X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כריסטין לגארד אישרה בשנת 2008, כאשר הייתה שרת האוצר של צרפת, תשלום של 403 מיליון אירו ליזם השנוי במחלוקת ברנרד טאפי לא תיאלץ להתפטר מתפקידה בקרן
▪  ▪  ▪
לגארד. "טענות חלשות" [צילום: AP]

מנכ"ל קרן המטבע הבינלאומי, כריסטין לגארד, פעלה בצורה רשלנית כאשר שימשה כשרת האוצר של צרפת - קובע (יום ב', 19.12.16) בית משפט בפריז.
בית המשפט החליט שלא להטיל על לגארד סנקציה כלשהי ואף קבע שהחלטתו לא תיכלל בעבר המשפטי שלה, פרקליטה של לגארד טען, כי מדובר ב"חצי ניצחון" של מרשתו. לגארד הייתה שרת האוצר של צרפת בשנים 2011-2007.
בית המשפט מצא, כי לגארד נכשלה כאשר לא הצליחה למנוע תשלום של 403 מיליון אירו מצד ממשלת צרפת ליזם השנוי-במחלוקת ברנרד טאפי בשנת 2008. היא אישרה את התשלום למרות שעמיתיה הזהירו אותה מפניו, ובשנה שעברה קבע בית המשפט, כי טאפי הונה את הממשלה כאשר הוציא ממנה סכום עתק זה והורה לו להחזירו.
מבקריה של לגארד טענו, כי היא אישרה את התשלום משום שביקשה לזכות בתמיכתו של טאפי בהתמודדותו של הנשיא דאז, ניקולה סרקוזי, על קדנציה שנייה. מאידך-גיסא, התובע במשפט הודה שהטענות נגדה "חלשות מאוד" ואישר שהיא מימשה את העצה שקיבלה מן הדרג המקצועי של משרדה.
העיתון פייננשל טיימס אומר, כי לא נראה שהרשעה זו תביא להתפטרותה של לגארד, ואכן הוחלט שהיא תמשיך בתפקידה. מי שהיה הכלכלן הראשי של הקרן, אוליבייה בלנשארד, אמר לעיתון שההחלטה אינה הוגנת, וכי אינו מאמין שלגארד ביצעה עסקה שקיים ספק בדבר חוקיותה.
לגארד מונתה בתחילת השנה לקדנציה שנייה בת חמש שנים, והיא נהנית מתמיכה רבה בקרן צוות הקרן ובעלי המניות שלה, ובראשם ארה"ב. הם זוקפים לזכותה את השינוי החיובי במעמדה של הקרן, לאחר שנשיאה, דומיניק שטראוס-קאהן, נאלץ להתפטר בשל עבירות מין. בכירי הקרן טענו לפני פרסום פסק הדין, כי כל עוד לגארד לא תישלח לכלא - היא תוכל להמשיך בתפקידה.
רוב בעלי המניות אינם רוצים בטלטלות נוספות, אומר פייננשל טיימס, במיוחד לקראת כניסתו של ממשל טראמפ לתפקידו. סיבה נוספת לכך היא שכל מאבק על הנהגת הקרן, יעורר את טענותיהן של המדינות המתפתחות בדבר תת-ייצוג שלהן בקרן המטבע ובבנק העולמי, הנשלטים בידי המדינות העשירות.

תאריך:  19/12/2016   |   עודכן:  20/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הרשות תפצה חשוד ב-3,500 שקל על כך שהפרה החלטה שיפוטית שחייבה אותה להחזיר לו מכשיר אייפון ומחשב - למרות שבדיעבד אישר ביהמ"ש את המשך החזקתם
איתמר לוין
התנגדה ליציאתו מן הארץ של חשוד במעורבות ברצח, והציגה לבית המשפט מידע על סכנת שיבוש ההליכים - שלא היה לו כל קשר לתיק הנחקר
עידן יוסף
עד היום פעלה כתחבורה עירונית ושילובה יאפשר שימוש ברב-קו ונסיעות המשך    צפי להכפלת הנוסעים בתוך כשנה
יפעת גדות
משרד ראש הממשלה ירכז עבודת מטה וימפה את הצרכים שנובעים מתופעת הבולענים בים המלח
איתמר לוין
חסר בית פרץ לגן ילדים בחפשו אוכל    בית המשפט מצטט את ויקטור הוגו: "יש בתרבותנו רגעי זוועה, אלו שבהם פוסק החוק על התדרדרותו של אדם, שהם מפקירה החברה יצור אנוש לגורלו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il