X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בכך דחתה הוועדה את מתווה ההפחתה שבסופו אמור להעמיד את המדינה על יחס חוב-תוצר של 50% בעוד כעשור
▪  ▪  ▪
ועדת הכספים [צילום: פלאש 90]

ועדת הכספים אישרה (יום א', 4.12.16) תיקון לחוק הפחתת הגירעון והגבלת ההוצאה התקציבית לשנים 2017-2018, כך שיעד הגירעון הממשלתי בשתי שנות התקציב יעמוד על 2.9% תוצר בכל אחת משתי שנות התקציב. בכך תיקנה הוועדה את מסלול הורדת יעד הגירעון שנובע מהכוונה להוריד את יחס החוב-תוצר של מדינת ישראל עד לרמה של 62% בשנת 2020. על-פי התיקון שאושר היום כאמור, יעד הגירעון ב-2017 יעמוד על 2.9% במקום 2.5% וכן 2.9% ב-2018 במקום 2.25%. בשנים שלאחר-מכן יתוקן מסלול ההפחתה של הגירעון עד לרמה של 1.5% בשנת התקציב 2023.
רפרנט מאקרו באגף תקציבים באוצר, איליה כץ, הסביר שהצעד נובע מהמדיניות הפיסקאלית שנהוגה בישראל, לפיה "בשנות צמיחה גדולה פועלים לצמצם את יעד הגירעון וזאת על-מנת שבשנים של מיתון וצמיחה נמוכה יותר, ניתן יהיה להגדיל את יעד הגירעון ואת ההוצאה הממשלתית". זאת על-מנת שבשנים עם צמיחה נמוכה ההוצאה הממשלתית תדרבן את הפעילות הכלכלית במשק.
שינוי המסלול של הפחתת הגירעון נובע בין השאר, מהמדינות המרחיבה של הממשלה, קרי הגדלת ההוצאה הציבורית בתחומים שונים, ביניהם גם תוכנית חיסכון ארוך לכל ילד, הגדלת ההוצאה הציבורית בתחומי התחבורה והתשתיות ושירותים חברתיים שונים. בדברי ההסבר להצעת החוק נאמר, כי מעבר להגדלת יעד הגירעון "יידרשו עוד 'צעדי התכנסות' נוספים בשתי שנות התקציב וכפי שנאמר בדיון היום, ייעשה עוד קיצוץ רוחבי בתקציבי משרדי הממשלה.
ח"כ מנואל טרכטנברג: "לכאורה זה טוב כי מאפשר את הגדלת ההוצאה הציבורית, אך יש בעיה כשמזיזים קצת את יעד הגירעון ומתי יזיזו חזרה למתווה ההפחתה. בעצמם אומרים לא בקדנציה שלנו אלא ב-2020, 2023. יש בכך משום פגיעה באמינות הפיסקאלית של מדינת ישראל, כי אם פעם אחר פעם חוזרים על אותו תעלול, כל פעם בשל סיבה אחרת, פעם ראשונה, פעם שנייה ופעם שלישית, זה זילות של החקיקה, כי זה תיקון חוק וגם הגופים הבינ"ל מבינים כבר עם מי יש להם עסק. השיטה היא לא נכונה, שכל פעם מזיזים קצת את יעד הגירעון ומתישהו הדבר הזה יחזור אלינו כבומרנג. אל תשלו אותנו ואל תכתבו 2023. אם משנים כל הזמן את המתווה זה כבר מסלול קבוע".

תאריך:  04/12/2016   |   עודכן:  04/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת הכספים: יעד הגירעון יגדל ל-2.9% תוצר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
חזקיהו כיהן בתפקיד המפקח על הבנקים בזמן המשבר הכלכלי העולמי בשנת 2008 והשכיל להתמודד בהצלחה רבה עם השלכותיו
איציק וולף
פרקליטו של תא"ל עופר וינטר האשים בתוכניתו של אראל סג"ל בגלי צה"ל את העיתונאי רביב דרוקר בשליחת תחקירן מתוך ניסיון לחלץ אמירות על תקרית שבה כביכול נאלץ לירות בילד פלשתיני בהוראת וינטר    המשמעות: דרוקר השתמש במקור מידע שלו, גרם להסגרתו ולהפללה עצמית שלו בעבירת פשע    ליועץ המשפטי לממשלה אין ברירה מלפתוח בחקירה של הריגת הילד הפלשתיני שכביכול ביצע התחקירן ובחקירת ההדחה בחקירה ובידוי הראיות
אלעזר לוין
תקבל הצעות להשקעה בחברה תמורת מניות, וכן הצעות לרכישת החברות-הבנות    הקונים-המשקיעים בכוח: כל החברות הציבוריות, הבנקים, חברות הביטוח, קרנות הנאמנות, יועצי ההשקעות, מנהלי תיקים, וגם חברות פרטיות
איציק וולף
התנועה לאיכות השלטון ביקשה מהיועץ המשפטי לממשלה להורות על חקירת מח"ש לאיתור הגורם שהדליף את המידע על חקירת שרה נתניהו לעיתונאי משה נוסבאום מחדשות 2    "הדלפות אלו עלולות אף לעלות כדי שיבוש הליכי חקירה ופוגעות פגיעה קשה בתקינות ההליך הפלילי ובטוהר ההליך המשפטי כולו"
יצחק דנון
חברת השכרת הרכב תובעת מספקית הצמיגים 2.6 מיליון שקל, בטענה שהחליפה ללא צורך צמיגים במכוניותיה ובעליה הודה שהם "חיים מגניבות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il