X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גפני דורש ממשרדי האוצר והפנים להציג מתווה מדויק בנושא הקרן לצמצום הפערים בין הרשויות המקומיות וביטול מעמד 'עיר עולים', בטרם אישור הקמת הקרן בחוק ההסדרים "הוועדה חייבת לקבל תמונה מה תהיה הפגיעה בפועל בכל רשות ורשות ומה יהא הפיצוי" ראשי רשויות הסתייגו מהמנגנון שמציעה הממשלה כפיצוי לרשויות שיבוטל מעמדן כ'עיר עולים'
▪  ▪  ▪
לוד [צילום: איתמר לוין]

דיון סוער התקיים (יום ה', 8.12.16) בוועדת הכספים בנוגע לחוק להקמת הקרן הממשלתית לצמצום פערים בין רשויות מקומיות. החוק שנכלל בחוק ההסדרים, נועד מחד-גיסא, על-מנת לתת מענה למצוקתן של כ-61 רשויות מקומיות שייפגעו בעקבות החלטת בג"ץ לבטל את 'מעמד עיר עולים', המקנה לרשויות שהוגדרו כך עוד בשנות ה- 50', יתרון בקבלת מלוא כספיי הארנונה הממשלתית (100%) עבור מתקנים ממשלתיים בתחומיהן, לעומת ערים שלא הוגדרו כך, אף שחלקן קולטות עלייה בפועל בשיעורים גבוהים, אך יכולות לגבות לכל היותר עד 55% ארנונה על מתקנים ממשלתיים. מאידך-גיסא, נועד החוק על-מנת להקים קרן שהכספים שיצטברו בה ישמשו לחלוקה צודקת יותר של כלל כספי הארנונה הממשלתית בכל הארץ בין הרשויות השונות לפי קריטריונים מוגדרים ושיתווספו לה, כך על-פי האוצר, עוד 200 מיליון ש"ח.
הדיון היה סוער מאוד וראשי רשויות העלו טענות קשות כנגד משרדי האוצר והפנים על-כך שלדבריהם, "הם מקדמים את החוק, לכאורה מתוך רצון לעזור לחלשים, אך בפועל דווקא ייפגעו בחלשים ויחזקו ערים חזקות". במהלך הדיון התפתח עימות בין חברי כנסת לראשי רשויות ואף בין חברי הכנסת ויו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, אף נאלץ להרחיק את ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו)לאחר עימות בינה לבין ראש עיריית רמת השרון ולאחר-מכן עם חבר הכנסת יעקב אשר (יהדות התורה) וגפני עצמו. בתחילת הישיבה אישרה הוועדה את מיזוג החוק הממשלתי, עם הצעת חוק פרטית של חברי הכנסת יוסי יונה (המחנה הציוני) ואורלי לוי-אבקסיס, שמטרתה להוסיף לרשימת הקריטריונים לחלוקת המשאבים בין הרשויות הגדרה 'עיר קולטת עליה' מאז שנת 1989, אז החל הגל הגדול של העלייה ממדינות בריה"מ לשעבר, וזאת כמענה לביטול מעמד עיר עולים משנות ה- 50'. הצעת החוק קובעת, כי רשות קולטת עלייה, הארנונה שתוכל לקבל תחושב בהתאם לאמות מידה של אחוז העולים זה, המדד החברתי-כלכלי שלה ומספר התושבים שבה. זאת במטרה להכניס שיפורים בהצעת החוק הממשלתית.
גפני הדגיש כי "נקודת המוצא לדיון צריכה להיות שאנחנו מבינים שב-28 לדצמבר בעקבות פסיקת בג"ץ מבוטל מעמד עיר עולים וזה מחייב משהו בכל מקרה ועל-כן, אני שוקל לא לפצל את החוק הזה, אף שמדובר בנושא מורכב שמצריך עבודה יסודית ובחינת ההשלכות על הרשויות". ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו): "המטרה לצמצם פערים ולשפות רשויות רחוקות ממרכז הארץ. אבל אם בחוק הזה נמצא שפוגעים בלוד, בבית- שאן, בנצרת עילית, בדימונה, לא עשינו דבר. חייבים קריטריונים קשיחים אחרת יקבע שיקול דעתו של השר וזה פתח לפוליטיקה. לפני שפוגעים בעיר שמבטלים לה את מעמד עיר עולים, יש לבדוק לגביה כמה אחוזים מהאוכלוסייה שלה זוכה לפטור מארנונה. בנצרת עילית 48% בדימונה 45% ובלוד גם, מאיפה יאזנו את תקציביהן?! לא רוצים לייצור מצב בעייתי שלא נדע להתמודד איתו בהמשך". ח"כ יוסי יונה (המחנה הציוני): "חייבים לשנות הסדר הקיים, זה מתחייב על-פי בג"ץ. יש כיום יישובים שאינם מוגדרים ערי עולים ונחסך מהם כסף שמגיע להם. יישובים פריפריאליים שסובלים מנחיתות. ולכן הדאגה שלנו בהחזרת המשאבים ולכך נדרשים קריטריונים די קשיחים וכמעט ללא שיקול דעת לשרים. על-כן צריך שזה יעבור בחוק בכנסת. קריטריונים קשיחים מאוד עם משקולות 1-5. ואם לא יהיו קריטריונים קשיחים שנפצל מחוק ההסדרים". ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו): "זו הצעת חוק דרמטית עבור הרשויות אז שיתכבדו ויביאו מצגת עם שקפים מה הולך לקרות ב-1.1.17 עם כל רשות. מה שיכול לקרות שבתקציב 2019 יבוא האוצר וייתן אפס תקציב כי אין. ולכן יש לעגן בחקיקה אחוז הארנונה שהממשלה משלמת שלדעתי צריכים להיות 100% שיילכו לקרן ולא פחות. אם לא יהיה בחוק הזה משהו שמבטיח את התקציב שלו בחקיקה, מבחינתי זה לא עובר. הממשלה צריכה לדעת מה היא משלמת. כמו שהחוק כרגע אני מתנגד וקורא לשלטון המקומי להגיש בג"ץ נגד המדינה שתשלם 100% ארנונה". ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני): "זה ייגמר בתוכניות הבראה לשלטון המקומי, באו לברך והפכו מקללים. חסרים נתונים והתשובות חלקיות. להוציא מחוק ההסדרים, צריך לתת ודאות לראשי רשויות. הרשויות זה זרוע של הממשלה שנותנות שירותים שבעבר המדינה הייתה נותנת. לכן הבעיה היא לא תרגיל במתמטיקה לקחת ולהחזיר. זה חלם ולכן מציע לקבוע קודם כל מהו סל השירותים לאזרח ולפי זה תתקצבו רשויות". ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה): "הבעיה שלא יודעים מה ההשלכות על כל יישוב, אין סימולציה ולכן לא יכולים לדעת איך ייפגעו. קודם כל לקבוע שרשויות חלשות 1-5 לא ייפגעו. יש להחריג אותן, להשאירן בארנונה הממשלתית שקיבלו עד היום. ולרשויות מ-5-9 גם יש הבדל גדול בין ת"א לרמת השרון, גדולות יותר יכולות לספוג מכה וערים פחות גדולות נפגעות קשה. נדרש מנגנון הדרגה בשים לב לחוזק וגודלן של הרשויות"". ח"כ מיקי לוי (יש עתיד): "יש רשויות שייפגעו ואיש לא יסייע להן. שיהיו קריטריונים מדויקים נקובים באחוזים. אני מבקש סימולציה על-פי יישובים וגם דוח כספי מדויק של הרשויות, אם לא אתנגד". ח"כ רועי פולקמן (כולנו): "יש כאן התלהמות מיותרת והמטרה לצמצם פערים. הדיבור על 100% ארנונה זה בסוף כסף שהולך לרשויות עם אינטרסים מסוימים. יש כאן אתגר לחלק אחרת את משאבי המדינה".
ראש עיריית לוד, יאיר רביבו: "אומרים 'צמצום פערים', בפועל זה העמקת הפערים. רוב מוחלט מתוך 61 הרשויות שיבוטל להן מעמד עיר עולים הן רשויות חלשות ממעמד סוציו-אקונומי 1-5, המיעוט ממעמד 6-9. ייקחו מהחלשים ויעבירו לחזקים. בעקבות ביטול המעמד, ניתן היה פשוט לקרוא לזה בשם אחר ולהמשיך לאפשר לאותן ערים שרובן חלשות לקבל את אותם משאבים. לוקחים מבית-שאן ומעניקים לחיפה. חוששים מנושא הקרן. הממשלה כבר הוכיחה שהיא מקימה קרנות שמתמלאות אך לא יודעות איך להוציא את הכסף, כמו קרן ההטמנה. אז מצד אחד, ארנונה לא מאפשרים להעלות כי זה לא פופולרי ומצד שני לוקחים עכשיו מקור הכנסה חשוב של הרשויות עם הבטחה שלכאורה הכסף יחזור במנגנון הפוך. באר שבע, לוד, רמלה, אילת, דימונה, כל הערים בפריפריה ייפגעו".
נציג עיריית נצרת עילית, אלכס גדנקין: "נצרת עילית עלתה על סטטוס 6 כי כל מי שהגיע, 50% מהעולים כולם פרופסורים ומהנדסים, אבל 40% זכאים להנחות ארנונה, 45% מוכרים ברווחה. המשמעות של ביטול עיר עולים היא של הפחתה של 8 מיליון ש"ח בשנה וזה למוטט את העיר. העיר היא מקום שני בארץ בגמלאים שזכאים להפחתה בארנונה". ראש עיריית דימונה, בני ביטון: "משרדי האוצר והפנים מטעים את חברי ועדת הכספים. מחזירים אותנו לדימונה של שנות ה- 80 וה- 70. אילת יורדת ב-12 מיליון, לוד ב-10 מיליון. דווקא החזקים לא ייפגעו. או שמפצלים את החוק מחוק ההסדרים ומאפשרים לכנסת להוביל חקיקה יסודית רגילה או שנגיש בג"ץ. חייב להיות קריטריון שבמעמד סוציו-אקונומי 1-5 יהיה צילום מצב ללא פגיעה ולו בשקל אחד. ראש מועצה אזורית מרחבים, שי חג'ג': "המדינה צריכה לשלם 100% ארנונה כמו כל אחד אחר, לא ייתכן שבבניין אחד קומה אחת משרד עורכי דין משלם 100% וקומה אחרת משרד הביטחון לא משלם או ארנונה מופחתת. אי-אפשר להוריד 14 מיליון מרשות עם תקציב של 100 מיליון בבת אחת. הקרן הזו תחלק פירורים לרשויות ויש לקחת בחישוב גם את גודל השטח שמועצות אזוריות אחראיות עליו. אנחנו מוציאים 22 מיליון ש"ח בשנה רק על הסעות ילדים לבתי ספר, זה צריך להילקח בחשבון".
ראש עיריית רמת השרון, אבי גרובר: "מביטול עיר עולים תיפגע ב-24 מיליון ש"ח. יש לנו מעט אזורי תעסוקה ומתקני המדינה זה נתח משמעותי מההכנסות. קשה להכין ככה תקציב לשנה הבאה אם מורידים לי מיליוני שקלים. אני לא יכול ולא רוצה לפטר עובדים, ארנונה אני לא יכול להעלות אז מה שנותר זה לפגוע בסעיפים גמישים כמו שירותי רווחה וכד'. גם ברמת השרון יש שכונות חלשות ממעמד סוציו-אקונומי חלש, כשכונת מורשה. אני אאלץ לפגוע דווקא באותם חלשים ברמת השרון". ח"כ לוי-אבקסיס הגיבה בזעם על דבריו: "זו חוצפה. עיר ממעמד סוציו-אקונומי 9". יו"ר הוועדה גפני ניסה לגונן על גרובר באומרו, כי "גם ברמת השרון יש אוכלוסייה חלשה" ולוי-אבקסיס האשימה אותו בהכנסת "שיקולים פוליטיים, מכיוון שבאותה שכונה חלשה יש בוחרי יהדות התורה". הדברים הובילו לעימות בינה לבין חברי הכנסת גפני ויעקב אשר, שאמרו על דבריה: "זו חוצפה, איך את מעיזה?!" וגפני הוסיף: "אם היית אומרת שאני דואג כאן לבני-ברק, מודיעין עילית או ביתר עילית אז אולי ניתן היה לחשוד בי, אבל בגלל שיש לי בוחרים גם ברמת השרון את מאשימה אותי בשיקולים פוליטיים, זו חוצפה". העימות ביניהם גבר ובסופו של דבר, נאלץ היו"ר גפני להרחיקה מן הדיון.
יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס: "כפי שרוצים לעשות את זה היום זה פיגוע ברשויות המקומיות. יש 61 רשויות ורובן בפריפריה. הרשויות החזקות לא רלוונטיות לדבר הזה. האוצר בא לפתור בעיה שנולדה בחטא. רשויות ממעמד 1-5 לא צריכות להיפגע בכלל ו- 6-10 במדרג של 8 עד 10 שנים ולא לפגוע בבת אחת, כי זה לחסל אותה. מבחינת האוצר, רק רצה לפתור את בעיית בג"ץ".
סגן ראש אגף התקציבים, ערן ניצן: "עיר עולים זה מושג שבית המשפט פסל. החקיקה כדי למנוע פגיעה. קודם מוסיפים עוד 200 מיליון ש"ח שמזרימים לשלטון המקומי נוסף על הקרן עם 500 מיליוני ש"ח. יהיה 'מנגנון החזרה' של 200 מיליון ש"ח שממנו יחלקו תקציבים ליישובים שבוטלה להם הגדרת עיר עולים בהתאם למצב סוציו-אקונומי. נוסף על זה 'מנגנון הקצאה' מכספי הקרן מכלל הארנונה הממשלתית שתחולק על-פי קריטריונים". נציג מנהל שלטון מקומי משרד הפנים, סיון להבי: "יש טבלה מי עשוי להיפגע ומי יכול להתמודד טוב יותר עם ההפחתה הזו. רשויות חלשות 1-5 וחזקות מ-6-10. רשויות שהאוכלוסייה בהן חזקה יוחזר להן הסכום שיופחת במשך 4 שנים בסדר אחוזי יורד עד שבסוף יקבלו רק ממנגנון ההקצאה ואילו רשויות חלשות במשך 6 שנים, כך שבשנים הראשונות כמעט לא ירגישו את הפגיעה ובשנה השביעית יקבלו רק מנוסחת ההקצאה וככל ששיעור ההפחתה גבוה יותר תקבל החזרה גדולה יותר". מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן: "אם יש לרשות תלות כבדה בסכום הזה ונשענה עליו יהיה תהליך 'גמילה'. רשויות חלשות ביותר 'הגמילה' תהיה 6 שנים. בתום 6 שנים יקבלו תקציבים לפי קריטריונים מהקרן שיהיו בה 500 מיליון ש"ח. יש סט שלם של פרמטרים ותבחינים להקצות כספים לרשויות. השר התחייב שאחד הקריטריונים יהיה 'קליטת עלייה' והלמ"ס הולך לפרסם עוד ממד סוציו: 'ממד חברתי-כלכלי פר יישוב' בתוך מועצות אזוריות".
יו"ר הוועדה גפני דרש מניצן ומכהן להביא טבלה מסודרת של רמת הפגיעה בכל רשות בעקבות השינויים ורמת השיפוי שיינתן בהתאם לפגיעה על-מנת שהוועדה תוכל להכריע בעניין. "לא נוכל להעביר חוק שלא תהיה בו תמונה, תמונת מצב אמיתית" אמר. כהן השיב: "תהיה טבל המסודרת שברגע שהחוק יעבור כל גזבר יידע מה התקציב שייגרע ממנו בגלל ביטול עיר עולים. רשויות 1-5 אין חולק שהן חלשות ובמידה שהתלות בעיר עולים לפחות 15% מההכנסות העצמיות, יהיה מנגנון הדרגתי ושיפוי כנגד הירידה. לא רק שאין מניפולציה וישבנו עם ראשי רשויות כדי לחלץ עוד פרמטרים. תהיה רשימת קריטריונים שירכיבו את נוסחת ההקצאה בכל שנה. העיוות שהיה עם ערי עולים תם ונשלם וכל המהלך היה למונע קריסת רשויות ומועצות אזוריות".
גפני סיכם את הדיון וקרא לקבוע בחוק ש"יתאפשר מעט שיקול דעת לשרים, כולל בעניין רזרבות השר (שר הפנים), למקרים שיהיה צורך לעזור לחלשים. במידה שנקבל את כל הנתונים והקריטריונים בשבוע הבא וכשתהיה לנו תמונה ברורה, זה יאפשר לנו להביא את הדברים להכרעה כאן בוועדה".

תאריך:  08/12/2016   |   עודכן:  08/12/2016
+אורן חזן: אתלונן על מיקי רוזנטל
00:29 09/12/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בירור התלונה בוועדת האתיקה עלול לחשוף אי-סדרים בעבודתה  ▪  ח"כ אמסלם על רוזנטל: "מלשן ומשת"פ קטן"

מיקי רוזנטל ודפנה ליאל [צילום: מן הטלוויזיה]
+הוסדרה פרישת רשות מקומית מאשכול
16:14 08/12/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת הפנים אישרה את הפרק בהצעת חוק התוכנית הכלכלית המסדיר הקמת אשכולות בשלטון המקומי

ביבס. יש תוצאות [צילום: מוקי שוורץ]
+ליברמן: 260 בג"צים הוגשו נגדנו בו-זמנית
15:43 08/12/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שר הביטחון אומר כי מערכת הביטחון אינה ערוכה למתקפה המשפטית הבינלאומית, שמגיעה גם ממדינות אירופיות  ▪  איזנקוט: אעמוד על כך שאג'נדות פוליטיות יישארו מחוץ לשורות הצבא

איזנקוט, דיכטר וליברמן [צילום: נועם ריבקין פנטון/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בני  ביטון / Benny Biton  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  המחנה הציוני / Hamachane Hzioni  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ביבס / Haim Bibs  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר רביבו  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהדות התורה והשבת  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסי יונה / Yossi Yona  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב אשר / Yakov  Asher  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ישראל ביתנו  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סערת המנגנון לפיצוי ביטול ערי עולים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 20
עידן יוסף
ועדת הפנים אישרה את הפרק בהצעת חוק התוכנית הכלכלית המסדיר הקמת אשכולות בשלטון המקומי
עידן יוסף
שר הביטחון אומר כי מערכת הביטחון אינה ערוכה למתקפה המשפטית הבינלאומית, שמגיעה גם ממדינות אירופיות    איזנקוט: אעמוד על כך שאג'נדות פוליטיות יישארו מחוץ לשורות הצבא
עידן יוסף
שני עימותים קשים במליאת הכנסת - האחד בין ישראל כ"ץ לתמר זנדברג והשני בין יעל גרמן לאורן חזן
איציק וולף
שר הביטחון הבהיר כי לישראל יש קווים אדומים שלא תאפשר לחצות: פגיעה באזרחי ישראל, הברחת נשק מתוחכם והברחת נשק כימי לידי חיזבאללה
עידן יוסף
אומר כי המפעיל ייבחר כארבע שנים לפני מועד הפעלת הקו האדום כמתוכנן בשנת 2021    "משרד התחבורה וחברת נת"ע פועלים במקצועיות ובנחישות לעמידה בלוחות הזמנים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il