X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההגנה: אם ע"י תפר את החיסיון - תהיה לנו עילת תביעה אזרחית נגדה התביעה: זו הטרדת עד הדיון הופסק כדי לאפשר לבית המשפט העליון להכריע האם תוכל להעיד נגד ביטון
▪  ▪  ▪
ביטון. "מחר בבוקר" [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, משה סובל, הפסיק (יום ג', 27.12.16) את הדיון במשפטו של רונאל פישר, בשל מחלוקת עמוקה בנוגע לעדותה של ע"י בעניינו של יאיר ביטון. היה זה לאחר שסניגוריו של ביטון איימו להגיש באופן מיידי תביעה אזרחית נגד עדת המדינה, אם לשיטתם תפר את החיסיון שהיה לביטון מול משרדו של רונאל פישר. הוא אפשר להם לערער לבית המשפט העליון על החלטתו בנושא, וקבע שהדיון הבא - 5.1.17 - יתקיים אלא אם כן בית המשפט העליון יקבע אחרת.
סובל התבקש קודם לכן להכריע בין שתי דרכים סותרות. המדינה טענה, כי ע"י תעיד על עבירות שביצעו פישר וביטון, ולפיכך אין חיסיון לשיחותיהם ומהלכיהם. ההגנה טענה, כי ביטון ופישר טרם הורשעו, לשיטתה מעשיו של ביטון כלל לא היו עבירה, ולכן אין אפשרות להסיר את החיסיון.
סובל קבע, כי דרך הביניים היא בהתחייבות של המדינה שלא לעשות שימוש כלשהו בדבריה של ע"י נגד ביטון בכל הליך שהוא. התובע, עו"ד נועם עוזיאל, הודיע בתחילת הדיון, כי המדינה נאלצת להסכים לתנאי זה לנוכח חשיבות עדותה של ע"י. הסניגור, עו"ד איתן פלג, הגיב באומרו שבמקרה כזה - תוגש "מחר בבוקר" תביעה נגד ע"י ונגד פישר. לדבריו, הוא אינו מאמין להודעת המדינה, לסובל לא הייתה סמכות להחליט כפי שהחליט ובדעת ההגנה לערער לבית המשפט העליון.
לדברי פלג, ע"י מצויה בהתלבטות קשה. אם לא תעיד כפי שהתחייבה - עלולה המדינה לבטל את ההסכם עימה ולהעמיד אותה לדין, לאחר שכבר הפלילה את עצמה. אם תעיד ותפר את החיסיון - תוגש כאמור מיידית תביעה נגדה. פלג סבור, שבשל כך על ע"י לקבל ייעוץ משפטי אוביקטיבי, אבל אם היה עורך דינה - היה מייעץ לה לשתוק. עוזיאל הגיב באומרו, כי ההגנה מהלכת אימים על ע"י ומכוונת אקדח לראשה.
סובל אמר, כי נקט בהליך לפי המסלול שהציעו עורכי דינו של ביטון - וכעת הם טוענים שהוא פעל בחוסר סמכות. הוא הכריז על הפסקה, כדי לאפשר לפלג לחשוב על עמדתו, ובהפסקה התחממו הרוחות בין עורכי הדין. פלג האשים את התביעה בכך שאינה עונה לפניותיה של ההגנה ושהיא משוחחת עם ע"י שלא כדין, ואילו התובעת, עו"ד קרן אלטמן, אמרה שהתנהגות ההגנה היא נלוזה.
עם חידוש הדיון טען פלג, כי אלטמן אמרה לע"י "אל תפחדי", וכי ע"י ביקשה לקבל בכתב את מה שאמרה לה אלטמן. האחרונה השיבה, כי אמרה לע"י "אל תדאגי" כאשר זו "עמדה רועדת". רות דוד הגיבה מספסל הנאשמים: "יש שהואשמו בשיבוש בגלל זה". עוזיאל הסביר, כי אמר לע"י שהפרקליטות תבחן את האפשרות לתת לה מעטפת משפטית, שכן היא חוששת להעיד. ע"י אכן השיבה, כי היא מבקשת את הדברים בכתב. "זה לחלוטין חוקי השיח הזה", הוסיף עוזיאל. "זה יהיה חסר אחריות מצידנו לנהל איתנו שיח ברמה הזאת".
לגופם של דברים אמר פלג לאחר ההפסקה, כי הוא מבקש לעדן את דבריו, הוא סבור שהפרת החיסיון מהווה עילת תביעה, וההחלטה האם להגיש אותה תהיה תלוית נסיבות. סובל תהה כיצד בכלל יכולה להיות עילת תביעה, שכן אם ביטון יורשע - לא הייתה הפרה; ואם יזוכה - לא נגרם כל נזק. פלג השיב, כי עצם הסרת החיסיון גורמת נזק עליו ניתן לתבוע. עוזיאל טען, כי מדובר בהטרדת עד בלתי חוקית המשפיעה על ע"י. סניגוריו של פישר ביקשו גם הם לעכב את הדיון עד להכרעת ביהמ"ש העליון בנוגע לחיסיון.

תאריך:  27/12/2016   |   עודכן:  28/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias  אורי כרמל / Uri Carmel  אילון מכלוף / Eylon  Machluf  איתן פלג / Eitan Peleg  אלון חסן / Alon  Hassan  אסף גולן / Assaf Golan  ברונו שטיין / Bruno Shtein  ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen  חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich  יאיר ביטון / Yair Biton  יאיר  גולן / Yair Golan  יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass  יורם ברק / Yoram Barak  יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth  יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger  ירון בארי / Yaron Be'eri  ליאורה נהון / Liora Nahon  ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar  משה סובל / Moshe Sobel  משה סעדה / Moshe Saadda  נועם עוזיאל / Noam Uziel  נחשון שוחט / Nahshon Shohat  נסים מרום / Nissim Marom  ע"י  עדי כרמלי / Adi Carmeli  עופר ברטל / Ofer Bartal  עפר נמרודי / Ofer Nimrodi  ערן מלכה / Eran  Malka  קובי כחלון / kobe kahlon  קרן אלטמן / Keren Altman  רון שפירא / Ron Shapira  רונאל פישר / Ronel Fiaher  רונן יצחק / Ronen Yitzhak  רועי בר / Roee Bar  רות דוד / Ruth David-Blum  רמי דואני / Rami Douani  שי ברס / Shay Baras  ששון חי / Sasson Hay
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביטון מאיים לתבוע את עדת המדינה
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
תדע כל עובד/ת בישראל - לעזוב
מקום עבודה כאשר:  |  27/12/16 11:27
2
תיק שמפרנס כל כך טוב את
הלכה המדינה  |  27/12/16 11:45
 
- מהפרקליטות למיגזר הפרטי
חרייאט  |  27/12/16 12:30
3
שם המשחק
אמינות  |  27/12/16 13:28
4
רות דוד המשבשת הראשית
שוקי משעול   |  27/12/16 16:21
5
ראו ושתקו !!
שוקי משעול  |  27/12/16 16:41
 
- אוהבי הצוללות מנצחים ל"ת
בינתיים  |  27/12/16 17:56
6
לחובבי הצוללות המשיכו ל"ת
המדינה אתכם   |  27/12/16 17:49
7
מי סגר
חקירות  |  28/12/16 17:42
 
- הפרקליטות
משבשת  |  29/12/16 00:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת רונאל פישר
איתמר לוין
עדת המדינה במשפט פישר החליטה על דעת עצמה למחוק חלק מהתכתובות, בנימוק של חיסיון עו"ד-לקוח והגנת ענייניה הפרטיים    ביהמ"ש: לא מגישים מסמך עם מחיקות
איתמר לוין
טוענת שלאחר שפישר ארגן תרומות לפנימייה לבקשת רעייתו של ירון בארי, התהדקו הקשרים ביניהם    ערן מלכה חשב להשתמש במידע נגד בארי כאשר החלה החקירה נגדו
איתמר לוין
עדת המדינה: פישר הציג בפני אלון חסן כאילו נסגרו תיקים שכלל לא נחקרו, כדי לקבל תשלום - והתחלק בו עם ערן מלכה    "עשיתי בחקירות הצגות כדי שישחררו אותי"
איתמר לוין
השופט סובל מותח ביקורת על התביעה: "זמן יקר הושלך לטמיון על שטויות"    סניגורו של ביטון מאיים לתבוע את עדת המדינה אם תפר את החיסיון בין מרשו לבין פישר
איתמר לוין
אומרת על קבלת המידע ממלכה: "הרגשתי שזה כמו פריצה כזאת, שאני נכנסת מהר, עושה את הדברים, מוחקת ויוצאת. זו הייתה הרגשה פנימית של אנדרנלין של דברים אסורים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il