"שוק הרכב החדש בישראל גדל מדי שנה ובשנים האחרונות שובר שיאים חדשים. אנחנו מסיימים את השנה עם 300 אלף רכבים חדשים שנכנסו לשוק. אך מה עושים עם כל הרכבים הישנים שמסתובבים בשוק? והתשובה היא שאין מה לעשות איתם" - כך אמר (יום א', 11.12.16) יו"ר שלמה החזקות, אסי שמלצר, במסגרת ועידת ישראל לעסקים של העיתון גלובס.
שמלצר: "יש להסתכל הטווח הארוך, השוק לא יוכל להכיל את כמות הרכבים הזו, השוק גדל מהר מדי, אנחנו שוק סגור וחייבים לפתוח את השוק לייצוא רכבים. כבר לפני שמונה שנים הגשנו תוכנית מסודרת ל
משרד התחבורה ולמשרד האוצר. משרד התחבורה תמך בצורה ברורה בפתיחת שוק משני לייצוא רכבים מישראל. בגלל שיקולים של מיסוי, שיקולים בלתי הגיוניים - המהלך נעצר. לצערי, רשויות בישראל עסוקות במניעה במקום בהסדרה, בהימנעות מהחלטות במקום יוזמה".
לדברי שמלצר, "המדינה יצרה לעצמה מקור הכנסה אסטרונומי בדמות שוק הרכב הישראלי, אם לא ימצא פתרון, צרכן שרוכש היום רכב חדש, צריך לקחת בחשבון שיתכן שלא יוכל למכור אותו בעוד מספר שנים".
עוד אמר כי "על רשות המיסים לאשר החזרי מס על ייצוא רכבים, שיעודדו הוצאת רכבים ישנים וכניסת רכבים חדשים, במטרה לווסת את השוק, בדומה לנעשה במדינות אירופיות שונות בהן הולנד. זהו מצב של רווח לכל בו הן החברות והן קופת המדינה יוכלו להרוויח".