X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
צעירה שהגיעה לבית הדין הרבני, לאחר ששוכנעה להיות אישה שנייה, הביאה לחשיפת הקבוצה המציגה את ריבוי הנשים כ"מצוה"
▪  ▪  ▪
ביקשה להינצל מעגינות [צילום: AP]
הרב יוסף. פסק הלכה [צילום: יעקב כהן, פלאש 90]

פנייה לבית הדין הרבני האיזורי בתל אביב חשפה את קיומה של כת הדוגלת בריבוי נשים ומציגה זאת כמצוה. הנהלת בתי הדין חשפה (יום ד', 7.12.16) את המקרה.
צעירה בת 20 הגיעה לפני כשבוע לבית הדין וביקשה להציל אותה מעגינות. לדבריה, כאשר החלה להתקרב לדת בשנים האחרונות, היא הופנתה למשפחה מלווה, בראש עומד איש חינוך ואב לעשרה ילדים. לאחר חצי שנה של היכרות, החל אבי המשפחה לחזר אחריה, תחילה בעדינות ולאחר מכן באסרטיביות, וקשר זוגי נוסף החל להירקם כאשר האישה הראשונה תומכת ומעודדת את העניין. בני הזוג הסבירו לבחורה שהם שייכים לקבוצה בשם "הבית היהודי השלם", הדוגלת בריבוי נשים והם רואים בכך "ערך עליון עד כדי קירוב גאולת ישראל".
כדי לשכנע את הבחורה הצעירה לקשור את גורלה כאשתו השנייה של הגבר, הם הפגישו אותה מספר פעמים עם "מקובל" מאזור המרכז, ששכנע אותה ששורש נשמתה קשור לשורש נשמתו של האיש הנשוי ושלכן "טובתה מחייבת להינשא לו כאשתו השנייה". מלבד מפגשים עם ה"מקובל", הרעיף הגבר על הצעירה שפע מתנות וחיזורים, כאשר אשתו ואם ילדיו מגויסת באופן מלא למבצע. באלול שעבר קידש אותה האיש בנוכחות שני עדים באישון לילה, לאחר אמירת הסליחות.
כאשר התחרטה הצעירה, הבינה שהיא נשואה לפי ההלכה וזקוקה לפתרון רבני. הדיינים הרב שלמה שטסמן, הרב אייל יוסף והרב עידו שחר זימנו בבהילות את הגבר, אשתו הראשונה והעדים. בדיון התברר, כי האיש אכן משתייך לקבוצת "הבית היהודי השלם", שאף מפעילה אתר אינטרנט במטרה לעודד ריבוי נשים.
בית הדין הבהיר לאיש ולעדים את חומרת המעשה מהבחינה ההלכתית ומההיבט הפלילי. תחילה ניסה האיש לשכנע את בית הדין שמעשיו ראויים, אך בית הדין הסביר לו שייתכן שיש לדון בכפיית גט כיוון שקידש את האישה בתחבולות וברמאות, הסכים האיש לגרש את אותה מיד.
בית הדין פנה לרב הראשי ונשיא בית הדין הרבני הגדול, הרב יצחק יוסף, שהוציא פסק הלכה האוסר מכל וכל על ריבוי נשים. הרב יוסף התייחס בהרחבה לציטוט כביכול מפי אביו, הרב עובדיה יוסף, שכאילו התיר ריבוי נשים ואומר שאין בדברים אמת. לדבריו, טענות הקבוצה הן "דברים חמורים שאין להם שורש וענף, והמנוגדים לדעת תורה".
הרב יוסף מוסיף: "אוי לנו שכך עלתה לנו בימינו, שמסלפים דברי אלוקים חיים, ומתירים חרצובות לשונם לדבר שווא ושקר, ועוד בשמם של גדולי ישראל הקדמונים כרבותינו הגר"א והיעב"ץ, ועוד מגדולי האחרונים, ובשמו של מרן זצוק"ל [הרב עובדיה] וקדושים אשר עמו". בפסק הדין הובאו מקורות רבים המוכיחים את האיסור לשאת אישה שנייה, והוא מסכם: "והנה הדבר פשוט ואינו צריך לפנים, שאסור לאיש הנשוי לאשה כדת משה וישראל, לשאת אישה אחרת על פניה ללא היתר של בית דין רבני מוסמך".

תאריך:  08/12/2016   |   עודכן:  08/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נחשפה כת שעודדה ריבוי נשים כמצווה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
ביגמיה אינה מזיקה לאדם
מוטי הקרייתי  |  8/12/16 08:38
2
{{{דתיים וחרדים בורות ונחשלות
החילונים מממנים.  |  8/12/16 08:44
 
- גזען שפל פלצן
ישראל990  |  8/12/16 14:57
3
טעם האיסור/ אין לכפות על גבר ל
העייף  |  8/12/16 13:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
מתקפת הפתע היפנית על הבסיס האמריקני בפרל הארבור
עידן יוסף
כך איים יו"ר הרשימה המשותפת    בגין: זה לא פתרון אחראי מושכל ובגדר החוק    בנט: בזכות שלום עכשיו מייבשים את הביצה    אוחנה: ההתיישבות היא צורך לאומי
עידן יוסף
לאחר ישיבה לילית בוועדת הכלכלה הושגו סיכומים שיאפשרו הפרטת עידן פלוס והגברת התחרות בטלוויזיה הרב-ערוצית    דמי ההפצה שישלמו ערוצים 2 ו-10 יופחתו, והערוצים הייעודיים יופצו בחינם למשך שנה וחצי - המדינה תישא בהפרש העלויות עד להפרטה
עידן יוסף
חברי ועדת הכספים: "החוק מהווה התערבות בוטה ותקדימית ביחסי עובד-מעביד. חייבים להעלות את רף השכר ממנו ממסים את כספי הפיצויים, אחרת פוגעים פגיעה קשה, של מאות שקלים בחודש, בעובדים שרובם משתכרים שכר גבוה רק בחלק מהקריירה שלהם"
עידן יוסף
משרד התחבורה לוועדה למעמד האישה: בקרוב נכשיר 25 נהגות תחבורה ציבורית    "ככל שתתאמו יותר את התחבורה הציבורית לצרכי הנשים, כך תראו עליה בשימוש"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il