X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עדת המדינה במשפט פישר החליטה על דעת עצמה למחוק חלק מהתכתובות, בנימוק של חיסיון עו"ד-לקוח והגנת ענייניה הפרטיים ביהמ"ש: לא מגישים מסמך עם מחיקות
▪  ▪  ▪
אלטמן. "ההגנה קיבלה דיווח"
בלי חיסיון - בתנאי
השופט משה סובל החליט לאפשר לע"י להעיד על נושאים הקשורים לחיסיון עו"ד-לקוח בעניינו של יאיר ביטון, בתנאי שהמדינה תתחייב שלא לעשות שימוש נוסף כלשהו בעדותה. סובל ציין, כי החיסיון אינו "עיר מקלט" לביצוע עבירות, אך ייתכן שבדיעבד יתברר שביטון לא ביצע את העבירות המיוחסות לו. התביעה התבקשה להודיע על החלטתה בתחילת הדיון מחר, בעוד ההגנה רמזה שייתכן שתבקש לערער על ההחלטה.

עדת המדינה במשפט פישר, ע"י, מחקה חלק מהודעות הווטסאפ שחולצו ממכשירי הטלפון הסלולריים שלה, בנימוק שמדובר בחיסיון עו"ד-לקוח או בעניינים פרטיים שלה. כך מסרה (יום ב', 26.12.16) התובעת בתיק, עו"ד קרן אלטמן. הדבר מטיל בספק את קבילותן של חלק מההודעות, שהן מהראיות המרכזיות של התביעה.
המחיקות נעשו לאחר שבית משפט השלום בירושלים קבע אלו הודעות אינן חוסות תחת החיסיון ואשר מח"ש רשאית הייתה להיחשף אליהם. אלטמן הדגישה, כי השחרות אלו תועדו במזכרים של החוקרים שהועברו להגנה, וכי גם חוקרי מח"ש אינם יודעים מה היה בהודעות שנמחקו. הסניגורים יצאו בחריפות נגד התנהלות זו, באומרם שלמעשה ניתנה לע"י הזכות למחוק חומר ראיות. לטענתם, אותן תכתובות אינן קבילות כל עוד לא יקבלו אותן במלואן.
השופט משה סובל אמר: "אני לא מכיר מסמך עם מחיקות. אין כזה דבר. מעולם לא הוגש מסמך עם מחיקות לבית משפט, אלא אם כן יש תעודת חיסיון שאפשר לבקש להסיר. התוצאה היא שאין בקרה על זה. ודאי שהדבר הזה לא קביל". הוא הסכים עם ההגנה בכך שלא ייתכן שעד יבצע מחיקות. הוא ביקש מאלטמן לבדוק האם החלקים החשובים בהודעות מצויים בחלקים שבית משפט השלום כבר אישר להשתמש בהם.
לפני כן תיארה ע"י את הפגישה הלילית עם רונאל פישר ורות דוד באפריל 2015. הפגישה התקיימה לאחר שבמקרה נודע למעורבים בפרשה, כי מח"ש הצליחה לפרוץ את הטלפונים הסלולריים בהם היו תכתובות הווטסאפ בין פישר לבין ערן מלכה, ושאותן לא מחקה ע"י. "רונאל אמר שהוא לא צריך לשלם על טעויות שלי", אמרה.
לדברי ע"י, היא רצתה לצאת מהארץ, אך דוד אמרה לה שאין צורך בכך, ואמרה לה בצחוק שאם תיחקר - שתבכה ותתעלף כמו בחקירותיה הקודמות במח"ש. דוד גם אמרה לערן מלכה שלא להצטרף לפגישה, משום שחששה שהדבר יהווה שיבוש הליכים ומשום שחששה שמח"ש עוקבת אחריו. "כולם ידעו שיש בעיה בטלפונים הניידים שלי; הם לא ידעו מה תוכן הבעיה", הוסיפה ע"י. "אמרתי לרותי שיש בעיה אם יפרצו את הטלפונים, לא אמרתי לה איזו בעיה".
ע"י תיארה גם את חקירותיה במח"ש לאחר שנעצרה בסוף אפריל 2015. החוקר הבכיר דובי שרצר איים עליה וצעק עליה, שהיא תיכנס לכלא "ואיך אני מגינה על כולם וכולם שמים עלי זין ומה יהיה עם ההורים שלי". החוקרים הציגו לה תכתובות מהווטסאפ, ושרצר אמר שהיא תואשם בתיווך לשוחד בשל העברת המידע בין פישר למלכה. מאוחר יותר פגשה את הוריה במשרדי מח"ש בירושלים. "אבא שלי אמר שאני צריכה לחתום על הסכם ושאני צריכה לבחור בין המשפחה הביולוגית שלי לבין המשפחה של רונאל ורותי", סיפרה בקול רועד.
לדברי ע"י, היא החליטה לתת גירסה חלקית ולמצוא למחרת עורך דין שיבטל את ההסכם. אולם למחרת היא החליטה לשתף פעולה בצורה מלאה, "כי אני לא אלך לכלא ואין לי כסף לממן את הייצוג. חיפשנו כל הבוקר עורך דין ואיש לא הסכים לייצג אותי, כי הם היו קשורים עם רונאל או שלא מייצגים עדי מדינה". לאחר מכן יוצגה בידי עו"ד רועי בלכר, אשר סיים בשמה את ההסכם. עוד סיפרה, כי מאוחר יותר הפגישו אותה החוקרים עם מלכה, שאמר לה שעשתה את הדבר הנכון ושאינו כועס עליה.

תאריך:  26/12/2016   |   עודכן:  26/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias  אורי כרמל / Uri Carmel  אילון מכלוף / Eylon  Machluf  איתן פלג / Eitan Peleg  אלון חסן / Alon  Hassan  אסף גולן / Assaf Golan  ברונו שטיין / Bruno Shtein  ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen  חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich  יאיר ביטון / Yair Biton  יאיר  גולן / Yair Golan  יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass  יורם ברק / Yoram Barak  יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth  יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger  ירון בארי / Yaron Be'eri  ליאורה נהון / Liora Nahon  ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar  משה סובל / Moshe Sobel  משה סעדה / Moshe Saadda  נועם עוזיאל / Noam Uziel  נחשון שוחט / Nahshon Shohat  נסים מרום / Nissim Marom  ע"י  עדי כרמלי / Adi Carmeli  עופר ברטל / Ofer Bartal  עפר נמרודי / Ofer Nimrodi  ערן מלכה / Eran  Malka  קובי כחלון / kobe kahlon  קרן אלטמן / Keren Altman  רון שפירא / Ron Shapira  רונאל פישר / Ronel Fiaher  רונן יצחק / Ronen Yitzhak  רועי בלכר  רועי בר / Roee Bar  רות דוד / Ruth David-Blum  רמי דואני / Rami Douani  שי ברס / Shay Baras  ששון חי / Sasson Hay
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ע"י מחקה חלק מהודעות הווטסאפ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מח"ש
כחש  |  26/12/16 19:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת רונאל פישר
איתמר לוין
טוענת שלאחר שפישר ארגן תרומות לפנימייה לבקשת רעייתו של ירון בארי, התהדקו הקשרים ביניהם    ערן מלכה חשב להשתמש במידע נגד בארי כאשר החלה החקירה נגדו
איתמר לוין
עדת המדינה: פישר הציג בפני אלון חסן כאילו נסגרו תיקים שכלל לא נחקרו, כדי לקבל תשלום - והתחלק בו עם ערן מלכה    "עשיתי בחקירות הצגות כדי שישחררו אותי"
איתמר לוין
השופט סובל מותח ביקורת על התביעה: "זמן יקר הושלך לטמיון על שטויות"    סניגורו של ביטון מאיים לתבוע את עדת המדינה אם תפר את החיסיון בין מרשו לבין פישר
איתמר לוין
אומרת על קבלת המידע ממלכה: "הרגשתי שזה כמו פריצה כזאת, שאני נכנסת מהר, עושה את הדברים, מוחקת ויוצאת. זו הייתה הרגשה פנימית של אנדרנלין של דברים אסורים"
אלה לוי-וינריב
לאחר שהפליל את פישר בפרשה שהסעירה את המדינה, ביטל חסן 9 צ'קים שנתן למשרדו בגין שירותים משפטיים שונים    ביהמ"ש דחה את טענת חסן לפיה הצ'קים הועברו מראש עבור טיפול משפטי עתידי שלא ניתן
רשימות נוספות
נדחו הטענות של פישר וביטון  /  איתמר לוין
משפט פישר יחל ב-22 בדצמבר  /  איתמר לוין
למדינה נמאס: מבקשת להתחיל משפט פישר  /  איתמר לוין
סובל(ני) מדי  /  איתמר לוין
המחדל הגדול של מח"ש  /  יואב יצחק
איפה ואיפה בפרקליטות ובמשטרה  /  ענבל בר-און
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il