X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חוקרים מאוניברסיטת תל אביב זיהו מנגנון מולקולרי שגורם למותם של נירונים במחלת הדיסאוטונומיה המשפחתית מחקרי המשך יבחנו האם תוסף תזונה עשוי להאט גם מחלות נירו-דגנרטיביות אחרות כגון: אלצהיימר, פרקינסון, הנטינגטון ו-ALS
▪  ▪  ▪
פריצת דרך [צילום אילוסטרציה: קרן פרימן/פלאש 90]

חוקרים מהאוניברסיטת תל אביב זיהו את המנגנון המולקולרי שגורם למותם של נוירונים במחלת הדיסאוטונומיה המשפחתית, וכן זיהה טיפול שמתקן את הבעיה, ויכול להוות טיפול מאט גם למחלות נוירו-דגנרטיביות אחרות: כגון אלצהיימר ופרקינסון.
המחקר נערך על-ידי הדוקטורנטית שירן נפתלברג-בלונדר, פרופ' ערן פרלסון ופרופ' גיל אסט מהפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר באוניברסיטת תל אביב ותוצאותיו התפרסמו (ג', 20.12.16) בכתב העת PloS Genetics.
מהי דיסאוטונומיה משפחתית?
דיסאוטונומיה משפחתית הינה מחלה תורשתית חשוכת מרפא, המתבטאת בחוסר שליטה על התפקודים הרצוניים והבלתי-רצוניים של הגוף. בעולם ישנם כ-350 חולים בדיסאוטונומיה משפחתית, כשליש מהם מתגוררים בישראל. שיעור נשאות המחלה בקרב יהודים אשכנזים הוא אחד ל-30, ואחד ל-18 בקרב יהודים אשכנזים ממוצא פולני.
לדברי פרופ' אסט, "בכל התאים בגוף ישנם מעין כבישים, שלאורכם נוסעות משאיות המובילות סחורות לכל קצוות התא. תאי מערכת העצבים ההיקפית, מכילים את מערכת הכבישים הארוכה ביותר בגוף, אוטוסטרדה דו-כיוונית באורך מטר שעוברת משני עברי חוט השדרה. תפקידו של אותו צבר נוירונים הוא לקלוט את כל המידע מהנוירונים בגוף, ולשלוח אותו לעיבוד מרוכז במוח. כבר לפני 30 שנה הראו שאותו צבר נוירונים קטן ומנוון אצל חולים בדיסאוטונומיה משפחתית".
אותה מערכת כבישים מורכבת משתי תת-יחידות שמודבקות אחת אל השנייה, שנקראות אלפא ובטא טובולין. יחד הן מייצרות את מערכת ההובלה הנוירולוגית, המיקרו טובולין. מאחר שהכבישים בנוירונים כל הזמן נבנים ומוסרים, לפי הסתעפות העצבים, הגוף מייצר באופן טבעי שני אנזימים, אחד שמדביק את האלפא והבטא טובולין יחד, ואחר שמסיר את הדבק הזה.
במהלך המחקר הראו החוקרים, שהאנזים שמסיר את הדבק, מבוטא בעודף בנירונים של עכברים החולים בדיסאוטונומיה משפחתית ואף מצאו טיפול ראשון מסוגו שהינו תוסף מזון אשר מגביר את הפעילות התקינה של הגן הפגוע.
אסט מסביר: "יש תוסף מזון בשם פוספטידילסרין. הצלחנו להראות שהתוסף הזה מגביר את הפעילות התקינה של הגן הפגוע בדיסאוטונומיה משפחתית, ובכך גורם לגוף לסנתז את שני האנזימים, המדביק והמפריד, באופן שווה יותר. התוצאה היא מיקרו טובולין יציב יותר או כבישים יציבים יותר, ברמה שמתקרבת לזו של נירונים בריאים".
לדברי החוקרים, הפוספטידילסרין, שכבר נמצא בשוק כתוסף תזונה, יכול, ככל הנראה, לעכב את התקדמותן גם של מחלות נירו-דגנרטיביות אחרות, כמו אלצהיימר, פרקינסון, הנטינגטון ו-ALS.
"בחלק נכבד מהמחלות הנירו-דגנרטיביות, ישנו ביטוי-יתר לאותו אנזים, שמוביל לניוון המיקרו טובולין, אבל צריך להיזהר, לסייג ולא לטעת תקוות שווא, שכן המחלות האחרות מורכבות יותר מהדיסאוטונמיה המשפחתית. בשלב הזה, רוב התרופות הקיימות, וכן רוב התרופות שעתידות לצאת לשוק, יוכלו רק להאט את המחלה. אני מאמין שגם הפוסטפידילסרין יאט את ניוון הנירונים במחלות הללו".

המחקר מומן בחלקו מקרן חברת טבע לחקר מחלות נוירו-דגנרטיביות
תאריך:  22/12/2016   |   עודכן:  22/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נמצא טיפול לדיסאוטונומיה משפחתית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הוועדה למתן היתרים קיבלה את בקשתו של מנהל רמ"י לשעבר: יסיים את הצינון בחודש הבא - שנתיים לאחר שהחלה החקירה בעניינו שהסתיימה בדין משמעתי
עידן יוסף
מבהירים כי יסכימו להתפנות בדרכי שלום אם המדינה תעמוד בהתחייבותה    "כולנו מחויבים לחלוטין להסכמה אליה הגענו עם המדינה וכך נבהיר גם לבג"ץ"
איתמר לוין
הנאשמים המרכזיים: סמנכ"ל פסגות לשעבר, דוד אדרי, ומי שהיה מנהל חדר המסחר בדויטשה בנק ישראל, אהרון נבון    מואשמים בהרצת אג"ח ממשלתיות ושל דלק נדל"ן
עידן יוסף
כוחות הביטחון הרסו את בית המחבל שביצע את פיגוע הירי בגבעת התחמושת בו נרצחו לבנה מליחי ויוסף קירמה    מחבלים ירו והשליכו מטענים במהלך ההריסה
עידן יוסף
ביטן: נגיש הצעת חוק שמתקנת את החוק באופן כזה שאם יש תיקוני תקציב על-ידי חברי הכנסת זה יירשם בבסיס התקציב ולא יירשם ככסף ייחודי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il