X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המדינה: דני גבעתי וטל שבתאי סיפקו את המעטפת המשפטית להפצת חשבוניות פיקטיביות ב-600 מיליון שקל גבעתי מואשם גם בשיבוש מהלכי משפט
▪  ▪  ▪
ביהמ"ש בראשל"צ. כתבי אישום

שני עורכי דין - דני גבעתי וטל שבתאי - מואשמים במעורבות בהפצת חשבוניות פיקטיביות ב-600 מיליון שקל. כתבי האישום בפרשה הוגשו (16.12.18) לבית משפט השלום בראשון לציון. הנאשמים האחרים הם יעקב שמואל, אמיר עבד אל-האדי, רונן יחזקאל וגלעד כהן.
על-פי כתבי האישום, בתחילת 2014 יזם שמואל את הפצת החשבוניות הפיקטיביות, רובן בתחום הבנייה ושירותים נלווים לענף, ופנה לשם כך ליתר הנאשמים. הקבוצה הפעילה חברות לצורך הוצאת חשבוניות פיקטיביות, אותן מכרה תמורת עמלות. כמו-כן אפשרה הקבוצה לאחרים, תמורת עמלה, לעשות שימוש בחברות קש שנרשמו על שם חברי הקבוצה לשם הפצת חשבוניות פיקטיביות.
עוד טוענת המדינה, כי בחלק מהמקרים רכשה הקבוצה חברות שניהלו פעילות חוקית והסבה את פעילותן להנפקת חשבוניות פיקטיביות, או הקימה חברות שמטרתן הנפקת חשבוניות פיקטיביות. במקרים אחרים, עשתה הקבוצה שימוש בארבע חברות שביצעו פעילות חוקית, ללא ידיעת בעליהן, תוך זיוף ייפויי כוח ומסמכים אחרים של אותן חברות.
לדברי המדינה, שמואל ניהל והתווה את פעילות הקבוצה. חלק מחבריה פעלו לאיתור וגיוס מי שהיו נתונים, על-פי רוב, במצוקה נפשית או כלכלית, על-מנת שישמשו אנשי קש בחברות המפיצות. גבעתי ושבתאי, נטען עוד, ערכו מסמכים משפטיים המסמיכים את אנשי הקש כמנהלים ובעלי מניות בחברות המפיצות, על-מנת ליצור את התשתית לפעילותה העבריינית של הקבוצה.
שמואל ונאשמים נוספים שכרו את שירותיהם של אנשי קש שהתחזו לבעלי מניות, מנהלים ומורשי חתימה בחברות המפיצות. רוכשי החשבוניות השתמשו בהן כדי להתחמק מתשלום מס הכנסה ולקזז שלא כדין מס תשומות בדיווחיהם למע"מ. שמואל וגבעתי מואשמים גם בשיבוש הליכי משפט.
הקבוצה הפיצה, מסכמת המדינה, 1,490 חשבוניות פיקטיביות בסכום כולל של 604,137,471 שקל, כאשר סכום המע"מ בגינן היה 92,324,735 שקל. המדינה מייחסת לשישה עבירות מס הכנסה ומע"מ, קשירת קשר לביצוע פשע, זיוף ועוד. כתבי האישום הוגשו באמצעות עוה"ד יעל שניידר, אלעד פנחס, נג'מי חאיק ורועי ברק מפרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה).

תאריך:  18/12/2016   |   עודכן:  18/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אלעד פנחס
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עו"ד מואשמים בחשבוניות פיקטיביות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
שופט הכדורסל הבינלאומי לשעבר היה היחיד שהועמד לדין על עבירות מס - בעוד כלפי עשרות שופטים אחרים הסתפקה רשות המיסים בתשלום כופר
איתמר לוין
ראש עיריית אור יהודה לשעבר הורשע בעבירות מין ושחיתות    רוזן: "דומה כי כל אישה שנקלעה לסביבתו של במהלך מילוי תפקידו סומנה על ידו, ובהמשך שימשה עבורו בבחינת אוביקט"
איציק וולף, אלעזר לוין
היועץ המשפטי לכנסת פנה ליו"ר ועדת הכספים וקבע שהליך אישור פרק מס ריבוי הדירות בחוק ההסדרים היה פגום באופן מהותי    "אפילו במושגים של חוק ההסדרים, קורותיו של פרק זה חורגים באופן קיצוני מהליכי חקיקה תקינים"
מירב ארד
כמות הדואר מחו"ל עלתה פי 5, מכמאה טון ב-2011 לכ-500 טון ב-2015, והדואר והמכס לא היו מוכנים כלל לתחום - ואבדו הכנסות ממכס בסך 200 מיליון שקלים
יצחק דנון
בת' ולי הינדין מניו ג'רסי תובעים 7.2 מיליון שקל מעו"ד ארנולד אלן דרוק, בטענה שהוליך אותם שולל ברכישות שאמור היה לבצע עבורם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il