X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רסקו תפנה את החניון, שיהפוך לכיכר העירייה והקדש בית הכנסת יממנו שימור של הבניין ההיסטורי ושיפוצו עודף זכויות הבנייה על המגרש יועבר לבניין אחר בעיר
▪  ▪  ▪
[צילום: איתמר לוין]

חניון בית הכנסת הגדול, ברחוב אלנבי 110 בתל אביב, יפונה. השטח, בן 1.4 דונם, יהפוך לכיכר ציבורית. העירייה אישרה באחרונה סופית תוכנית זו, הטעונה עדיין אישור של הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה. התוצאה: חברת הבנייה רסקו, המפעילה כיום את החניון בן 57 מקומות, תיאלץ לפנותו. העירייה תגיע לה חניה חלופית במגרש חניה מתוכנן בקצה המערבי של שדרות רוטשילד.
לדעת העירייה, חידש באחרונה מתחם בית הכנסת את פניו. בצד תפילות שבת חגיגיות עם חזנים ידועים, ואירועים דתיים אחרים, הפכה סביבת הבניין למקום שוקק פעילות לטובת הציבור, כגון בתי קפה לצעירים. העירייה סבורה שיש לפתח גישה זו, ולהפוך את החניון לכיכר לשימוש הציבור המתחם כולו - הבניין והמגרש - הם בני 4.1 דונם.
במקביל, מקדמת העירייה תוכנית לשימור בניין בית הכנסת ולשיפוצו. שיפוץ המבנה, שנבנה לפני כ-90 שנה, ימומן על-ידי ההקדש, שהוא בעליו החוקי של בית הכנסת. לא פורט גובה ההשקעות. ייתכן שחלק מהשיפוץ ימומן על-ידי מכירת זכויות הבנייה העודפות שיש לבניין בית הכנסת, מאחר שהוא לא מנצל את כל זכויות התב"ע שיש לו.
הבעלים: קק"ל והעירייה
המגרש שעליו עומדים בית הכנסת והחניון נמצא בבעלות משותפת של קק"ל ועיריית תל אביב-יפו. רשות מקרקעי ישראל מנהלת את חלקה של קק"ל, אך איננה בעלים.
על-פי פסק דין קודם של בית הדין הרבני בתל אביב, הוקם הקדש המנהל את בניין בית הכנסת. רמ"י הייתה אמורה לחתום על חוזה ניהול עם ההקדש, אך החוזה לא נחתם עד היום.
מרוזנבלט עד סטבסקי
בית הכנסת הגדול ידע אירועים רבים. בשנות השלושים התפלל בו לפני העמוד בו "מלך החזנים" יוסף רוזנבלט, במה שהתברר בדיעבד כהופעת פרידה, ערב מותו הפתאומי. אברהם סטבסקי, שזוכה מרצח ארלוזרוב, הגיע לבית הכנסת בשבת שאחרי שחרורו כדי לברך "הגומל", אך מתנגדיו הפכו את התפילה לשערורייה רבתי. בימי ה"הגנה" שימש הבניין כמחסן נשק. עשרות שנים הופיעו בו גדולי החזנים מהארץ ומחו"ל.
בעשורים האחרונים ירדה קרנו, כתוצאה מכך שרבים מתושבי האזור עברו לצפון העיר ולישובים אחרים, ומספר המתפללים ירד מאוד. בעשור האחרון זוכה בית הכנסת לפריחה מחודשת. אחת הסיבות היא עליית הביקוש לדירות ב"סיטי" של תל אביב, שבית הכנסת נמצא בתוכה. רבים רכשו דירות יוקרה ברחובות הסמוכים, מספר התושבים הולך וגדל, וכך גם מספר המתפללים. הנהלה חדשה של בית הכנסת גם נוקטת בפעולות לחידוש נעוריו.

תאריך:  04/12/2016   |   עודכן:  04/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חניון ביהכ"נ הגדול יהפוך לכיכר ציבורית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק-אוגנוב
נער ונערה סבלו מהמחלה הנדירה הגורמת לסכנת חנק    נותחו באותו יום במרכז הרפואי בני ציון    השניים שוחררו לביתם במצב תקין
איתמר לוין
אוחנה ייצג בני זוג שהוציא במרמה מזקנה בת 70 את דירתה - והתיימר לייצג גם אותה, אך התעלם ממצבה הגופני והנפשי הקשה ומבקשתה לבטל את הענקת הדירה במתנה ללקוחותיו
עידן יוסף
בקיבוץ עין זיון נרשמה ביום ו׳ יממת הגשם הגשומה ביותר ב-22 השנים האחרונות: 102 מ״מ ב-24 שעות    זרימת הנחלים בצפון עדיין כמו בקיץ
עידן יוסף
ביטלה את כל דיוניה השבוע בסעיפי חוק ההסדרים, עד שיגיעו מנהל רשות המיסים והממונה על הביטוח לדיון על פיצוי האזרחים שנפגעו בשריפות    אמסלם: "הפקידים החצופים מזלזלים באזרחים, לאחר שהמדינה התרשלה בתחזוקת שטחיה המיוערים"
איתמר לוין
ראובן שמיר מנע ממפקחת במעצר בית לחתום על כתב ערבות, למרות החלטה של בית המשפט    המחוזי: שמיר כנראה חושב שכל ערעור שמגישה המשטרה יתקבל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il