X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"25% עד 30% מהדירות, בחלק מהמכרזים, ימכרו גם למשפרי דיור" "חוק מס דירה שלישית יאושר - בשינויים מסוימים"
▪  ▪  ▪
[צילום: מן הטלוויזיה]

25 עד 30 אחוז מהדירות, במבצעי מחיר למשתכן, ימכרו גם לוותיקים משפרי דיור, במחירי שוק. כך הודיע (יום ב', 12.12.16) שר האוצר, משה כחלון, שדיבר בוועידה כלכלית של היומון גלובס, בתל אביב. בכך אישר רשמית הודעה דומה שמסר אתמול ראש מטה הדיור במשרדו, אביגדור יצחקי. עם זאת אמר כחלון, כי מדובר רק במקצת המכרזים.
בדברו על משבר הדיור אמר שר האוצר: "מחיר למשתכן היא כיום הדרך הטובה ביותר להוזיל דירות לצעירים. אנחנו נבנה ונבנה ונבנה ונבנה, עד שלכל אדם במדינה תהיה דירה, ואז המחירים יירדו". הוא לא נקב בלוח הזמנים.
עוד ציין כי חוק מס דירה שלישית יאושר, אם כי בשינויים. ועדת הכספים של הכנסת אמורה לסיים השבוע את הדיונים בחוק המוצע, ולהכניס בו כמה תיקונים. כחלון הזכיר שני תיקונים: שליש דירה שהתקבלה בירושה לא יחשב כדירה; דירה שאי-אפשר למכור (משועבדת או נבנתה תוך חריגות בניה) לא תחשב אף היא כדירה לעניין חיוב מס. ייתכן שיהיו עוד שינויים, שכחלון לא הזכיר אותם היום.
שר האוצר אמר, כי במשרדו בודקים את האפשרות לתת הנחה במס שבח, למי שימכור את דירתו השלישית תוך זמן קצוב. עוד אמר, כי בודקים הצעה להנהיג פיקדון בנקאי צמוד למדד יוקר הבנייה, שיהיה תחליף לקניית דירה שלישית לצרכי השקעה.

"לכמה עיתונאים יש 3 דירות"

"לכמה עיתונאים יש שלוש דירות, וזו כנראה הסיבה שהם מתנגדים לחוק שיטיל מס על הדירה השלישית", טען שר האוצר. בתגובה לכך קראו לו מן הקהל כי "גם לח"כ מיקי זוהר יש 5 דירות".
כחלון השיב שהדבר נכון, אל זוהר הצהיר בגלוי שיש לו 5 דירות, העיתונאים אינם מספרים זאת.
עתונאית גלובס סטלה קורין-ליבר, שישבה על הבימה ליד כחלון, הודיעה מיד: "יש לי רק דירה אחת. אני מרשה לך לפתוח את התיקים שלי במס הכנסה – ולבדוק".

כחלון טעה: בחסכון לילדים אין 40,000

שר האוצר שוב טועה בנתונים בסיסיים ופשוטים. הוא אמר בפני מאות שומעים כי חיסכון לילדים יתן לילדים 40,000 שקל, בהגיעם לבגרות, ואם גם ההורים יוסיפו כסף, יקבל הבחור 100,000 שקל. עם הון עצמי כזה אפשר לקנות דירה לצעירים. זה נהדר, אבל לא אמת. הנה העובדות:
ילד יוכל לצבור במשך 18 שנים, לכל היותר, 10,800 שקל. יחד עם ריבית של 3% בממוצע לשנה (הריבית בשנים הקרובות תהיה יותר קרובה ל-0%) יגיע ל-14,700 שקל, ועם מענק של 500 שקל ל-15,200 שקל. אם ימתין שלוש שנים, יקבל מהמדינה עוד 500 שקל. זה רחוק מאוד מאוד מ-40 אלף שקל. אם גם ההורים יחסכו 50 שקל בחודש בחשבונו של הילד, הוא יוכל לקבל לכל היותר סכום כפול, כלומר 30,400 שקל, ולא 100,000 שקל.
אלו הם הסכומים המרביים לילדים שיחסכו למענם מיום הלידה. ילד שהוא כיום בן שנה, שנתיים או יותר, יקבל פחות. רק לפי מספר ימים טען כחלון, כפי שפורסם ב-News1, כי רשות מקרקע יישראל, שהוא בראשה, שיווקה השנה מגרשים ל-57,300 דירות. גם כאן טעה.

תאריך:  12/12/2016   |   עודכן:  12/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כחלון: חלק מדירות מחיר למשתכן - לוותיקים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אוי ואבוי
מודאג  |  12/12/16 20:00
2
כחלון=חידלון! מהאספסוף הבהמי ! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  12/12/16 23:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
החברה, שהוקמה כדי לרכוש דירות להשכרה לטווח ארוך, ונהנית מהטבות מס מופלגות התחילה את דרכה ברכישת 30 דירות יוקרה בתל אביב שיושכרו ב-4,700 שקל לחודש    תשואה נמוכה - רק 2.4%    תחסוך מיליונים מפטור כמעט מלא ממס רכישה
מחלקה ראשונה
נכחד ברווז הלברדור עוד בטרם ניתנה ההזדמנות לעמוד על טיבו
איתמר לוין
המדינה הודיעה לבג"ץ על שינוי נוסף בעמדתו של ראש הממשלה: סיכם עם כחלון שהשידורים יחלו בעוד ארבעה חודשים - במקום ב-1.1.17 כפי שנקבע בחוק
איציק וולף
תקציב הוועדה גדל ב-4.5 מיליון שקל    מנה"לית הוועדה: כרגע לא מדובר על הצבעת ישראלים בחו"ל משום שמדובר בעלויות המגיעות ל-100 מיליון שקל
איציק וולף
נשיא המדינה, ראובן ריבלין, קיבל את כתב האמנה מידיו של השגריר הטורקי ואמר שמדובר ברגע היסטורי של ממש    השגריר הטורקי: נשיא טורקיה וראש הממשלה הסמיכו אותי לחקור כל זווית אפשרית לשיתוף פעולה בין המדינות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il