X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
על-פי התיקון לחוק מעסיק של מסתנן יפריש פיקדון של 16% משכר המסתנן לקופת חיסכון וכן יופרשו 20% משכר העובד לאותה קופה, על-מנת שהכספים יינתנו למסתנן בעת שיעזוב את הארץ
▪  ▪  ▪
אמסלם. תיקון טכני לחוק [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

ועדת הפנים בראשות ח"כ דודי אמסלם אישרה (יום ב', 21.11.16)את התיקון לחוק למניעת הסתננות והבטחת יציאתם של מסתננים מישראל לקריאה שנייה ושלישית, לפיו מעסיק של מסתנן יפריש פיקדון של 16% משכר המסתנן לקופת חיסכון וכן יופרשו 20% משכר העובד לאותה קופה, על-מנת שהכספים יינתנו למסתנן בעת שיעזוב את הארץ. החוק לא הופעל עד היום והצעת החוק באה לפשט את המנגנון על-מנת שיהיה אפשר להפעילו. הוועדה קיבלה את הסתייגותו של יו"ר הוועדה ח"כ דודי אמסלם, לפיה תהיה לשר האוצר סמכות, באישור ועדת הפנים, לקבוע שבענפים מסוימים יופחת שיעור הפיקדון המופרש מן השכר, הקבוע בחוק.
יו"ר הוועדה, ח"כ דודי אמסלם: "הדיון מאוד טכני. הוא לא קשור לדיון על המסתננים, שעליו נקיים המשך מעקב. היום אנו מצביעים על תיקון טכני לחוק שהתקבל ב-2014".
גלעד קרן, היועץ המשפטי של ועדת הפנים: "ב-2014 התקבל חוק מניעת הסתננות, לפיו המעסיק והעובד יפרישו כספים לפיקדון להבטחת יציאתם מהארץ. המסתנן יפקיד 20% ממשכורתו. בחוק נאמר אז שההוראות ייכנסו לתוקפן תוך 3 חודשים. השר לא עשה עד היום את הפעולות הנדרשות ולא השתמש במנגנון. הייעוץ המשפטי של הכנסת עמד אז, בעת הדיון על הצעת החוק ב1014, על הבעייתיות שבהסדר".
ח"כ נחמן שי: "כל המאמצים של הממשלה לזרוק אותם בדרכים לא אנושיות לא עובדים. המבצע להוציא אותם למדינות שלישיות הוא מסע ייסורים בלתי עולה על הדעת. הממשלה לא עקבית. אז בחרו לפגוע להם בכיס. אני מציע לבטל את התיקון כי הוא מדרדר את מצבם. ידחפו אותם לתת רמה של הכנסות".
ח"כ זוהיר בהלול: "מן הראוי לפצל את נושא הפיקדון מהצעת החוק בשל הבעיות החוקתיות הקשות. גם היועץ המשפטי של הכנסת איל ינון הביע דעתו. העם היהודי, תולדותיו התגלגלו בצורה דרמטית. איך יכול להיות שאיננו חמלתי? אני מבין את מצוקות התושבים. האם חשבתם להוסיף חטא על פשע ולהוסיף עליהן משבר הומניטרי עולמי? בתקופה העות'מנית אתם שילמתם דמי חסות ועכשיו אתם משעתקים את ההיסטוריה".
יו"ר הוועדה, ח"כ דודי אמסלם: "צריך לבדוק את יכולת הקיום של בנאדם. לאפשר לו לחיות. לא נכנסתי לנושא, אבל בוא נלך לאוכלוסיית הקשישים. אם קשיש, המדינה נותנת לו 2600 שקלים, כנראה המדינה בדקה ומצאה שהוא יכול להתקיים מזה. מסתנן צריך יותר מקשיש אזרח המדינה?".

תאריך:  21/11/2016   |   עודכן:  21/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מעסיק מסתנן יפריש פיקדון לחיסכון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
יו"ר ישראל ביתנו אמר בישיבת סיעת מפלגתו כי יש להמתין עד לכניסת ממשל טראמפ לבית הלבן כדי לנסות ולהגיע למדיניות משותפת לישראל ולארה"ב ביחס לבניה ביהודה ובשומרון
יפעת גדות
קנס של 90 אלף שקל הוטל בביהמ"ש על חברת Beccaria Shipping בגין חשד כי זיהמה בשמן את מי הים    מנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית במשרד להגנת הסביבה, רני עמיר: "על בעלי וסוכני האוניות להבין כי המשרד לא יעבור לסדר היום על עבירות שמשמעותן זיהום הים או חשש לזיהום מסוג זה, ויפעל בכל האמצעים העומדים לרשותו"
מירב ארד
מספר התאונות הקטלניות בשנת 2015 היה גבוה ב-10% לעומת שנת 2014    במספר הפצועים קשה חלה עלייה של כ-13% ב-2015 ומספרים הגיע ל-1,896
מירב ארד
נתונים אלה הוצגו בכנס חרום שהתקיים בכנסת על-רקע כשלון נוסף במכרז להקמת מפעל האמוניה והסחבת בפינויו מחיפה
יפעת גדות
רכשה את הסניף בשטח של כ-70,000 רגל רבוע במסגרת מכרז ביחד עם שותף מקומי עתיר ניסיון בתחום הקמעונאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il