X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עמידרור: האתגרים הצפויים לטראמפ הם רבים, ואיש לא יודע מה תהיה המדיניות העתידית של הממשל שלו מגן: במסגרת אתגרים הצפויים לו, על טראמפ להתמודד עם רוסיה, כאשר היא קובעת עובדות בשטח ומחזקת את כוחה
▪  ▪  ▪
פריש. לאתגר את טראמפ [צילום: יוני רייף]

כדי להביא לסיום הסכסוך הישראלי-פלשתיני, יש לפעול לחיזוקה הכלכלי של ירדן, ולחיזוק קשריה עם האוכלוסייה בגדה המערבית. כך אומר (יום ב', 21.11.16) פרופ' הלל פריש ממרכז בס"א, ביום עיון שבוחן את ההשלכות על ניצחונו של טראמפ בבחירות לנשיאות ארה"ב. לדבריו, טראמפ מייצג עבור ישראל הזדמנות שלא תחזור, לא רק ביחס לדעותיו אלא ביחסו לממסד. "כאשר מסתכלים על הנשיאים בשישים השנים האחרונות, אי-אפשר לחשוב על נשיא שמחויב כמה שפחות לממסד. טראמפ מסוגל לחשוב מחוץ לקופסה, וצריך לאתגר אותו לחשוב כך, למען מימוש האינטרסים שלנו".
לפי פריש, האינטרס מספר אחת של ישראל הוא חיסול פתרון שתי המדינות לשני עמים, מאחר שפתרון זה רק הסלים את המאבק והלחימה מול הפלשתינים. לכן, החלופה צריכה להיות תוכנית לא פורמלית, שמבטיחה את שגשוגה הכלכלי של ירדן. חיזוק כלכלי זה, יכווין את אנשי הגדה המערבית לעבר ירדן. כדי להביא להצלחת מהלך זה, יש לחדש את הזיקות של השליטה הירדנית בגדה המערבית, בדגש על אזור חברון ושכם, אומר פריש.

שלוש זירות

עוד דיבר בכינוס אלוף (מיל') יעקב עמידרור, שהתחיל את דבריו באמירה שארה"ב לא השתנתה. כל דיון על המדיניות העתידית של הממשל האמריקני - אמר עמידרור - מתחילה באמירה שאיש לא יודע מה היא תהיה. אולם כאשר בוחנים את הבעיות הניצבות בפתחו של טראמפ בתפקידו כנשיא, ניתן להצביע על שלוש בעיות: מערכת היחסים עם רוסיה, מערכת היחסים עם סין, וההתמודדות מול אירן.
בנוגע לרוסיה, אמר עמידרור שבעיה זו משפיעה גם על ישראל, לאור הפעילות הרוסית באזור ושיתוף הפעולה הרוסי-אירני בשמירה על מעמדו של בשאר אסד. תרחיש קיצוני במקרה זה, הוא חזרה לחלוקה עולמית של ימי המלחמה הקרה. ביחס לסין, מדובר בבעיה הרבה קשה יותר לנוכח הפעילות הכלכלית האמריקנית מולה, ופעילותה הצבאית האגרסיבית. עד עכשיו הנשיא אובמה לא עשה כמעט דבר בעניין, ונשאלת השאלה האם טראמפ יהיה שונה ויפעיל כוח מול סין. האתגר בנוגע לאירן, סובב סביב השאלה מה ארה"ב תעשה כדי לעצור את אירן וההתקדמות שלה במזה"ת וכן גם בתחום הגרעיני.
שלוש בעיות אלו, הדגיש עמידרור, עוסקות בעובדה שארה"ב חייבת להחזיר לעצמה את האמינות שהיא איבדה. "רוב השפעתה הוא לא בשימוש בכוח, אלא בידיעה שיש לה כוח והיא יכולה להשתמש בו מתי שתרצה. אתה צריך להיות מוכן להשקיע, ואם טראמפ לא מוכן להשקיע הוא לא יבנה מחדש את האמינות של ארה"ב ולא יוכל להשפיע".
עמידרור סיכם ואמר שמערכת היחסים בין ישראל לארה"ב לא הייתה גרועה בשנים האחרונות. המחלוקת העיקרית הייתה בשני נושאים: הבנייה בהתנחלויות וההסכם עם אירן. לאור בחירתו של טראמפ, כנראה שלישראל יהיה יותר קל להגיע להבנות מול הממשל שלו.

אובמה לא היה חלש מול רוסיה

לדברי השגריר לשעבר צבי מגן, כיום חוקר בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS), הנושא הרוסי יהיה הנושא הראשון איתו יצטרך להתמודד טראמפ עם כניסתו לתפקיד. בניגוד לדימוי שאובמה מסיים את נשיאותו כנשיא חלש, אומר מגן שאובמה לא ויתר לרוסיה בנושאים רבים, מה שהביא את רוסיה למצוקה בה היא נמצאת כיום. דבר זה הוביל לחגיגות הרוסיות לאור ניצחונו של טראמפ. הממשל הרוסי האמין כי בחירתה של קלינטון משמעה המשך המדיניות האמריקנית ביחס לרוסיה.
כיום איש לא יודע מה תהיה מדיניותו של טראמפ לגבי רוסיה, אמר מגן. אלו התומכים בהמשך לחץ על רוסיה אומרים שצריך לדבר מעמדת כוח, קו אותו נוקט הממשל האמריקני היוצא. לפי פרסומים תקשורתיים, הנשיא אובמה והקנצלר מרקל פועלים להמשך העיצומים על רוסיה גם אחר כניסתו של טראמפ לתפקיד, זאת כדי למנוע מטראמפ לפנות לכיוון רוסיה ולהפנות את הגב לנאטו.
במקביל לדברים אלו, רוסיה ממשיכה לשקם את מעמדה הבינלאומי בתור מעצמה. הדבר בה לידי ביטוי בפעילות הרוסית באוקראינה ובסוריה. לדברי מגן, התקווה הרוסית היא שניתן יהיה להגיע להבנות עם ארה"ב שישמרו על כוחה של רוסיה בשתי מדינות אלו. עם זאת, רוסיה גם מוכנה לשיטת "החלפות", בה היא תוותר על כוחה באוקראינה או בסוריה, ותשמור על כוחה במדינה השנייה.

תאריך:  21/11/2016   |   עודכן:  21/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיזוק ירדן יסיים הסכסוך באזור
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
חיזוק ירדן טוב לישראל חושב תם
רק חיזוק ישראל  |  21/11/16 21:13
2
פרשני הבל ורעות רוח!ח ח ח ח ח  ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  21/11/16 22:31
3
ההיפך הוא הכון
מנרהיים  |  21/11/16 22:48
4
הפיתרון הטוב ביותר לפלסטינים
חשדנית  |  22/11/16 00:14
 
- מצויין. רק שהיהודי השפוף לא
ל-חשדנית  |  22/11/16 05:30
5
חיזוק ירדן
באום  |  22/11/16 00:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב
מתי דוד
בארה"ב, התקשורת תמכה וניבאה ניצחן לקלינטון והפסד לטראמפף, בתוצאה קרה ההפך, טראמפ ניצח קלינטון הפסידה    בישראל, התקשורת תמכה וניבאה ניצחון של השמאל, בתוצאה קרה ההפך, נתניהו ניצח
נפתלי גוטמן
לאחר ניצחונו של דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארצות הברית, רבים טענו שהעיתונים והסוקרים צריכים חשבון נפש    האמת היא שהם צריכים לבצע עבודה מקצועית
אהוד פרלסמן
אחרי שחזיתי שמי שיזכה ברוב הקולות בארה"ב יהיה הנשיא, וטעיתי, ואחרי שהימרתי על ניצחונו של טראמפ, וצדקתי, מוצגת במאמר השוואת התחזיות למציאות
רפי לאופרט
טראמפ הוכיח כבר עכשיו, בתוצאה שהשיג ובתגובות של הרחוב הניאו-סוציאליסטי שהיה הגרעין הקשה של מחנה סונדרס ושל המפלגה הדמוקרטית, בניגוד למה שמקובל לחשוב, שהאיום הגדול ביותר על הדמוקרטיה הוא השמאל הקיצוני
איציק וולף
יועצו הבכיר של הנשיא האמריקני הנבחר הצהיר על כוונה להקמת תנועה פוליטית לאומנית-כלכלית שתשאב את כוחה ממאוכזבי המפלגה הדמוקרטית וממאוכזבי המפלגה הרפובליקנית    טען: נזכה בתמיכה של 60% מהלבנים ו-40% מהשחורים וההיספנים, ואז נוכל לשלוט לעוד 50 שנה    טראמפ ממשיך להרכיב את הכוורת: מינה ראש ל-CIA, תובע כללי ויועץ לביטחון לאומי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il