כתוצאה מהפגיעה במסילת הרכבת באזור שפיים, נדרשים צוותי הרכבת להחליף כשני קילומטרים של מסילה, ולבצע עבודות לחידוש תשתית התקשורת שנפגעה. על-מנת לבצע את העבודות, תוך צמצום הפגיעה בשירות ללקוחות החברה, תרוכזנה העבודות בעיקר בשעות הלילה.
לאור העומסים הצפויים, מומלץ לציבור הנוסעים לשקול להשתמש בתחבורה ציבורית חלופית, שתוגברה על-ידי
משרד התחבורה.
בהתאם לכך:
- עד יום שישי 30.12.2016 (כולל), תופעלנה רכבות הנוסעים באזור שפיים על מסילה בודדת, בהתאם ללוחות הזמנים המקוריים, להוציא את הרכבות הבאות:
- רכבות בקו נהריה-באר שבע, תופעלנה מנהריה עד חיפה חוף הכרמל בצפון ובין באר שבע לת"א מרכז-סבידור בדרום, בשני הכיוונים.
- הרכבות בקו נתניה-ת"א (שיעדן ראשל"צ ראשונים) מבוטלות והן תופעלנה בין ראשל"צ לתחנת ת"א ההגנה בלבד, שם ניתן להחליף לרכבת הממשיכה צפונה.
- רכבות הנוסעים מירושלים ובית שמש - תגענה לת"א ההגנה.
- רכבות הלילה בין נהריה ונתב"ג, בשני הכיוונים, תופעלנה עד/מתחנת נתניה. בשעות אלו, 05:10-00:30, רכבת ישראל תפעיל שירות אוטובוסים בין נתניה ונתב"ג בשני הכיוונים.
רכבות בין חיפה חוף כרמל לת"א סבידור, בשני הכיוונים, פועלות ע"פ לוז מלבד אלה שצויינו.
נזכיר, כי הלילה (26.12.16), בסמוך לשעה 02:00, סטה מהמסילה אחד מגלגליו של קטר רכבת משא בסמוך לשפיים. כתוצאה מכך, נגרם נזק לקטע המסילה המחייב את החלפתה. כתוצאה מכך היה בלגאן בתחנות הרכבת ונוסעים התלוננו על כך שלא ראו דיילים שיכווינו וידריכו אותם, בחלק מן התחנות.
מידע בדבר תנועת הרכבות ניתן לקבל במוקד שירות הלקוחות של הרכבת, שתוגבר בעשרות נציגים, וגם באופן שוטף, ביישומון, בדף הפייסבוק ובאתר החברה.
מנכ"ל רכבת ישראל בפועל, בני לביא: "רכבת ישראל עושה כל שניתן על-מנת להשיב את התנועה לסדרה במהירות האפשרית, במקביל - להפעיל את הרכבות באופן מיטבי למען לקוחותיה, עד לתיקון המסילה שנפגעה. אני מבקש להודות לעובדי רכבת ישראל שפועלים בתנאי מזג אוויר קשים, ביום ובלילה, במטרה להחזיר את המסילות לתקינותן ולחדש את תנועת הרכבת על-פי הלו"ז הרגיל".