X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הקו הכחול של הרכבת הקלה יעבור ברחוב עמק רפאים, יחליף את הגודש והפיח, יעלה את פדיון העסקים, יקצר את זמן ההגעה לשכונות דרום העיר ויביא להשקעה של מאות מיליוני שקלים בחזות חדשה ומודרנית לרחוב
▪  ▪  ▪
הדמיית הקו הכחול
על הקו הכחול
על-פי התכנון, הקו הכחול יצא משכונת גילה, ינוע בדרך חברון, תיאטרון החאן, קרן היסוד, המלך ג'ורג', יחצה את הקו האדום ברחוב יפו ויכנס למנהרה באורך 1.2 ק"מ עד לשדרות גולדה מאיר- אחרי צומת בר-אילן - ומשם ימשיך עד לשכונת רמות בצפון העיר. תוואי הקו בעמק רפאים שייך לזרוע נוספת, שתנוע משכונת מלחה, קריית הספורט, קטמון, עמק רפאים, ותתאחד המסילה עד לשכונת רמות. כך ינועו לסירוגין רכבות בדרך חברון ובעמק רפאים- קטמונים- מלחה. הקו יתפרש על פני כ-20 ק"מ, שלאורכם יוקמו 40 תחנות (שלוש מתוכן, ואולי אף תחנה רביעית שנידונה בימים אלה, ישרתו את תושבי עמק רפאים), והוא צפוי לשרת כ-250 אלף נוסעים, בתדירות של כל 4-3 דקות בשעות השיא, באמצעות צי ענק של 90 קרונות, שהם 45 רכבות. הקו הכחול יתממשק ל"קו האדום" במרכז העיר ול"קו הירוק" בשכונות גילה ובשכונת מלחה. בדרך זו ייבנה גרעין רשת הרכבות שינועו מכל עברי ירושלים, וישרתו כ-600 אלף נוסעים מדי יום.

עיריית ירושלים הגישה (יום ה', 1.12.16) להפקדה את תוכנית הקו הכחול של הרכבת הקלה משכונת גילה עד לשכונת רמות שיעבור דרך רחוב עמק רפאים ומרכז העיר.
ההחלטה על מעבר הרכבת הקלה ברחוב עמק רפאים התקבלה לאחר הליך שיתוף ציבור ארוך ומעמיק בו הוצגו כלל החלופות ועמדות התושבים השונות.
בצוות תוכנית אב לתחבורה אומרים כי לאחר בחינת כלל השיקולים, הוחלט כי הדבר הטוב ביותר לירושלים והנכון ביותר הוא העברת קו הרכבת ברחוב עמק רפאים. הרכבת תחיה את עמק רפאים, תחליף את הגודש והפיח בתחבורה מתקדמת, ירוקה, מהירה ונקייה. היא תביא תנועת אנשים רבה לרחוב שתעלה את פדיון העסקים באופן ניכר ותועיל לסוחרים, לתושבים ולאוהבי המושבה הגרמנית. הרכבת תהיה חלק ממרקם אורבני בריא ובחירת הנתיב הזה תאפשר את זמן ההגעה הקצר ביותר לשכונות דרום העיר. אך לא רק תנועה, תקציבי הרכבת יאפשרו להשקיע מאות מיליוני שקלים בחזות חדשה ומודרנית לרחוב, תוך שימור מבניו ההיסטוריים ולהחזרת פעימות ליבו, כפי שקרה בהצלחה ברחוב יפו.
במקור תוכננה לעבור הרכבת הקלה על תוואי הרכבת הישנה, אך בשנים האחרונות הוקם עליו ביוזמת התושבים את פארק המסילה שהפך לסיפור הצלחה. במהלך תכנון תוואי קו הרכבת התקבלו בעירייה אינספור פניות מהתושבים לא להרוס את פארק המסילה ולהעביר את הרכבת ברחוב עמק רפאים כדי להחיות אותו ולתת לו חזות חדשה ותקווה חדשה. כמו-כן, קבוצת תושבים אחרת חששה ממעבר הרכבת בעמק רפאים ומההשלכות של צעד זה.
לאור זאת החליט ראש העירייה ניר ברקת לדחות את הפקדת התוכנית בשלושה חודשים כדי להעמיק בניירות העמדה המקיפים שהקבוצות השונות העבירו ולהרחיב את שיתוף הציבור, גם אם כל קבוצה חושבת אחרת. צוותי העירייה ותוכנית אב לתחבורה קיימו לא פחות מ-11 מפגשים עם נציגי השכונות ויחד עם אנשי המקצוע בהן למדו כל הערה וכל הצעה לעומק.
ברקת: "אני גאה בירושלמים על המעורבות והאכפתיות. זאת אהבת ירושלים אמיתית! אני מאמין שהעברת קו הרכבת ברחוב עמק רפאים היא הדבר הטוב והנכון לרחוב, לתושבים ולסוחרים. הרכבת תביא לשדרוג כל תוואי הקו הכחול המתוכנן ורחוב עמק רפאים כפי שקרה ברחוב יפו ולכל אורך קו הרכבת הקיים כיום. נמשיך לפתח את ירושלים למען התושבים ויחד עם התושבים".
בעירייה ובצוות תוכנית אב לתחבורה י-ם מדגישים כי הופקו לקחים רבים מבניית הקו הראשון והם ייושמו באופן מלא בבניית הקווים הבאים במטרה לצמצם ככל שניתן את ההפרעה בזמן העבודות לשגרת החיים, לבתי המסחר ולכניסות בנייני המגורים בתוואי המסילות. הבנייה תתבצע בשלבים שיאפשרו את המשך שגרת הרחוב ונקפיד שההפרעה בכל שלב תהיה מנימלית ככל הניתן. כמו-כן יינתנו פתרונות מלאים לכניסות והיציאות לכל הרחובות במושבה הגרמנית ובסביבותיה. הצפי לתחילת העבודות בשטח, החל ב-2020, כך שתקופת הזמן תאפשר המשך הידברות קהילתית ומקצועית מול קבוצות הסוחרים והתושבים כדי לתת את כל המידע, התשובות והפתרונות ולגבש תוכנית ביצוע נכונה ומתאימה.

תאריך:  01/12/2016   |   עודכן:  01/12/2016
+המערב הפרוע
08:27 02/12/16  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

אילנה דיין היא פורעת חוק המתחפשת לשריף  ▪  הפרקליטות והמשטרה מפרות צווים  ▪  קבוצות ספורט מתעלמות מחוקי העבודה  ▪  הבדואים עושים בנגב כרצונם  ▪  רבנים עונים לשאלות בחוסר אחריות  ▪  הנוסעים חסרי אונים מול אגד והרכבת

נוכלות מכוונת [צילום: מארק ניימן, לע"מ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הופקדה תוכנית הקו הכחול של הרק"ל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
רועי אורן
אשדוד תהיה העיר הראשונה בה יינתן עדיפות לתחבורה הציבורית על חשבון הרכב הפרטי    אם מיזם זה יצליח, יהיה שווה לערים אחרות לנסות אותו, חרף הקשיים העומדים לפתחם של ראש-העיר ועוזריו
עידן יוסף
באוטובוסי התחבורה הציבורית העירוניים הופעלה כריזה בשפה הערבית שהפריעה לנוסעים    ח"כ חנין: הכריזה מזכירה ליהודים שצריך לחיות יחד עם הערבים
עידן יוסף
תושבי רחוב עמק רפאים בירושלים מוחים על הכוונה להפקיד את תוכנית הרכבת הקלה והפיקו מסמך המסביר מדוע לא    "דורשים דיון ציבורי בחלופות שהוצעו"
איתמר לוין
המדינה: נתן פורמן, שהיה מנהל אגף המשק בחברה, קיבל מהקונצרן הגרמני מיליוני שקלים במסגרת הסדרת מחלוקת כספית בין שתי החברות
יצחק דנון
תנועת ישראל חופשית טוענת שכנען מדיה ואגד סירבו לפרסם על האוטובוסים את קריאתה לקיום תחבורה ציבורית בשבת, בין השאר בשל חשש מהחרדים
רשימות נוספות
מנכ"ל חדש לרכבת: שחר איילון  /  עידן יוסף
מים יקרים  /  איתמר לוין
באר שבע מתחדשת: לא צריך לשלם לנהג  /  עידן יוסף
תקועים מתחת לפנס  /  עידן יוסף
קו רכבת העמק: חינם עד נובמבר   /  עידן יוסף
מדינה מחללת כיפור  /  עידן יוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il