X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ריבלין אומר כי ייתכן שבאה העת, להעתיק את הוויכוח מן המישור הממלכתי אל המישור האזורי והקהילתי. יש להעניק לכל הצדדים את מבוקשם, בריכוזי מגוריהם המובהקים
▪  ▪  ▪
ריבלין. רמה מקומית [צילום: קובי גדעון/לע"מ]
האוטונומיה של ריבלין
עידן יוסף
המובלעות החילוניות שמציע הנשיא הן חור בספינה, שמסכן את זהותו הלאומית של העם היושב בציון. אזורים נקיים מצביון יהודי של שבת, מועד וכשרות כמוהם כקיפול הדגל
לרשימה המלאה

נשיא המדינה ראובן ריבלין נוקט צד בוויכוח הפוליטי בסוגיות דת ומדינה, ומאמץ את גישת סיעות יש עתיד וכולנו וחברי כנסת בודדים מסיעות אחרות, להעביר את ההכרעה בסוגיית תחבורה ציבורית בשבת מהשלטון המרכזי לשלטון המוניציפלי. כזכור, מליאת הכנסת דחתה כמה וכמה פעמים הצעות חוק בעניין. כתב News1 מזכיר כי כבר בהיותו חבר חבר כנסת, תמך ריבלין בהנהגת תחבורה ציבורית בשבת, והצביע בעניין בניגוד לעמדת הקואליציה.
בנאום שנשא (יום ד', 30.11.16) בפורום הבינלאומי של הספרייה הלאומית, אמר ריבלין: "מדוע שהסדרי התחבורה הציבורית בשבת יידונו ברמה הלאומית, ולא יוסדרו באמצעות חברות ופתרונות אזוריים? הרי ממילא ברור שכאשר תחבורה ציבורית בשבת היא שאלה לאומית, אנו נגררים למשחק סכום אפס ידוע מראש בין 'מדינת תל אביב' ל'מדינת בני ברק".
הוא האשים כי "התביעה של הדת לנוכחות ציבורית היא שהניעה את משברי הדת והמדינה בישראל, מרגע לידתה. במידה רבה, דרך המשברים, הדת הצליחה לשמור על נוכחות ציבורית. גם כיום, התביעה לנוכחות ציבורית, היא התביעה שעומדת בבסיס הוויכוח על דת ומדינה, ועל מדינה יהודית ודמוקרטית, במדינת ישראל".
ריבלין הציג את תפישתו בנוגע ליחסי דת ומדינה, על-פי ראייה שבטית, והציע לשקול לאפשר בשכונות מסוימות, בהתאם למידת הדתיות של התושבים ויתור על אכיפת חוקי חמץ, כשרות, שבת והפרדה מגדרית.
"המציאות השבטית בישראל, מחייבת אותנו לתת מקום לפתרונות אזוריים, שאינם מושגים בדרך של כפיית כוחו של הרוב על המיעוט, שבהגדרה מאפשרים גמישות ורגישות תרבותיים, ואשר מחלצים אותנו מאותו מסלול התנגשות פוליטי ידוע מראש, המתקיים ברמה הלאומית", אמר ריבלין.
הנשיא הבהיר כי אין בדברים אלו כדי לוותר על המוסכמות הדתיות הנהוגות בזירה הלאומית, והדגיש כי הפרדת דת ומדינה לא תתרחש במדינת ישראל היהודית והדמוקרטית. בדבריו, עודד הנשיא את הנושאים באחריות לשיח בנושאים אלה ברמה האזורית ואמר: "באתי להביע תקווה כי בין הדחיקה המוחלטת של הדת מן הפרהסיה, לבין הכפפתה המלאה של המדינה לסמכותה של הרשות הדתית, ישנה דרך שלישית. עד היום, התמקדו ניסיונות הפשרה הישראלים בניסיון להעניק לשני הצדדים - הדתי והחילוני - מידה חלקית של שליטה בפרהסיה הציבורית. למעט במקרים מסוימים, הפשרות הללו הוחלו על הרמה הלאומית כולה, ללא הבחנה בין מרחבים מקומיים שונים. כתוצאה מכך, יצאו לא פעם שני הצדדים וחצי תאוותם בידם. אלו וגם אלו חשו כי הפשרה היא הפסד מלא - הפסד על מהות אופיה של המדינה, הפסד על נשמת אפה".
עוד הוסיף ריבלין: "אינני מבקש, לפתור את כל מה שלא פתיר, אני רק מבקש לתהות שמא ייתכן שבאה העת, להעתיק את הוויכוח מן המישור הממלכתי אל המישור האזורי והקהילתי. אולי, רק אולי, נצליח לייצר פשרות טובות יותר לכל הצדדים לכל השבטים - כפי שאני נוהג לכנות את קבוצות הייחוס המרכזיות בחברה הישראלית - אם ניתן לכמה שיותר מן המגזרים את מבוקשם הכמעט מלא".
"יתכן שבאה העת להעניק לכל הצדדים את מבוקשם, אולם לא בכל רחבי ישראל, אלא בריכוזי מגוריהם המובהקים, ואני יודע עד כמה יש בעיה להגדיא אזורי ריכוזים ממובהקים. ייתכן שאופי ומידת הביטוי של הצביון היהודי בספֵירה הציבורית - מכשרות, חמץ ושבת ועד הפרדה מגדרית - צריך להיקבע בעיקר ברמה המקומית, העירונית ואף השכונתית, ולא רק ברמה הלאומית.
הנשיא נאם בפני כשמונים מנהיגים, חוקרים, יוצרים ואנשי רוח, בולטים בארץ והעולם, שהתכנסו בפורום הבינלאומי השני של הספרייה הלאומית, העוסק השנה ביחסים בין דתיות וחילוניות.
כתב News1 מציין כי לצד בית הנשיא פועלת מועצת יחד, שהוקמה לפני שנים רבות במטרה לגשר על סוגיות דת ומדינה, אך קולה כלל לא נשמע בסוגיות ציבוריות טעונות שעלו בשנים האחרונות.
בתוך כך, אישר בג"ץ למדינה, בהסכמת העותרים, מתן ארכה נוספת עד סוף דצמבר להשיב לעתירה המבקשת הפעלה של תחבורה ציבורית בשבת.

תאריך:  30/11/2016   |   עודכן:  30/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 תחבורה ציבורית בשבת
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנשיא: כן לתחבורה בשבת ולחמץ בפסח
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
תענוג להיווכח שהטימטום קיים
דורון.צ  |  30/11/16 17:26
 
- בבון, אתה לא יודע לקרוא ?
בבון זה קוף  |  30/11/16 18:49
 
- לקצר את כהונת הנשיא הליצן*נמאס
ע_הראל  |  30/11/16 21:48
 
- אם פרטי אז שלא יספר לכל העולם.
אחאב   |  3/12/16 03:13
2
תתעורר אדוני הנשיא!!
ראובן הקשקשן  |  30/11/16 17:59
 
- האם הנשיא איבד את זה ?
רון ה.  |  1/12/16 13:29
3
הנשיא רבלין ירד מהפסים, עלה
לו ה.... למוח.  |  30/11/16 18:40
4
נשיא של מי
אבי כהן  |  30/11/16 18:49
5
אט אט מתכרסמת המדינה מיהדותה
ובחסות הנשיא?!  |  30/11/16 19:57
6
איזה נשיא ערל ומטומטם!ח ח ח ח  ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  30/11/16 20:55
7
צריך גם נשיא לכל שבט
ישראל עמיאל  |  30/11/16 21:21
8
תגובה אנטי דתית שלי סוננה
בבר  |  1/12/16 19:31
9
בני עמי בחרו בטרור ...הבנתם?
מפוכח  |  1/12/16 21:17
10
חוצפה
חמצח  |  2/12/16 16:07
11
עורך דין ריבלין מזלזל ב עם
ישע  |  2/12/16 20:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בית הדין לעבודה בתל אביב: עברו שבע שנים מאז החקיקה וארבע שנים מאז פסק דין פלאפון - והגיעה העת להגדיל את הקנסות על פגיעה בהתארגנות עובדים
איציק וולף
עולים חדשים דיווחו על 'שוק שחור' שמנהלים מורים לנהיגה שבו הם נדרשים לשלם כסף עבור קידום התור שלהם למבחן נהיגה מעשי    מנהל אגף הרישוי: לא הגיעה שום תלונה עם שמות, אם תגיע - נפנה למשטרה
עידן יוסף
הקואליציה הסירה מסדר-יומה של הכנסת את כל הצעות החוק שהוגשו מטעמה מחשש שהבית היהודי לא יתמוך בהן, לנוכח התנגדות סיעת כולנו לחוק ההסדרה
מירב ארד
הבהירה: לדבריה, מערכות החינוך וההכשרה המקצועית אינן מקנות במידה מספקת את המיומנויות הנדרשות להשתלבות מוצלחת של כל חלקי האוכלוסייה בשוק העבודה
יפעת גדות
המשרד להגנת הסביבה החליט כי תאגיד תמיר יקבל תקופת הכרה שנייה לפי חוק האריזות, והציב לתאגיד דרישות חדשות כחלק מהתנאים המחייבים    התוצאה: שיפור השירות והגדלת היקפי ההפרדה במקור של הציבור    השר אלקין: את הפח הכתום צריך למצוא ליד הבית, עמדה זו היא תמצית דרישתנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il