכוח שמו של נציג המוכר, כמיופה כוח מטעם המוכר לפעול בשמו לשם השלמת הליך רישום העסקה.
לאחר קבלת ייפוי הכוח מטעם בעל הקרקע, איתרו א"נ והנאשם 1 עורכי דין אשר הסדירו בלשכות רישום המקרקעין את רישום העברת הבעלות בקרקע משמו של בעל הקרקע המקורי לשמו של איש הביניים. לאחר שהקרקע נרשמה על שם איש הביניים, הייתה אלואטן קונה ממנו, בתיווך הנאשם וא"נ, את המקרקעין. כתב האישום הוגש באמצעות עו"ד דן בהט.

תאריך:  21/11/2016   |   עודכן:  21/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הלבנת הון
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
מערערת על החלטת סגנית רשם הפטנטים שלא לרשום את התרופה EXFORGE    הסגנית קיבלה את עמדת טבע ואוניפארם, וחייבה את נוברטיס בהוצאות במיליון שקל
יצחק דנון
נחמן קאהן, המחזיק ב-46% ממניות החברה, טוען ששותפו יהושע מאירי - עימו הוא מצוי בסכסוך ממושך - הוביל את החברה לחדלות פרעון
יצחק דנון
מעיינות א.גד טוענת שהקבוצה ובעליה ברק אברמוב השתלטו באופן פסול על שלט הענק, שהזכויות בו שייכות לה, ומפרסמים את המסעדות של אברמוב
איתמר לוין
חיות: לא מדובר בהעברת סמכות שלטונית לידיים פרטיות, אלא רק בהעברת הביצוע הטכני    מעירה לכץ על כך שההחלטה לא התקבלה בכתב
איתמר לוין
הרב איל קרים הצטווה להגיש תצהיר, בו יבהיר האם אמר שמותר לאנוס אישה גויה בזמן מלחמה והאם הוא סבור כך גם היום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il