X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש העירייה יוסף בכר תוקף בחריפות את ההמלצה לאחד את עירו עם תל אביב חושף: סיכם עם שר האוצר ויו"ר מטה הדיור תוכנית לבניית 20,000 בעיר, תוך ביטול תוכנית האיחוד
▪  ▪  ▪
יוסי בכר [צילום: יח"צ]

"איחוד בת ים ותל אביב יהיה האסון הגדול ביותר לתוכניות ההתחדשות העירונית ולפתרון משבר הדיור". כך אמר (יום ד', 7.12.16) ראש עיריית בת ים, יוסי בכר, שדיבר בכינוס נדל"ן באילת. לדבריו, האיחוד ייקר את המגרשים ויביא לעליית נוספת במחירי הדירות.
בכר חשף בנאומו תוכנית שגיבש, עם שר האוצר משה כחלון וראש מטה הדיור אביגדור יצחקי, לבניית 20,000 דירות בעיר, תוך הגדלת משקלה של העיר והגדלת הכנסות העירייה. בכר אמר כי נפגש בשבוע שעבר עם שר האוצר ועם יצחקי, ודן אתם בפרטי התוכנית. לדבריו, היא תוצג לציבור בחודש הבא.
ראש העירייה חשף היום חלק מפרטי התוכנית. מדובר, לדבריו, בבניית 2,000 דירות לשנה בממוצע, במשך 10 שנים, על הרזרבה הקרקעית של העיר. הדירות יהיו מסוגים שונים, חלקן לזוגות צעירים לדבריו, יניבו הדירות לעירייה הכנסה של 370 מיליון שקל משכר דירה; דבריו בנושא זה אינם מובנים, ונראה שהתכוון להכנסה מארנונה.
אולם יש לזכור כי בתמורה לארנונה חייבת העירייה לספק לדיירים שירותים שונים, בהוצאה גדולה, החל מתאורה ופינוי אשפה, וכלה בבניית בתי ספר וגני ילדים.
עוד אמר בכר כי יחד עם הדירות יבנו בשנים הבאות נדל"ן מניב מסוגים שונים, שיניבו לעירייה הכנסה של 500 מיליון שקל. הוא לא אמר מה יהיו מקורות הכנסה זו (ארנונה?) ולאיזו תקופה.
כלכועדה שמינה שר הפנים המליצה לפני מספר ימים לאחד את שתי הערים. הרקע הוא בין היתר כלכלי: עירית בת ים סובלת מגרעונות, שניתן לכסותם על-ידי העברת כספי ארנונה והטלים מתל אביב העשירה, באמצעות האיחוד. אפשר לעשות זאת גם בלי איחוד, אך בהיקף מצומצם.
ראש עיריית בת ים חושש, כמובן, שהאיחוד, האמור לצאת לפועל בנובמבר 2018 - מועד הבחירות לרשויות - יביא לסילוקו מתפקיד ראש העיר. גם לבכירים בעירייה חששות דומים. ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, הודיע שהוא תומך באיחוד, בתקווה שהדבר יאפשר לו להיות בעוד שנתיים (אם יעמוד לבחירות ואם ייבחר) "ראש העיר הגדולה ביותר במדינה", ולחזק את כוחו הפוליטי.
יזמים וקבלנים חלוקים בדעותיהם. הקבלן חיים מאירוביץ', לדוגמה, מתנגד לאיחוד. ההחלטה היא בידי שר הפנים אריה דרעי, וייתכן שהנושא אף יובא לדיון בממשלה.

תאריך:  07/12/2016   |   עודכן:  07/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ראש עיריית בת-ים: "האיחוד - אסון"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ארגוני מוניות השירות תובעים הקלות לעומת שחקנים חדשים בשוק    משרד התחבורה והשר מביעים נכונות לגמישות בעניין רב-קו מצומצם והגדלת מספק המושבים
איתמר לוין
היו"ר לשעבר של הוועדה לביקורת המדינה נעצר בחשד קיבל שוחד כספי ומיני ממנהל ההשקעות דניאל מולדקנוב
אלעזר לוין
הסדר הנושים מבטיח שירותי בדק רק למי שבידיהם "ערבויות טיב"; השאר לא יקבלו דבר    שאול דנקור, מבכירי מנרב, מונה למנכ"ל אורתם-סהר בבעלות החדשה
מירב ארד
"תשובה ב' לא יכול לגייס כספים מחוסכים שתשובה א' גזל מהם" כותבת יחימוביץ' לסלינגר ולהאוזר. תניח שוב הצעת חוק המגבילה מי שביצעו תספורות בעבר לשוב ולגייס מהציבור כבעלי שליטה של חברה אחרת. על הצעת חוק זאת שהוגשה בכנסת הקודמת חתומה גם שרת המשפטים שקד
איתמר לוין
קובע: המשטרה אינה רשאית להחתים את היהודים העולים להר-הבית על התחייבות לנהוג לפי הנחיותיה, כתנאי למתן אישור לעלייה להר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il