X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עולים חדשים דיווחו על 'שוק שחור' שמנהלים מורים לנהיגה שבו הם נדרשים לשלם כסף עבור קידום התור שלהם למבחן נהיגה מעשי מנהל אגף הרישוי: לא הגיעה שום תלונה עם שמות, אם תגיע - נפנה למשטרה
▪  ▪  ▪
תופעה נרחבת או שוליים? [צילום: פלאש 90]

עולים חדשים הנדרשים על-ידי המדינה לעבור טסט בטרם יוכלו לקבל רישיון נהיגה מתמודדים עם שוק שחור שמפעילים מורי נהיגה המנצלים את מצוקתם. כך עלה בדיון שהתקיים בוועדת הכלכלה של הכנסת.
כשעולים חדשים מגיעים לישראל הם פטורים משיעורי נהיגה, אך נדרשים לעבור מבחן נהיגה מעשי. לשם קביעת המבחן, הם נדרשים להיות בקשר עם מורה לנהיגה משום שרק מורי הנהיגה מוסמכים לקבוע מועדי בחינות עם הבוחנים של משרד הרישוי. עולים רבים דיווחו כי מורי נהיגה מנצלים את המצב ומשום שאין להם אינטרס לאפשר לעולים החדשים - שלא משלמים על שיעורים - להשתמש ברכב - מפעילים שוק שחור שבמסגרתו אם העולה משלם כסף הוא מקודם לראש התור ואם לא - הוא נאלץ להמתין זמן רב עד שיוכל להיבחן.
"עולים רבים מספרים שהם אוכלים הרבה קש ואין ספק שיש שוק שחור. מאפשרים להם לנהוג בארץ שנה שלמה בלי לעבור טסט, ואין שום היגיון לבקש מהם לעבור טסט. כשהם מגיעים למורה נהיגה הוא שם אותם בסוף התור, ואם הם רוצים להתקדם הם נדרשים לשלם", סיפר עו"ד צביקה גריינברג, מעמותת KeepOlim שעוזרת לעולים להישאר בארץ.
לעומתו, טען נציג ארגון מורי הנהיגה, אבי קרמר, כי התופעה קיימת אולי בשולים של השוליים. "אין שוק שחור, ואם יש תופעה היא מגונה", אמר והזכיר כי יש בישראל מחסור חמור במועדי בחינות נהיגה מעשיות.
מנהל אגף הרישוי, אפי רוזן, הבהיר כי עד עתה לא הגיע אל האגף אף תלונה שמית הנוגעת לשוק שחור שמופעל על-ידי מורי הנהיגה ביחס למבחני העולים החדשים. "לא הגיעה אלינו שום תלונה עם שמות. אם זה היה מגיע אלי הייתי הולך ישר למשטרה", אמר. עוד הוסיף כי למרות שהעולים פטורים משיעורי הנהיגה, אי-אפשר לפטור אותם מן המבחנים. "205 מבין העולים שמבצעים את המבחן להמרת רישיון נכשלים בטסט, לכן חשוב לעשות אותו", טען.

תאריך:  30/11/2016   |   עודכן:  30/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עולים טוענים: שוק שחור במבחני הנהיגה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הקואליציה הסירה מסדר-יומה של הכנסת את כל הצעות החוק שהוגשו מטעמה מחשש שהבית היהודי לא יתמוך בהן, לנוכח התנגדות סיעת כולנו לחוק ההסדרה
מירב ארד
הבהירה: לדבריה, מערכות החינוך וההכשרה המקצועית אינן מקנות במידה מספקת את המיומנויות הנדרשות להשתלבות מוצלחת של כל חלקי האוכלוסייה בשוק העבודה
יפעת גדות
המשרד להגנת הסביבה החליט כי תאגיד תמיר יקבל תקופת הכרה שנייה לפי חוק האריזות, והציב לתאגיד דרישות חדשות כחלק מהתנאים המחייבים    התוצאה: שיפור השירות והגדלת היקפי ההפרדה במקור של הציבור    השר אלקין: את הפח הכתום צריך למצוא ליד הבית, עמדה זו היא תמצית דרישתנו
יצחק דנון
שלושה מורים מירושלים טוענים שיזמים של פרויקט בצור באהר קיבלו 18 מיליון שקל תמורת 48 דירות, אך למעשה מדובר היה בעוקץ
יפעת גדות
"מזה שנים שהספרות כמקצוע הנלמד בבתי הספר נדחק לקרן זווית. מערכת החינוך כמו רוב רובם של מנהלי בתי הספר אינם רואים כנראה בלימודי ספרות ובמקצוע הספרות דבר שצריך להעמיד אותו במרכז תמונת ההשכלה של נערים ונערות ישראלים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il