X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מדובר באפשרות שהוכנה בנת"ע כתוכנית מגרה והפכה לריאלית לאחר שהתברר כי שתי ההצעות שהוגשו למכרז חורגות במיליארדי שקלים מהאומדנים המוקדמים
▪  ▪  ▪
[צילום: אסף שילה/ישראל סאן]

בחברת נת"ע, מנהלת פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב, נערכים להוצאתו מחדש של מכרז המערכות תוך פיצולו לשני מכרזים נפרדים - כך נודע ל"גלובס". מדובר באפשרות שהוכנה בנת"ע כתוכנית מגרה והפכה לריאלית לאחר שהתברר כי שתי ההצעות שהוגשו למכרז חורגות במיליארדי שקלים מהאומדנים המוקדמים.
ההנחה היא שאם המציעים לא יסכימו להוריד משמעותית את הצעותיהם לכיוון האומדנים, לא יהיה מנוס מביטול המכרז - אך בנת"ע משוכנעים כי גם במקרה כזה לא ייגרם עיכוב משמעותי בלוחות הזמנים לביצוע הפרויקט.
מדובר במכרז לתכנון והקמה של תשתיות אזרחיות כמו מסילות ומערכות חשמל, וכן מערכת האיתות, המנהלת את כל תנועת הרכבות, ומערכות מורכבות פחות כמו כרטוס, גבייה, כריזה ומידע לנוסעים.
היקף המכרז הוערך על-ידי BP, חברת הייעוץ של נת"ע, ב-2.5 מיליארד שקל. ההערכה הפנימית בנת"ע אומתה על-ידי חברת אג'יס, חברת הבקרה שמפקחת על הפרויקט מטעם אגף החשב הכללי באוצר. אלא שכשהוגשו ההצעות למכרז התברר כי קבוצה אחת (בה שותפות החברות הצרפתיות תאלס, קולאס וסיסטרה, יחד עם שפיר הנדסה הישראלית) הגישה הצעה של מעט יותר מ-4 מיליארד שקל. קבוצה שנייה (בה שותפות אלסטום הצרפתית ומנרב הנדסה הישראלית) הגישה הצעה של כ-5.5 מיליארד שקל.
נציין כי מדובר במכרז שהחל בשנת 2012 וכלל גם שלב מיון מוקדם (PQ), שאותו עברו בזמנו ארבע קבוצות שמתוכן פרשו שתיים במהלך הזמן. המערכות הן חלק מרכזי בפרויקט הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש-דן שעלותו נאמדת כיום ב-17 מיליארד שקל ומועד הסיום המוערך הוא שנת 2021.
בשיחות שקיים "גלובס" עלתה הטענה כי ההצעות הן דרך מנומסת להימנע מזכייה במכרז, משום שהחברות האירופיות אינן מעוניינות לקחת אחריות על שילוב המערכות הטכנולוגיות שלהן עם הקרונות הסיניים שיפעלו ברכבת הקלה.
כזכור, במכרז הקרונות זכתה CNR הסינית, שגברה על CAF הספרדית ואלסטום הצרפתית. מהשיחות עולה כי הערכת העלות של 2-2.5 מיליארד שקל שבוצעה בנת"ע ובמשרד האוצר הייתה יכולה להיות סבירה רק במקרה של שילוב בין מערכות איתות מערביות לקרונות מערביים וכי השילוב בין מערכות מערביות לסיניות מייקר בצורה משמעותית את העבודה.
בנוסף נשמעות טענות כי סדר העבודה בנת"ע היה צריך להיות הפוך, וכי המכרזים הראשונים שהיו צריכים לצאת הם מכרז ההפעלה של הרכבת ומכרז המערכות, משום שהם מחייבים שילוב גורמים מקצועיים מנוסים, שיודעים לייצר מכרזי המשך נכונים. בפועל, מכרזי ההפעלה והמערכות יצאו רק השנה, לאחר מכרזי התשתיות והקרונות.
בנת"ע סבורים כי ההצעות הגבוהות שקיבלו מהמתמודדות במכרז המערכות נגרמו עקב ניסיונן לנצל את הסד הלוחץ של לוחות הזמנים בפרויקט.
מכרז ראשון שמעוניינים להוציא בנת"ע - במקרה של ביטול מכרז המערכות - הוא להנחת תשתיות מסילתיות וחשמל במקטעים העל-קרקעיים של הקו האדום שבהם ניתן כבר להתחיל לעבוד. מכרז שני, שיכול להימשך זמן ארוך יותר מבלי לפגוע בלוחות הזמנים, הוא להתקנת וניהול מערכת האיתות ושאר המערכות הממוחשבות.
בשני המכרזים לא יהיה הליך של סינון מוקדם וכל קבוצה שתעמוד בתנאי הסף תוכל להגיש הצעה - מה שאמור לקצר משמעותית את ההליך המכרזי.
    מנת"ע נמסר בתגובה: "אנו מורגלים בניסיונות של בעלי אינטרס לחבל בתהליכים מכרזיים של הרכבת הקלה ולפזר ספקולציות. כך היה כשהכרזנו על תחילת עבודות החפירה, כך גם כשהוכרזו הזוכים במכרז כריית המנהרות, או הזוכה במכרז הקרונות וכך, לצערנו, כעת. מיותר לציין שבכל אותם פעמים נת
  • ע הציגה עמידה איתנה בלוחות הזמנים ובתקציב וכך יהיה גם הפעם. כל שנותר לומר הוא - כשיוחלט על זוכה מבין המציעים נפרסם את התוצאות".

תאריך:  25/11/2016   |   עודכן:  25/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המכרז למערכות הרכבת הקלה בת"א יפוצל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אולי האומדנים שווים לתחת?
אורי פ  |  25/11/16 12:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
חברת החשמל סיימה את הרבעון השלישי של שנת 2016 ברווח של מיליארד ו-111 מיליון שקלים לעומת רווח של מיליארד ו-42 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד
איתמר לוין
18.6% מהישראלים מוגדרים כעניים - 60% יותר מהממוצע במדינות הארגון    ישראל מדורגת במקום ה-31 מבין 35 מדינות OECD ברמת השוויון בין אזרחיה
איציק וולף
כוחות המשטרה עצרו חשוד - פלשתיני שוהה בלתי חוקי - בחשד להצתת האש שגרמה לשריפה בבית מאיר    יחד איתו נמצאים בידי המשטרה תשעה חשודים בהצתות    חלק ממטוסי הכיבוי, הממלאים את מכלי המים שלהם במהלך טיסה צמודה לפני הים, לא יכולים לעשות זאת כעת בשל גובה הגלים בים התיכון    הסופר-טנקר נחת בישראל ב-19:00 בערב
מחלקה ראשונה
יצא לאור ספרו של דרווין שהיה הבסיס לתורת ההתפתחות
עידן יוסף
הוועדה דנה גם בשמירה על זכויות היוצרים והיצירה וכבל הודיע כי יבחן קביעת אמות מידה למכרז על הפעלת המערך שיתייחסו לדמי ההפצה, להשקעה בהפקות ולכסף שתקבל המדינה
רשימות נוספות
תביעה על נזקי הרכבת הקלה  /  יצחק דנון
מי יפעיל את הקו האדום  /  עידן יוסף
CNR תספק הקרונות לרכבת הקלה בת"א  /  איתמר לוין
פצע ותחבורה   /  איתמר לוין
בואו נהיה חכמים  /  יורם דורי
עיר בהפסקה  /  רוני מזרחי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il