X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברי כנסת רבים מן המחנה הציוני מברכים על החלטת היועץ המשפטי לממשלה לפתוח בבדיקה ראשונית בפרשת כלי השיט וקשרי עו"ד דוד שמרון ח"כ רוזנטל: על הבדיקה להיות הליך פרוצדורלי של ימים ספורים בלבד
▪  ▪  ▪
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

החלטת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להורות למשטרה לפתוח בבדיקה ראשונית בפרשת כלי השיט וקשרי מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עו"ד דוד שמרון, לגורמים עסקיים שקשורים ליצרני הצוללות הגרמניות הביאה לגל ברכות מצד חברי כנסת מן האופוזיציה.
ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, אמר כי מי שלא רצה ועדת חקירה פרלמנטרית יקבל עכשיו חקירה פלילית. "מי שאומר שאין כלום כי לא היה כלום לא צריך לפחד מחקירה כזו", אמר, תוך שהוא מתייחס לדברים שאמר ראש הממשלה נתניהו כשהתייחס לפרשת כלי השיט.
חבר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ עמר בר-לב, אמר שהוא מברך את היועץ המשפטי לממשלה על שאמר את מה שמיליוני אזרחים כבר הבינו בעצמם בימים האחרונים. "סימני השאלה הרבים התחברו לכדי סימן קריאה ולא נותר מקום להתעלם מפרשת המים העכורים של הצוללות. טוב עשה מנדלבליט שבחר לא לטאטא מתחת לשטיח וטוב שהנושא יבדק לעומקו", אמר.
ח"כ איל בן ראובן טען כי ניגוד העניינים של עו"ד שמרון בפרשת הצוללות ובהפרטת המספנות זועק. "זהו ניגוד עניינים בלתי סביר וניצול מעמדו כמקורב לראש הממשלה", כלשונו.
ח"כ אראל מרגלית טען שהחלטת היועץ המשפטי לממשלה מעידה על רעידת אדמה מתקרבת. "אחרי התחמקויות, שקרים וטיוחים של ראש הממשלה ובניגוד גמור לעובדות, התקבלה ההחלטה הנכונה על חקירתו. רק חקירה באזהרה של ראש הממשלה תחזיר את האמון במערכות השלטוניות ובהחלטות הנוגעות לחיי אדם, במלוא מובן המילה", אמר.
מנגד, טען ח"כ מיקי רוזנטל כי הוא חושש שהבדיקה תהפוך למתכון ל'מריחת החקירה', כלשונו. "על הבדיקה להיות הליך פרוצדורלי של ימים ספורים ולאחר מכן יש לפתוח בחקירה משטרתית. אין דרך להגיע לאמת ללא חקירה וגביית גרסאות המעורבים. מראש הממשלה, עו"ד שמרון שר הביטחון לשעבר וכל מי שנוגע לפרשת הצוללות. ראינו בעבר, בפרשת ביביטורס כיצד ה"בדיקה" הפכה לכלי למסמוס החקירה. רק חקירה משטרתית תביא לחקר האמת", אמר.
שר הביטחון לשעבר, ח״כ עמיר פרץ, אמר כי היועץ המשפטי לממשלה פעל נכון כשהחליט לבצע בדיקה בפרשת הצוללות. ״הפרשה מותירה את הציבור נבוך מריבוי הפרטים והחשדות שעולים ממנה. רק חקירה מקיפה ומהירה של כל ההיבטים הקשורים בפרשה תשיב את אמון הציבור ברשויות האכיפה במדינה״, ציין.
ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) אמרה כי טוב עשה היועץ המשפטי לממשלה שהורה על בדיקה משטרתית בפרשת הצוללות. "היה ראוי לקיים בדיקה טרם יצא בהצהרות כי לא נמצא מידע המעיד על ניגוד אינטרסים במישור הפלילי. אולם טוב מאוחר מלעולם לא. בכל הנוגע בביטחון המדינה אין להקל ראש ועל כן, בהתאם לתוצאות שיתקבלו אשקול מחדש את כינוס הוועדה לביקורת המדינה הנוגעת לאופן ההתנהלות וקבלת ההחלטות של הגורמים בפרשה", ציינה.
יו״ר סיעת מרצ בכנסת, ח״כ אילן גילאון, מתח ביקורת על הגדרת החקירה החדשה כ'בדיקה'. ״לא ברור לי מה זה יציר הכלאיים החדש שנוצר, של ״בדיקה״ במקום חקירה של ממש. כך או כך, על רה״מ נתניהו להשהות עצמו מתפקידו, כל זמן שהדברים נבדקים וסימני שאלה רבים מתנוססים סביב מעורבותו לכאורה בפרשה, ולו לטובת נקיון הבדיקה ומראית העין לשוויון בפני החוק״, אמר.

תאריך:  23/11/2016   |   עודכן:  23/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מנדלבליט לא מטאטא מתחת לשטיח"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אין מה לדאוג
ארי כספי  |  23/11/16 20:04
2
הארץ נשרפת תרתי משמע
מסעודה לייבוביץ   |  24/11/16 07:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין, איציק וולף
החלטתו של מנדלבליט - לאחר פגישה עם שי ניצן ומני יצחקי, "זאת, בעקבות מידע חדש שהתקבל היום מהמשטרה, וכן התפתחויות נוספות בנושא"    בדיקה היא למעשה חקירה, למעט גביית גרסאות מהחשודים
יצחק דנון
סוכנות ניוקום ובעליה עזי שבתאי טוענים, כי אמיליו כהן ועידו בורובוסקי מקימים סוכנות מתחרה תוך שימוש ברשימת לקוחותיה והכפשתה
יצחק דנון
הפסיכולוג הקליני ד"ר חיים וינברג תובע מיליון שקל, בטענה שהעיתון הציג אותו כאילו הוא מציע תואר שאינו קיים במוסד שאינו מוכר
איתמר לוין
בית המשפט העליון מונה שורה של קביעות מצד מודריק, המנוגדות לראיות שהוצגו בפניו או מתעלמות מראיות אחרות    העליון זיכה את הנאשם שמודריק שלח לשמונה שנות מאסר
אלעזר לוין
מבטיחים לשלם לבעלי החוב של אפריקה 400 מיליון שקל בעוד שנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il