X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
27 שנים אחרי הקמתה, כגוף שאמור להיות אחראי לשלל הסוגיות הקשורות לטיפול ומניעה בנגע הסמים והאלכוהול, תפורק הרשות לטובת גוף שעיקר ייעודו יהיה מאבק באלימות
▪  ▪  ▪
ראש הרשות צבי הנדל [צילום: פלאש 90]

הממשלה דנה (יום א', 4.12.16) בהקמת רשות למאבק באלימות, בסמים ובאלכוהול במשרד לביטחון הפנים ואישרה את טיוטת חוק הרשות למאבק באלימות, בסמים ובאלכוהול, התשע"ז-2016, המפרק את הרשות.
בישיבה הוחלט:
  • להטיל על השר לביטחון הפנים לפעול להקמת רשות למאבק באלימות, בסמים ובאלכוהול במשרד לביטחון הפנים, אשר תרכז ותבצע את כלל הפעילות למניעת אלימות המבוצעת כיום על-ידי גופי המניעה במשרד לביטחון הפנים ואת כלל הפעילות בנושא המאבק בסמים ובשימוש לרעה באלכוהול המבוצעת כיום על-ידי הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובשימוש לרעה באלכוהול וכן כל תפקיד נוסף שיוטל עליה, והכל כפי שייקבע בחוק.
  • לאשר עקרונית את טיוטת חוק הרשות למאבק באלימות, בסמים ובאלכוהול, התשע"ז-2016, ולהסמיך את ועדת השרים לענייני חקיקה לדון ולאשר, על דעת הממשלה, את נוסחה הסופי של הצעת החוק שתוגש מיד לכנסת.
  • להטיל על השר לביטחון הפנים ועל שר האוצר, להתנות את אישור ואת העברת תקציב הרשות הלאומית בחתימת הסכם מול הרשות הלאומית, לפיו הרשות הלאומית לא תהיה רשאית לבצע עסקות במקרקעין, וכן עסקות והתחייבויות כספיות שיוגדרו בהסכם, לרבות לעניין תנאי העסקה, אלא באישור מראש ובכתב של גורם שתמנה החשבת הכללית ואם חתם עליהן, נוסף על החתימות הנדרשות לפי כל דין, גם הגורם שמונה על-ידי החשבת הכללית, כאמור.
  • לצורך ליווי וקידום התהליכים הנדרשים להקמת הרשות במשרד לביטחון הפנים, להקים במשרד לביטחון הפנים מינהלה להקמת הרשות למאבק באלימות, בסמים ובאלכוהול. בראש המינהלה יעמוד המשנה למנכ"ל המשרד לביטחון הפנים ויהיו חברים בה נציגים מהמשרד לביטחון הפנים שימנה מנכ"ל המשרד וכן נציגי הממונה על התקציבים, החשב הכללי והממונה על השכר במשרד האוצר ונציג נציבות שירות המדינה.
תפקידי המינהלה:
א. קידום וליווי הליכי החקיקה הנדרשים להקמת הרשות במשרד לביטחון הפנים ולביטול חוק הרשות הלאומית.
ב. גיבוש המבנה הארגוני של הרשות, בתיאום עם משרד האוצר ועם נציבות שירות המדינה.
ג. בכפוף להשלמת תיקוני החקיקה הנדרשים - ליווי הקמת הרשות למאבק באלימות, בסמים ובאלכוהול וסגירת הרשות הלאומית כתאגיד סטטוטורי, בתיאום עם משרד האוצר ועם נציבות שירות המדינה, ופיקוח ובקרה על התהליכים בנושא.
ד. גיבוש עקרונות תפיסת ההפעלה של הרשות.
ה. כל תפקיד נוסף שיטילו עליה השר לביטחון הפנים או מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים.
מינהלת ההקמה תפעל עד להקמת הרשות במשרד לביטחון הפנים בחוק. עובדים אשר היו עובדים של הרשות הלאומית ערב תחילתו של החוק המוצע - תוסדר אפשרות לקבל עובדים כאמור כעובדי מדינה ברשות למאבק באלימות, בסמים ובאלכוהול בפטור ממכרז, בהתאם לצרכי הרשות. כמו-כן, תיבחן קבלת נותני שירותים הממלאים כיום תפקידים שונים בתוכנית "עיר ללא אלימות" שמפעיל המשרד לביטחון הפנים כעובדי מדינה ברשות, הכל בהתאם להוראות חוק שירות המדינה (מינויים), תשי"ט-1959 ולצרכי הרשות.
מן הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול, בראשות צבי הנדל, נמסר בתגובה להחלטה: "סגירת הרשות הלאומית תגרום לפגיעה קשה במאבק בנגע הסמים והשימוש לרעה באלכוהול. לא במקרה זכתה הרשות למעמד של רשות סטטוטורית ועצמאית שפעלה במשך למעלה מ-20 שנה ממשרד ראש הממשלה, שכן תפקידה הוא לתאם ולתכלל את פעילותם של כל גורמי המדינה בנושא. המאבק בנגע הסמים והאלכוהול הוא הרבה יותר רחב ממניעת אלימות ואנחנו נאבק על-מנת שהרשות הלאומית תהיה עצמאית וחזקה ותמשיך לתת את המענה בתחום המניעה, ההסברה, הטיפול, השיקום והכשרת גורמי המקצוע, במקביל לתכלול פעולת כלל גורמי המדינה".

תאריך:  05/12/2016   |   עודכן:  05/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הממשלה מפרקת את הרשות למלחמה בסמים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
מירב ארד
שר הביטחון התייחס בכנס הג'רוזלם פוסט לפרשת רכישת הצוללות ומתח ביקורת על קודמו בתפקיד    הוסיף: זו הייתה החלטה נכונה להבטיח את ביטחוננו
עידן יוסף
הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים תתרכז בשנה הקרובה בטיפול במגזר הערבי, בהולכי הרגל ובמשאיות
עמי דור-און
חוץ מהצרות השוטפות שמעמיס בנט על ראשו של נתניהו, אם בעניין פינוי עמונה או בנושאים אחרים, נראה כי הפעם עבר את הגבול. ומה יוכל לעשות עכשיו כדי תקן את התבטאותו? יאמר: טעיתי, נתניהו כן מושחת? יש לקוות כי איוולת מן הסוג הזה לא תעלה על דל שפתיו
יוני בן-מנחם
ההתנהלות של ראש הממשלה ומקורביו ממאיסה אותם על הציבור אשר נמאס לו לגלות שערוריות חדשות מבית מדרשו של נתניהו. אין מנוס מבדיקה מקיפה של מערכות החוק בנושאי הצוללות, הגז ומערכת הקשרים בין נתניהו למשרד שימרון-מולכו
עידן יוסף
יו"ר הבית היהודי התייחס לפרשת הצוללות ואמר כי נתניהו לא ימכור את ביטחון ישראל עבור כסף    גלאון: האנשים שאמורים להיות שומרי הסף של החוק הפכו לשומרי הסף של נתניהו
רשימות נוספות
פעילות ועדת השרים לחקיקה תונגש  /  עידן יוסף
היסטוריה: הממשלה אשררה הסכם פריז  /  עידן יוסף
מנדלבליט: לא לאשר את חוק ההסדרה  /  איתמר לוין, עידן יוסף
חוק ההסדרה - מניפולציית הימין ואחריות השמאל  /  זוהר בן-אשר
ביטן כמקארתי הישראלי  /  ראובן לייב
האשם האמיתי  /  ד"ר גד פניני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il