X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תקבל הצעות להשקעה בחברה תמורת מניות, וכן הצעות לרכישת החברות-הבנות הקונים-המשקיעים בכוח: כל החברות הציבוריות, הבנקים, חברות הביטוח, קרנות הנאמנות, יועצי ההשקעות, מנהלי תיקים, וגם חברות פרטיות
▪  ▪  ▪
[צילום: איתמר לוין]

קבוצת אפריקה-ישראל-השקעות פרסמה בסוף השבוע (יום ה', 1.12.16) הצעה להגיש הצעות להכנסת שותף בחברה, או למשקיעים שירכשו את החברות הבנות שלה או חלק מהן. ההצעה, שאינה נוקבת בסכומים, מופנית למאות חברות, כמפורט בהמשך הידיעה. יש להגיש את ההצעות עד ליום שני, 16 בינואר. ההצעה פורסמה גם באנגלית, כדי לעניין בה גם משקיעי חוץ.
ההצעה הוגשה על-רקע מצבה הקשה של החברה, כפי שבא לידי ביטוי בדוחות הכספיים שפרסמה בשסוע שעבר. הדוחות מסרו על הפסד של 2.4 מיליארד שקל ברבעון השלישי של 2016, על הון עצמי שלילי, ועל הערת עסק חי של רואי החשבון.
החברה מציעה שני מסלולים:
  • כניסת שותף, שישקיע בחברה-האם ויקבל בתמורה מניות בחברה. לא נמסרו סכומים, ולא צוין כמה אחוזים בחברה יקבל המשקיע. השליטה בחברה נמצאת כיום בידי לב לבייב.
  • רכישת חברה או חברות בנות של הקבוצה. ההצעה מזכירה את החברות הבאות: דניה סיבוס שאפריקה-השקעות מחזיקה 100% ממניותיה, אפריקה מגורים -73% (באמצעות דניה סיבוס), אפריקה תעשיות 73%, אפריקה נכסים 56%.
ההצעה מופנית למגוון מאות קונים בכוח: כל החברות הציבוריות בבורסה, כל הבנקים, כל חברות הביטוח, כל קרנות הנאמנות, כל קופות הגמל, כל יועצי ההשקעות, כל מנהלי התיקים. בנוסף, מופנית ההצעה לכל חברה פרטית עם נכסים נזילים של 8 מיליון שקל. החברה תפתח חדרי מידע. בשלב ראשון הם יכללו מידע פומבי על החברה ובנותיה וכן דוחות כספיים של חברות הקבוצה שאינן נסחרות בבורסה. הכניסה לחדרי המידע טעונה חתימה מראש על הסכם סודיות.
המציעים יגישו את הצעותיהם הראשונית לחברת אפשטיין קפיטל, שהיא בנקאי ההשקעות של אפריקה לעניין זה. ההצעות הראשוניות חייבות לכלות את הנתונים הבאים:
  • שם החברה שהמציע מבקש לרכוש או להיכנס כשותף.
  • מה הסכום שהוא מציע לשלם בעד המניות.
  • מה ההסדרים שהוא מציע לבעלי בעלי האג"ח, שהחברה חייבת להם כ-2.6 מיליארד שקל.
דירקטוריון אפריקה-השקעות ימנה ועדת משנה מבין חבריו, שתמיין את ההצעות הראשוניות. הוועדה תחליט אלו הצעות ראויות לבחינה מעמיקה. בעלי הצעות אלו יוכלו לקבל מידע נוסף בחברי המידע.
בחודשים האחרונים הוגשו לבעלי האג"ח, שהם הנושים העיקריים של אפריקה-השקעות, כמה הצעות לרכישת החברה, בסכומים בין 500 מיליון ל-1 מיליארד שקל. ההצעה הגבוהה ביותר הוגשה על-ידי האחים סיידוף, 1 מיליארד שקל. כל ההצעות דיברו על מחיקת החובות לבעלי האג"ח בתמורה להזרמת הכספים, ונדחו על-ידי בעלי האג"ח. נראה שאפריקה מעריכה שעל-ידי ההצעה תקבל הצעות מחיר טובות יותר. החברה מדגישה שמדובר בהזמנה לקבל הצעות ולא במכרז, וההצעה אינה כפופה לדיני מכרזים.
אפשטיין קפיטל היא חברת יעוץ פיננסי וכלכלי. היא נוסדה על-ידי ניר אפשטיין, המכהן כמנכ"ל החברה, את ההצעות האמורות יש להגיש לו אישית.

תאריך:  04/12/2016   |   עודכן:  04/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אפריקה מחפשת שותף או משקיע
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תפסיקו לינסוע בכביש 6  ל"ת
אף אחד  |  4/12/16 16:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
התנועה לאיכות השלטון ביקשה מהיועץ המשפטי לממשלה להורות על חקירת מח"ש לאיתור הגורם שהדליף את המידע על חקירת שרה נתניהו לעיתונאי משה נוסבאום מחדשות 2    "הדלפות אלו עלולות אף לעלות כדי שיבוש הליכי חקירה ופוגעות פגיעה קשה בתקינות ההליך הפלילי ובטוהר ההליך המשפטי כולו"
יצחק דנון
חברת השכרת הרכב תובעת מספקית הצמיגים 2.6 מיליון שקל, בטענה שהחליפה ללא צורך צמיגים במכוניותיה ובעליה הודה שהם "חיים מגניבות"
יצחק דנון
ארנון מעוז תובע 2.8 מיליון שקל מחברת נובל אנרג'י ומכללת רופין, בטענה שנישלו אותו ממיזם משותף להקמת מרכז הידע במכללה
איציק וולף
ח"כ קארין אלהרר פנתה אל היועץ המשפטי של הכנסת בטענה כי עד שלא נחשף הסכם ניגוד העניינים של עורכי הדין ממשרד שמרון-מולכו, המייצגים הן את ערוץ 9 ואת ערוץ הקניות והן את ראש הממשלה ושר התקשורת - אין לקיים דיון בנושא
יצחק דנון
11 מפקחים תובעים 4.3 מיליון שקל, בטענה שהם מקבלים מזה שנים שכר נמוך מזה המגיע להם    טוענים: המדינה מקפחת את עובדי הפיקוח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il