X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרקע לעזיבה: אי-דיווח לבנק ישראל על התלונה על תקיפה מינית כנגד המנכ"ל לשעבר ציון קינן במשך 7 שנותיו כיו"ר הבנק נהנה סרוסי משכר בעלות של יותר מ-50 מיליון שקל
▪  ▪  ▪
סרוסי. כהונה של 7 שנים [צילום: סיון פרג']

יו"ר בנק הפועלים, יאיר סרוסי, צפוי לסיים את תפקידו בחודשים הקרובים - כך נודע ל"גלובס". הפרישה הצפויה - על-רקע פרשת התלונה על תקיפה מינית של עובדת הבנק לשעבר נגד המנכ"ל לשעבר ציון קינן, והעובדה שסרוסי לא עדכן את דירקטוריון הבנק ואת בנק ישראל על האירוע.
עוד נודע כי בזמן הקרוב צפויה פגישה בין סרוסי למפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר, שבה ידונו בסוגיה. מקורביו של סרוסי אומרים כי הוא ממתין לדוח המפקחת בפרשת קינן.
מבנק ישראל נמסר בתגובה: "טרם הסתיים הליך הבדיקה של הפיקוח על הבנקים, כך שכל התייחסות לממצאי הבדיקה היא בגדר ספקולציה". מבנק הפועלים לא נמסרה תגובה לידיעה.
החוזה של סרוסי צפוי להסתיים באוגוסט 2017, והוא לא יוארך. ההערכות הן כי סרוסי יעזוב את תפקידו עוד לפני תום החוזה, על-רקע פרשת קינן שהתפוצצה לפני כמה שבועות.
בתחילת החודש נחשף כי עובדת לשעבר בבנק הפועלים
( 2,323 -0.43% )
התלוננה כי קינן תקף אותה מינית במסגרת נסיעת עבודה בקזחסטן לפני 10 שנים. הבנק אומנם מינה בורר לבדיקת התלונה, אולם סרוסי, שידע על הפרשה, לא עדכן את הפיקוח על הבנקים או את הדירקטוריון בסוגיה, דבר שעורר ביקורת חריפה.
בנק ישראל אף מסר בתגובה כי הוא רואה בחומרה את העובדה שבנק הפועלים לא עדכן את הפיקוח על התלונה, והודיע כי יערוך בדיקה בנושא. גם רשות ניירות ערך הודיעה כי תבדוק את הנושא.
סרוסי התנצל אז על כך שלא עדכן את בנק ישראל ואמר לערוץ 2: "התנצלתי בפני המפקחת על הבנקים ובפני דירקטוריון הבנק על כך שלא עדכנתי אותם בפרשייה. אנחנו נפיק לקחים ונשתף פעולה עם בנק ישראל ורשות ניירות ערך בכל בדיקה שתתבצע". אולם, ספק רב אם התנצלות זו תספיק לבנק ישראל לסגירת הפרשה.
העובדת לשעבר שהתלוננה על התקיפה המינית העלתה את הנושא במסגרת משא-ומתן שניהלה עם הבנק על תנאי עזיבתה. באותו זמן קינן עדיין היה מנכ"ל הבנק (אם כי כבר הודיע שיעזוב), סרוסי עודכן מיד בפרטים, ולאחר קבלת ייעוץ משפטי הוחלט למנות כבורר את השופט בדימוס סטיב אדלר, לשעבר נשיא בית הדין לעבודה.
אדלר אומנם לא מצא את התלונה כמוצדקת, אולם המליץ שהבנק ישלם לה פיצויים מוגדלים המוערכים בכ-3 מיליון שקל, ונימק זאת בתנאי העבודה הקשים שחוותה העובדת בזמן עבודתה בקזחסטן. קבלת הפיצויים המוגדלים נתפסה כמעין דמי שתיקה שקיבלה המתלוננת.
נוסף על כך, העובדה שסרוסי לא עדכן את הגורמים הרלוונטיים בפרשה, רק חיזקה את התחושה שהבנק ניסה לטייח ולהסתיר את הפרשה. גורמים משפטיים העריכו כי אם סרוסי רק היה נוהג בשקיפות בפרשה זו עם הגורמים הרלוונטיים, היה לכך הרבה פחות הד ציבורי וביקורת מכפי שאירע בפועל, בעת שנחשפה הפרשה בערוץ 2.

תאריך:  28/11/2016   |   עודכן:  28/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יו"ר בנק הפועלים סרוסי צפוי לפרוש
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מדינת פארטץ'
ייחודי  |  28/11/16 12:03
2
אי דיוקים בכתבה
קורא נאמן  |  28/11/16 12:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הגורם האהוד ביותר עדיין - צה"ל, אולם גם האהדה אליו יורדת ב-3 נק' השנה    בעלי התפקידים הכי פחות אהודים גם השנה הם הפוליטיקאים. מנגד האהדה לבג"ץ והאהדה לעיתונות עולות
איציק וולף
האתר הסורי הרשמי פרסם לפנות בוקר הודעה שלפיה נעשה התנקשות בנשיא הסורי    ההערכה: מדובר בפעולה של פצחנים ששתלו את ההודעה הכוזבת באתר
אלה לוי וינריב
המדינה מתחייבת לסייע לנפגעי השריפות, ופיצוי ראשוני בסך 2,500 שקל לאדם יינתן לכל מי שאינו יכול לשוב לביתו    אולם, מומחי מס מבהירים כי בעיות רבות צפויות לצוץ בדרך לפיצוי הנכסף
איציק וולף
כלי טיס של חיל-האוויר תקף לפנות בוקר עמדה צבאית נטושה בדרום רמת הגולן ששימשה בעבר את האו"ם ושבימים אלה משמשת לפרקים את מחבלי דאעש    התקיפה - בתגובה לירי לעבר חיילי צה"ל אתמול
עידן יוסף
ירידה של 39% במספר תובעי הבטחת הכנסה    ירידה של כ-13% במספר תובעי הבטחת הכנסה בשנה האחרונה בלבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il