X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עסק קטן נדרש להשקיע כ-40 אלף שקל בשנה כדי להתמודד עם אסדרה וחוקים שמושתים עליו - לפני מיסים ההוצאה הכספית בחודש בקרב עסקים בינוניים וגדולים מגיעה לכ-15,000 שקל
▪  ▪  ▪
מגמת הכבדות [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

כמה כסף נדרשים בעלי עסקים להשקיע בחודש ממוצע, לרבות על שכירת יועצים או השקעת זמן ניהול ועובדים, כדי לעמוד בדרישות החוקים החדשים וההוראות האסדרה?
מסקר שביצעה חברת SQ, עבור איגוד לשכות המסחר, בקרב מדגם ארצי מייצג של המגזר העסקי, תוך שמירה על ייצוג לתחומי המסחר, השירותים והתעשיה, עולה כי עסק קטן בישראל, שמעסיק עד 10 עובדים, משלם כ-3,750 שקלים בחודש ממוצע; עסק בינוני, המעסיק 20-11 עובדים, משלם כ-7,500 שקלים בחודש, ואילו עסק שמעסיק מעל 20 עובדים, משלם בחודש ממוצע כ-15,000 שקלים, כדי להתמודד עם מה שמכונה "מגמת ההכבדות", המוטלת על העסקים באמצעות חוקים, תקנות ויוזמות אסדרה, שהוחלו ב-15 השנים האחרונות.
זאת על-פי חישוב הערך החציוני של תשובות העסקים על שאלה ישירה בדבר סכום ההשקעה אותה הם נדרשים להשקיע.
בסקר בחנו את עמדת בעלי העסקים כלפי מגמת ההכבדות ואת השפעתה הישירה והעקיפה על ניהול העסק הכולל ובפרט על מידת ההשקעה, בתשומות עבודה וניהול ובכסף, שנדרשת כדי להתמודד עם אותן הכבדות, דוגמת חובות חדשות של הגנה על הסביבה, גם כשהעסקים אינם מזהמים, חוקי הגנת צרכן מופרזים, שפע חוקי עבודה, דיווחים חדשים למיניהם, העסקת יועצים וספקים הנותנים תמיכה להתמודדות עם דרישות אלה ועוד.
לדברי שי חיון, מנכ"ל חברת SQ, שערכה את הסקר, "נתוני הסקר מצביעים על נתון מדאיג לפיו עסק קטן שמעסיק עד 10 עובדים נדרש להשקיע כ-40 אלף שקלים בשנה כדי להתמודד עם אסדרה וחוקים שמושתים עליו, זאת עוד לפני תשלומי מיסים. בקרב העסקים הבינוניים והגדולים ההשקעה גדולה יותר ויכולה להאמיר לכדי מעל 100 אלף שקלים בכל שנה לעסק".
עוד עולה מהנתונים כי 96% מהעסקים שהשתתפו בסקר ציינו כי כלל ההכבדות והאסדרה שהושתו עליהם בשנים האחרונות משפיעים על העסק ומעמיסים תוספת עלויות והוצאות, וזמן ניהול מיוחד, שנדרשים כדי לעמוד באותן דרישות. בהתחשב בכך, אין זה מפתיע לגלות כי 62% מהעסקים סבורים כי ההשקעה הנדרשת לטיפול בדרישות האסדרה למיניה היא גבוהה עד גבוהה מאוד מעבר לסביר. עמדה זו מתגברת ככל שהעסק גדול יותר - בקרב עסקים שמעסיקים עשרה עד עשרים עובדים כ 75% סבורים כך ובקרב עסקים שמעסיקים מעל 20 עובדים כ 80% סבורים כך.
עוד עולה מנתוני הסקר כי 52% מבעלי העסקים מציינים כי אותה מסת הכבדות פוגעת במוטיבציה שלהם לפתח את העסק בישראל או להקים עסקים חדשים. על השאלה מהם התחומים שמכבידים בעיקר 66% מבעלי העסקים ציינו את תעריפי החשמל, הארנונה, המים, מיסי נמל ומכון התקנים. 52% ציינו את הרפורמות בתחום הפנסיוני, 51% ציינו את התיקונים בחוקי העבודה, למשל הארכת ימי חופשה, מחלה וכו', 41% ציינו את הדרישות לדיווחים שונים לרשויות המס, 40% ציינו את חוקי הגנת הסביבה ומחזור כגורם המקשה ו- 28% מהעסקים ציינו כי החוקים והתקנות שנועדו להגן על הצרכן מעמיסים תוספת עלויות והוצאות לעסק.
לשאלה - כמה שעות זמן ניהולי באחוזי משרה אתה או עובדים/מנהלים מטעמך נדרשים להשקיע כדי לעמוד בדרישות כלל ההכבדות, 51% מהעסקים בישראל מעידים שהם נדרשים להשקיע כ-10% משרה בחודש בממוצע, ללא קשר ליועצים וספקים חיצוניים. חיון מסביר כי הכוונה בכ-10% אחוזי משרה, שמדובר בכ-20 שעות חודשיות במצטבר של מנהלים ועובדים, שמשקיע העסק רק כדי להתמודד עם ההכבדות הללו. בנוסף, 25% מהעסקים נדרשים להשקיע עד 40% משרה בחודש בממוצע, והשאר אף יותר מ 40% משרה בכל חודש, בהם כ-16% מהעסקים בישראל מדווחים על העסקת משרה אחת ויותר להתמודדות עם נושא זה.

תאריך:  11/12/2016   |   עודכן:  11/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
השרה לשוויון חברתי הגישה הצעת החלטה להקצאת 10 מיליון שקל מתקציב משרדה לגביית עדויות ולהפקת ספרים המתעדים את חיי קהילות יהודי מדינות ערב ואירן    לשכת העיתונות הממשלתית תהיה אחראית לגביית העדויות
עידן יוסף
יו"ר הקואליציה הבהיר את דבריו לפיהם הוא "מעדיף שהערבים לא ינהרו ולא יגיעו בכלל לקלפי"    באופוזיציה מגנים וקוראים לחקור גזענות
איתמר לוין
שירותי הביון מצביעים כעת על העובדה, שהאקרים רוסים פרצו גם לדוא"ל של הוועדה הלאומית הרפובליקנית - אך לא פרסמו דבר מתוכו, בניגוד לשטפון הפרסומים מהדוא"ל של מטה קלינטון
יואב יצחק
ערוץ 10 ועיתון הארץ, המקיימים שיתוף-פעולה דורסני נגד נתניהו, הציגו מצג כוזב כאילו עו"ד דוד שמרון השתמש בנתניהו בשיחתו עם היועהמ"ש של משרד הביטחון וכך הביא לביטול מכרז ספינות המשמר    אלא שפרסומים קודמים, כולל בעיתון הארץ, מעידים כי על ביטול המכרז הוחלט עוד קודם לכן - מסיבות שאינן נוגעות לעו"ד שמרון
יואב יצחק
אסף דעבול החבר במועצת העיר ראשון לציון קשור עם גורמי פשיעה בעייתיים ופועל בשירותם    דעבול הזמין 'יהלומים' שמקורם באפריקה משני גורמים שביצעו עבירות יבוא סמים ושילם במזומנים 110 אלף ש"ח    בנו שי דעבול שילם 50 אלף דולר במזומנים תמורת 'יהלומים' כביכול    ה"סחורה" לא סופקה ואז החלו הלחצים והאיומים    המשטרה עצרה וחקרה את שי דעבול במשך כיומיים בחשד שהפעיל פושעים ממשפחת פשע בג'ואריש כדי שיאיימו ויסחטו כספים משני הגורמים שלא סיפקו את ה"סחורה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il