X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יורשיו של אדם שעקף את עורך דינו וניהל בסתר מו"מ מקביל עם אותו גורם, יפצו את עורך הדין ב-210,000 שקל גרוסקופף: מדובר בחוסר תום לב ובהפרת חוזה
▪  ▪  ▪
קרקע בנס ציונה [צילום: עמוס בן-גרשום, לע"מ]

לקוח הפועל מאחורי גבו של עורך דינו לביצוע העסקה עליה עמל אותו עורך דין, לוקה בחוסר תום לב ויחויב לפצות את עורך דינו על אובדן שכרו מאותה עסקה. כך קובע (5.12.16) שופט בית המשפט המחוזי מרכז, עופר גרוסקופף.
גרוסקופף קיבל חלקית את תביעתו של עו"ד גדעון חתוכה נגד עזבונו של דן חרודי ונגד בנו, רונן חרודי. חתוכה ייצג כמה עשרות בעלי קרקע בשטח של 200 דונם בנס ציונה בהליכים להפשרתה לבנייה, תמורת 1.5% משווי הנכס שייבנה עליה. חרודי המנוח היה הבעלים של למעלה מ-10% מן השטח, ובסוף 2010 החל לנהל מו"מ ישיר עם חברת רותם שני - עימה נוהל קודם לכן מו"מ באמצעות חתוכה. מו"מ זה התקיים בחשאי ולא נמסר עליו לחתוכה וליתר בעלי הקרקע, ואף שחרודי והחברה הגיעו להסכם, לא הופשרה הקרקע.
גרוסקופף אומר, כי חרודי לא פעל בתום לב - תנאי שנקבע בפסיקה לזכותו של לקוח להחליף את עורך דינו. הוא לא השתכנע מטענת יורשיו של חרודי לפיה המנוח לא היה מרוצה משירותיו של חתוכה, והדגיש שחרודי "בחר ללכת בנתיב מבריחים": ממשיך להיות חלק מקבוצת הבעלים המיוצגים בידי חתוכה, ובמקביל מנהל מו"מ נסתר עם אותו גורם ממש.
גרוסקופף קובע: "לקוח המיוצג על-ידי עורך דין פלוני בקשר לעסקה מסוימת אינו יכול, במצב הדברים הרגיל, לעקוף את עורך הדין אותו הסמיך לנהל את המו"מ, ולנהל בלי ידיעתו מו"מ מקביל באמצעות עורך דין אחר. לקוח הפועל בדרך זו פועל בחוסר תום לב כלפי עורך דינו, וזאת בין אם יש לו עילה המצדיקה את פיטורי עורך דין פלוני, ובין אם אין לו עילה כזאת". התנהגותו של חרודי מהווה הפרת חוזה ולכן יכול חתוכה לתבוע פיצוי מכוח דיני החוזים, ולא רק את שכרו בעילה של עשיית עושר ולא במשפט.
לעומת זאת קבע גרוסקופף, כי אין לחתוכה עילת תביעה נגד עו"ד בנימין לנדה, אשר ייצג את חרודי במו"מ עם רותם שני, שכן הוא לא יזם את המו"מ אלא רק שירת את לקוחו. לדבריו, "אין מקום לאפשר מצב בו עורכי דין יחששו לתת ללקוחותיהם שירות מיטבי, בשל האפשרות שייתבעו בעצמם". עוד נדחתה התביעה נגד רותם שני, שלדברי גרוסקופף - לא היה כל מקום לתבוע אותה מלכתחילה.
עזבון חרודי ויורשיו חויבו לשלם לחתוכה 210,000 שקל והוצאות בסך 35,000 שקל. חתוכה חויב לשלם ללנדה הוצאות בסך 20,000 שקל, ולרותם שני - 30,000 שקל. את חתוכה ייצגה עו"ד איריס אדרי, את העזבון ייצג עו"ד ירון ממן, את היורשים ייצגו עוה"ד אברהם משה סגל ורונית וולף, ואת רותם שני - עוה"ד אורי פרימו וליאת אלפז.

תאריך:  15/12/2016   |   עודכן:  15/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ענקית המסחר האלקטרוני ערכה בבריטניה ניסוי מוצלח ראשון בהעברת חבילות באמצעות רחפן, שחלק מפיתוחו מתבצע בישראל
איציק וולף
בהצבעת תושבי עמונה על מתווה הפשרה שהציג להם יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, הצביעו 59 נגד קבלת המתווה לעומת 20 שהצביעו בעד פינוי שקט    התושבים: לא ניתנה שום ערובה למתווה, אין פתרון לכל תושבי היישוב    גורם בימין: זה חוסר אחריות
איציק וולף
הפריצה שאירעה בשנת 2013 כללה גניבת פרטים מזהים רגישים - שמות משתמשים, מספרי טלפון, תאריכי לידה, ססמאות מוצפנות ושאלות זיהוי לא מוצפנות המשמשות לאתחול ססמה ולשינויה
עידן יוסף
קרונות מרווחים, תאורת LED מתקדמת, מסכי מידע ונגישות מלאה ונוחה לכסאות גלגלים ולעגלות ילדים    הרכבת הקלה של מטרופולין תל אביב לובשת צורה
עידן יוסף
עלול להידרדר לכדי שביתה    ליקויים חמורים בפעילות אגד בירושלים    נחתם הסכם קיבוצי בחברת התחבורה הציבורית דן בדרום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il