X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החוק להסדר סכסוכים במשפחה:

יחידת הסיוע בת"א קורסת

היחידה הפועלת בבית המשפט למשפחה בתל אביב קובעת פגישה ראשונה אחרי למעלה מ-100 יום - בעוד עליה לסיים את כל הפגישות בתוך 45 יום
▪  ▪  ▪
שני. הפרת חוק [צילום: בוצ'צ'ו]

יחידת הסיוע שליד בית המשפט למשפחה בתל אביב אינה עומדת בעומס שהטיל עליה החוק החדש ליישוב סכסוכים, והיא קובעת כעת פגישות זמן רב לאחר המועד המירבי שקבע המחוקק.
החוק קבע, כי יש לקיים את הפגישות בין הצדדים בתוך 45 יום מהגשת הבקשה, אם כי יחידת הסיוע יכולה להאריך את התקופה ב-15 יום. בפועל, אומר (29.11.16) השופט ארז שני, מתברר שהיחידה קובעת כעת פגישה ראשונה לאחר שלושה חודשים ואף יותר מכך - בניגוד ברור להוראות המחוקק.
שני מציין, כי בפרק הזמן שעד קביעת הפגישות, לא יכול הצד שכנגד לפנות לבית המשפט - ומדובר בפגיעה בזכות הגישה לערכאות, אם כי היא מידתית ולתכלית ראויה. אלא שאיש אינו יכול להאריך תקופה זו, וגם 15 הימים הנוספים מיועדים רק למקרים חריגים הנובעות מסיבות אוביקטיביות (כגון שהות בחו"ל או מחלה), ולא למתן תשובה לעומס עבודה ביחידת הסיוע.
מדיניות גורפת של דחיות, כמו זו הקיימת כעת ביחידת הסיוע, מובילה לזילות החוק ואינה עולה בקנה אחד עם הוראותיו - אומר שני. הוא מדגיש, כי אין המדובר בבעיה נקודתית בתיק בו עסק, אלא כבר כעת נקבעות פגישות לחודש מארס 2017 - דהיינו זוהי תופעה רוחבית. "ברור לי שיחידת הסיוע עושה כמיטב יכולתה, בתום לב ובמקצועיות, אלא שכל האמור לעיל עדיין אינו מתיר לאיש להפר, על דעת עצמו וכעניין שבשיטה, את הוראות המחוקק".
לדעת שני, ברגע בו הפגישה הראשונה נקבעת לאחר יותר מ-45 יום - משמעות הדבר היא שיחידת הסיוע ממליצה לקצר את משך הזמן בו אין הצד השני יכול לפנות לבית המשפט. למרות הוראתו של שני, יחידת הסיוע לא הגיבה לבקשה שהוגשה לו - לקבוע שניתן לקצר את עיכוב ההליכים - אם כי הוא מציין שהיא אינה פועלת במזיד, אלא תחת אילוצים של תקציב וכוח אדם.
בסיומה של החלטתו אומר שני: "אולי מוקדם להעריך האם אמנם, כמקווה, הניב החוק שלל הסכמים. ספק בעיני, מנסיוני האישי והבלתי מחייב, אם כך הדבר ואולי בתנאים של עומס כבד, אל לנו לצפות לציפיות מרחיקות לכת מיחידת הסיוע". שני קבע שעיכוב ההליכים הסתיים וניתן לחדש את ההליכים בתיק. את הצדדים ייצגו עוה"ד קרן גת ורונן דליהו.

תאריך:  05/12/2016   |   עודכן:  05/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יחידת הסיוע בת"א קורסת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יחידת הסיוע
נעמי דטנר  |  5/12/16 15:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בעל השליטה לשעבר באי.די.בי הורשע בהרצת מניית הקונצרן בפברואר 2012    דנקנר גם נקנס ב-800,000 שקל    שנת מאסר לאיתי שטרום    ביצוע העונשים עוכב לשם הגשת ערעורים
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה על הרפורמה בשיתוף התשתיות הקוויות: שום לחץ לא ישפיע עלי, לא מבזק ולא מהוט - הרפורמה תעבור כי היא חשובה לציבור    מנכ"ל משרד התקשורת: הבקשה לדחיית הרפורמה ב-9 חודשים נועדה לאפשר להוט להיכנס בצורה אינטנסיבית להשקעה בעולם הסיבים    פולקמן לפילבר: ביום האחרון לחקיקה אתה נזכר להסביר למה צריך לדחות אותה?
עידן יוסף
מנכ"ל רש"ת: המענה לנוסעים בביקורת הגבולות הוא לא מספיק טוב. יש עיכובים רבים בכניסה וביציאה    מנהל נתב"ג: בעיות יחסי עבודה קשות בתוך רשות האוכלוסין
עידן יוסף
27 שנים אחרי הקמתה, כגוף שאמור להיות אחראי לשלל הסוגיות הקשורות לטיפול ומניעה בנגע הסמים והאלכוהול, תפורק הרשות לטובת גוף שעיקר ייעודו יהיה מאבק באלימות
עידן יוסף
תקודם גם תוכנית כוללת לכבישים ותשתיות מים ביו"ש    סיכום יום בוועדת חוץ וביטחון בהשתתפות ראש המנהל האזרחי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il