X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אלי גור הסתיר מבית המשפט עסקה בלתי חוקית לאחר שנודע לו עליה - ואז ביקש ששכרו ייגזר מאותה עסקה בעסקה היו מעורבים עוה"ד עופר כגן ורוני סנדורסי
▪  ▪  ▪
שדטת. הבריח מהנושים
2% בלבד לשופטת
השופטת ורד שביט-פינקלשטיין דחתה את בקשתה של מירה רום-פלאי, כונסת הנכסים שמונתה במקום אלי גור וכיום שופטת בית המשפט למשפחה בראשון לציון, לקבל שכר טירחה מוגדל של 4% מהסכום שחילקה. היא קבעה, כי אין סיבה לסטות מהכלל לפיו השכר הוא 2% בלבד ורום-פלאי תקבל 28,300 שקל.

עו"ד אלי גור ביקש שכר טירחה של רבבות שקלים על עסקה בלתי חוקית, שאותה אומנם לא יזם אך עליה לא דיווח בדיעבד - עולה מפסק דינה של שופטת בית המשפט למשפחה בתל אביב, ורד שביט-פינקלשטיין. פסק הדין גם חושף מעורבות של עוה"ד רובי סנדורסי ועופר כגן באותה עסקה פסולה.
גור התמנה בשנת 2001 לכונס נכסים לדירתם של נאוה שדות ועופר שדות. הבעל היה מנהל חברות למיזוג אוויר והורשע בעבירות מס במיליוני שקלים, ומאוחר יותר נחשד בהפצת דואר זבל בקנה מידה נרחב. בשנת 2010 נחתם הסכם למכירת הדירה לסנדורסי ב-1.3 מיליון שקל.
כגן חתם, בלא ידיעתו של גור, על הסכם מקביל לפיו יעביר לשדות עוד 750,000 שקל במזומן שהופקדו בידיו, סכום אשר הוסתר מבית המשפט ומנושיו של שדות. מאוחר יותר קבע בית המשפט המחוזי מרכז, כי מדובר בעסקה בלתי חוקית, אשר בוצעה תוך עצימת עיניים מצידו של גור, אך לא ביטל אותה אלא הורה לתקן את הדיווח כך שיכלול את מלוא התמורה.
גור ביקש לפסוק לו שכר טירחה בסך 4% מהסכום המלא שבו נמכרה הדירה (2.05 מיליון שקל), דהיינו 82,000 שקל. שביט-פינקלשטיין קבעה (11.11.16) שהוא יקבל 2% בלבד, תוך שהיא מונה מספר סיבות לכך. ראשית, גור העביר 550,000 שקל מתוך כספי התמורה לעמי גלעדי, אחד מנושיו של שדות, וזאת בלא אישורו של בית המשפט. שנית, תפקידו בעסקה היה שולי ואת רוב המלאכה ביצע עו"ד עמית שדות ממשרדו (בנם של עופר ונאוה שדות), ובכך הפר גור את חובתו ככונס להיות בקיא בכל פרטי העסקה. גור גם פעל באיטיות רבה במשך תשע שנים, והדירה נמכרה רק כאשר עמית שדות יצר את הקשר עם סנדורסי.
שלישית, גם כאשר נודע לגור על התשלום שהוסתר מבית המשפט - הוא לא דיווח לו על כך. "אני לא על תקן של מלשן", הסביר את מחדלו. שביט-פינקלשטיין מדגישה, שחובתו הייתה לדווח מיידית, שכן ככונס נכסים הוא זרועו הארוכה של בית המשפט ולא מייצגם של שולחיו. לצד זאת אומרת שביט-פינקלשטיין, כי גור נקלע למצוקה אמיתית כאשר נודעו לו הדברים, "אף שאין הדבר מצדיק את בחירתו השגויה".
במקביל, דחתה שביט-פינקלשטיין את בקשת שדות שלא לשלם לגור דבר. לדבריה, זהו חוסר תום לב משווע, שכן הם - יחד עם בנם וסנדורסי - רקמו את העסקה הבלתי-חוקית כדי להבריח כספים מנושיהם. שביט-פינקלשטיין מעירה, כי עופר שדות המנוח - שהעלה את הטענות נגד גור - הורשע בעצמו בזיוף, מרמה, שיבוש מהלכי משפט, עדות שקר ועוד. לפיכך נקבע, כאמור, כי גור יקבל 2% מהתמורה הרשמית - דהיינו 26,000 שקל בלבד.

תאריך:  25/12/2016   |   עודכן:  25/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עו"ד עצם עין וביקש שכר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
זה לא בדימה שנקבע בפסק הדין!!!
עעע  |  25/12/16 15:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מי אחראי לכך שחיילות התאכזבו בברלין?    האם יש לגבות דמי ביטול כאשר הנוסעת שברה את ידה?    ומהו הפיצוי המגיע למי שהמתינה לשווא לאוטובוס של אגד תעבורה?
איציק וולף
מטוס נוסעים בינוני של חברת טופולוב נעלם עשרים דקות לאחר שהמריא מסוצ'י וכשהיה מעל למים הטריטוריאליים של רוסיה    צוות חיפוש איתר חלק משרידי המטוס ולפחות גופה אחת
איציק וולף
הנשיא הנבחר של ארצות הברית הצהיר שלמרות הקושי הצפוי במשא-ומתן בין ישראל לפלשתינים - יצליח להביא לתוצאות    מינה את יועצו לענייני יהודים והמזרח התיכון - ג'ייסון גרינבלט - לשליח המיועד למזרח התיכון
איציק וולף
ראש הממשלה משווה בין ברק אובמה לג'ימי קרטר באנטי-ישראליות    "ניסיון שלא יצלח לכפות תנאים על ישראל בהסדר קבע"    הודיע על ביטול מימון ישראלי בסך 30 מיליון שקל ל-5 גופים הקשורים לאו"ם
איציק וולף
יו"ר הבית היהודי קורא להחלת החוק הישראלי על מעלה אדומים, בקעת הירדן וכל שטחי C ביהודה ובשומרון    עקץ את נתניהו: ההחלטה - תוצאה של הסכמה פומבית להקמת מדינת פלשתין בלב ארצנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il