X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רענן אלוני וחנן אסייג הגישו הצעה גרועה - גם לדבריהם - לרכישת אורתם-סהר: בעלי האג"ח והספקים, שהחברה חייבת להם 507 מיליון שקל, יקבלו רק 8% מהחובות סך החובות - 1.22 מיליארד שקל אלוני-אסייג יזרימו בהדרגה 70 מיליון שקל אך יתנו ערבות בנקאית רק על 14 מיליון
▪  ▪  ▪
אורתם סהר

"אנחנו מבקשים לרכוש את אורתם-סהר, ומודים שזו הצעה גרועה". כך אומרים היזמים רענן אלוני וחנן אסייג, בהצעה שהגישו (יום ג', 29.11.16). בעלי האג"ח, שהחברה חייבת להם 285 מיליון שקל, מתכנסים הערב, כדי להחליט אם לקבל או לדחות את ההצעה. היום התברר, שעל-פי הצעה, יקבלו רק 8% מהחוב, וזו תספורת כמעט ללא תקדים. הנימוק החזק ביותר של אלוני-אסייג לטובת הצעתם הוא, שהחלופה, צו פירוק, גרועה עוד יותר.
מסמך בכתב שהגישו הקונים-בכוח לבעלי האג"ח מצייר תמונה קודרת על מצבה של חברת הנדל"ן הגדולה, ואת עומק המפולת. סך החובות עומד על 1.22 מיליארד שקל, והוא מחולק כך:
  • בנקים - החובות 33 מיליון שקל. יש להם בטחונות ולכן יקבלו 80% מהחוב;
  • בעלי האג"ח - החובות 285 מיליון, אין בטחונות, יקבלו רק 23 מיליון;
  • ספקים - החובות 222 מיליון שקל, יקבלו רק 18 מיליון. בידי News1 רשימה של עשרות ספקים, עם חובות בגדלים שונים, שאי-פירעונם יכול להביא להרס עסקים ומשפחות.
  • ערבויות שנתנו הבנקים - 331 מיליון שקל, בעיקר ערבויות ביצוע. אין בטחונות, ובנק שיידרש לממש ערבות יפסיד כמעט את כל הסכום.
  • תביעות משפטיות - 297 מיליון שקל, כולל 100 מיליון שקל גינדי השקעות ו-60 מיליון דיירים, שניהם בגין פרשת המרפסת בחדרה. יש גם חובות של 49 מיליון שקל לקבלנים, 20 מיליון שקל לרוכשי דירות בפרויקטים אחרים ועוד.
  • חובות מובטחים ב-100% (בנוסף לבנקים) 49 מיליון שקל, כמחציתם לעובדי החברה המוגנים על-פי החוק.
יזרימו לחברה 83 מיליון שקל
אלוני ואסייג אומרים, שיזרימו לחברה 83 מיליון שקל, מתוך זה 70 מיליון שקל ב 5 תשלומים שנתיים של 14 מיליון שקל, שהראשון בהם בעוד שנה. אולם הם יתנו ערבות בנקאית רק על 14 מיליון שקל, שתופחת מדי שנה. כן ישתמשו ב-20 מיליון שקל הנמצאים בקופת החברה, ובמיליוני שקלים שהם מקווים לקבל מתביעות שיגישו נגד חייבים. בנוסף, יזרימו לקופת כונס הנכסים 33% מהרווחים, אך לא תולים בכך תקוות גדולות. סך הכל ההזרמה - 103 מיליון שקל, שתכסה רק חלק קטן מהחובות.

תאריך:  29/11/2016   |   עודכן:  29/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
השקעת מערכת הביטחון בצפון הארץ דלה יחסית לדרומה    דיכטר: "חייבת להיות תוכנית אסטרטגית לשיפור המצב בצפון - כיאה לסוגיה אסטרטגית"
עידן יוסף
הצבא מזהיר מפני ירידה בחותמים קבע    דיכטר: "אם לא תיווצר התייעלות זה חמור, אך כישלון בהשארת אנשים איכותיים בקבע חמור פי כמה"
עידן יוסף
ועדת החוקה אישרה לקריאות שנייה ושלישית: ייצוג הולם לחרדים בשירות המדינה
עידן יוסף
ועדת הכספים אישרה פה-אחד הצעת חוק פרטית שנועדה להקנות נקודות זיכוי במס למי שרכשו מקצועות של התעשיה המסורתית בדומה לאקדמאיים    יוזמי החוק: "תיקון עוול היסטורי שיעודד עובדים חיוניים למשק"
אלעזר לוין
רואי החשבון: "ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של החברה כעסק חי, לאור גרעון של 2.3 מיליארד שקל בהון חוזר, ואפשרות להעמדה לפירעון מיידי של אג"ח בסך 2.3 מיליארד שקל"    סך החובות - 3.84 מיליארד שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il