X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מסקנת שירותי הביון האמריקניים:

"רוסיה סייעה לטראמפ"

שירותי הביון מצביעים כעת על העובדה, שהאקרים רוסים פרצו גם לדוא"ל של הוועדה הלאומית הרפובליקנית - אך לא פרסמו דבר מתוכו, בניגוד לשטפון הפרסומים מהדוא"ל של מטה קלינטון
▪  ▪  ▪
טראמפ. אינו מאמין לדיווחים [צילום: קרולין קסטר, AP]

רוסיה פעלה בחשאי כדי לסייע לדונלד טראמפ לנצח בבחירות לנשיאות ארה"ב - סבורים שירותי הביון האמריקניים. את המסקנה הזו חושף (שבת, 10.12.16) ניו-יורק טיימס. עוד אומרים שירותי הביון, כי האקרים רוסים תקפו הן את מערכת המיחשוב של הדמוקרטים והן את זו של הרפובליקנים - אך חשפו מסמכים רק נגד הילרי קלינטון והעבירו אותם לוויקיליקס.
במקביל מוסר וושינגטון פוסט, כי שירותי הביון זיהו אנשים ספציפיים, בעלי קשרים לממשלת רוסיה, כמי שהעבירו לידי וויקיליקס את המסמכים שנגנבו ממטה קלינטון. אנשים אלו היו חלק מהמודיעין הרוסי ומהמאמץ הרוסי לסייע לטראמפ ולפגוע בקלינטון, אמרו לעיתון פקידים אמריקנים. "דעת הקונצנזוס היא שהיה מאמץ רוסי לסייע לטראמפ", אמר אחד מהם.
צוות המעבר של טראמפ מיהר לתקוף את סוכנויות הביון, ובראשן CIA - שבעוד חודש וחצי יעבדו בצמוד לנשיא החדש: "אלה אותם אנשים שטענו שלסדאם חוסין יש נשק להשמדה המונית. הבחירות הסתיימו מזמן באחד הנצחונות הגדולים ביותר במניין האלקטורים. הגיע הזמן להתקדם ולהחזיר את אמריקה לגדולתה". מקורות בוושינגטון טוענים, כי טראמפ מסרב לעיין בדיווחי המודיעין המועברים לו כחלק מההכנה לכניסתו לתפקידו, כדי שלא להיות מודע למסקנות בנוגע להתערבות הרוסית.
מסקנות הביון הוצגו לנשיא ברק אובמה ולבכירים אחרים בממשלו: "אנחנו מאמינים כעת במידה רבה של ודאות, שהם פרצו לוועדה הלאומית הדמוקרטית ולוועדה הלאומית הרפובליקנית, ובצורה שיטתית לא פרסמו מסמכים כלשהם מהוועדה הרפובליקנית", אמר פקיד בכיר בהתייחסו לרוסים.
ה-CIA מסר את ממצאיו לסנטורים בכירים בתדרוכים סגורים בשבוע שעבר, והציג בפניהם את הראיות ההולכות ומתרבות ואשר תומכות במסקנה אליהן הגיעה הסוכנות. "די ברור" שהמטרה הרוסית הייתה להביא לבחירתו של טראמפ, אמרו נציגי סוכנות הביון המרכזית. מסקנתה של הסוכנות שונה במקצת מההערכה המאוחדת של 17 סוכנויות הביון האמריקניות, שכן כמה שאלות נותרו פתוחות - למשל: האם ניתן לקבוע חד-משמעית שהקרמלין הורה במישרין להעביר את ל-ויקיליקס את הדוא"ל הגנוב.
טראמפ הפגין יחס חיובי יוצא דופן כלפי נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, למרות שלטענתו מעולם לא דיבר עימו. הוא סירב לחשוף האם יש לו עסקים ברוסיה, ואם כן - האם הם הושפעו מהסנקציות שהטילה עליה ארה"ב בעקבות הפלישה לחצי-האי קרים.
עם זאת, הסוכנויות אינן בטוחות שהמטרה המקורית של הרוסים הייתה לתמוך בטראמפ. קציני מודיעין רבים סבורים, שכוונתם הראשונית הייתה לחבל בקמפיין כולו ולחתור תחת האמינות שלו. לדעה זו, מציין ניו-יורק טיימס, שותפים גם חלק מאנשיה של קלינטון.
על-פי הערכות המודיעין, הרוסים הופתעו מנצחונו של טראמפ. כוונתם הייתה, אם קלינטון הייתה מנצחת כפי שצפו כל התחזיות, להשתמש בתכתובות הדוא"ל הגנובות כדי לחתור תחת הלגיטימיות שלה. עם זאת, בדיעבד התברר שהפעולות הרוסיות סייעו לטראמפ, בעיקר בזכות התכתובות של ג'ון פודסטה, ראש המטה של קלינטון, שפורסמו בידי וויקיליקס. הללו חשפו הצהרות סותרות של קלינטון, את קשריה עם בכירי וול סטריט ואת הטקטיקות הבעייתיות בהן השתמשה נגד ברני סנדרס בפריימריז הדמוקרטיים.
ייתכן שההתקפה על המטה הרפובליקני נועדה רק לצורך איזון, כדי לצבור חומר על טראמפ - מעיר העיתון. ההתקפה התחוללה באביב האחרון, בערך באותה תקופה בה האקרים הקשורים ל-GRU - המודיעין הצבאי הרוסי - גנבו תכתובת דוא"ל של בכירים במטה הדמוקרטי. סוכניות הביון משערות, שאותם האקרים ביצעו גם את ההתקפה על הרפובליקנים.
אובמה הורה לסוכנויות הביון להגיש לו, לפני 20 בינואר, דוח על המעורבות הרוסית בבחירות, והממצאים הנוכחיים צפויים להיכלל בו. טראמפ מצידו שב ואמר, כי אינו מאמין שהרוסים התערבו בבחירות, ואמר שייתכן שההאקרים באו מסין - מדינה איתה הוא מתעמת - או שהיה זה "סתם בחור מביתו בניו ג'רסי".
מייקל מקול, הרפובליקני העומד בראש הוועדה לביטחון פנים של בית הנבחרים, אמר בחודש ספטמבר שלדעתו גם הרפובליקנים הותקפו בידי האקרים רוסים. מקול, שהיה אחד ממועמדיו של טראמפ לתפקיד השר לביטחון פנים, אמר ל-CNN שיש לשים לכך שההתקפות לא היו רק על הדמוקרטים - אך הוא מיהר לחזור בו.

תאריך:  10/12/2016   |   עודכן:  10/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"רוסיה סייעה לטראמפ"
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
לא מתקבל על הדעת
יואל קורנבלום  |  10/12/16 19:18
2
טראמפ היה מנצח את קלינטון
לא רוסיה  |  10/12/16 19:58
3
ואולי לא היה מה לפרסם מהדואר ל"ת
של הרפובליקנים?  |  10/12/16 20:08
4
איתמר לוין נציג FAKE NEWS
דן ה  |  10/12/16 22:12
 
- איתמר ממשיך במסע ההסתה נגד
ירדנה  |  11/12/16 01:14
 
- כנראה שאינך מפרסם ספרים
אימתתי  |  11/12/16 01:29
5
FAKE-NEWS = CNN !
רון ה.  |  11/12/16 05:34
6
איתמר,שכנעת אותי אני מצביע להילרי ל"ת
חתיכת אובססיבי הזוי  |  11/12/16 07:46
7
לאיתמר יש מקורות אישיים, הFBI טועה
http:/http://rotter.net/forum/scoops1/366678.shtml  |  11/12/16 20:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב
מתי דוד
אליסון הצביע נגד תוספת החרום לכיפת ברזל   ן נישמע אומר בזמנו בהקלטה שפורסמה משנת 2010: "מדינות החוץ של ארה"ב במזרח התיכון, נשלטת על-ידי מה שטוב או רע למדינה (ישראל)
עמוס גלבוע
בשניהם מדובר בהפתעה בסיסית; בשניהם האליטות התגייסו לטובת היריב, בעיקר התקשורת; המפסידים לנתניהו לא השלימו עד עכשיו עם ההפסד; המפסידים לטראמפ לא משלימים לפי שעה עם ההפסד
אהוד פרלסמן
ללא תרומתם של המיעוטים הבלתי לבנים, לא היה זוכה טראמפ בבחירות. הפרשנים הקשקשנים המספרים לנו שהלבנים שאינם מוכנים לקבל את האחר והשונה, הם שהביאו לטראמפ את הניצחון, רואים מהרהורי לבם.
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס יוצא בחריפות נגד הנשיא הנבחר ומציע שינוי מהפכני שיביא בחשבון את ה-popular vote    יומן עולמי
איציק וולף
הנשיא האמריקני הנבחר צייץ שאי-אפשר שלא תהיינה השלכות לשריפת הדגל האמריקני על-ידי מפגינים וטען שיש לשלול להם אזרחות או לשלוח אותם לשנת מאסר    מבקריו: מטריד שהאדם שעומד להיות הגורם החזק ביותר לא מבין דבר וחצי דבר ביחס לחוקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il