X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר הסוכנות אומר כי שר הפנים תמך בממשלה בחינוך רפורמי וקונסרבטיבי וטוען כי הרפורמים אינם הגורם להתבוללות "היום ראש הממשלה לא מפחד לעשות תמונה עם ענת הופמן" ארגון נשות הכותל הדליקו נרות חשמליים בגשם בלא הפרעה
▪  ▪  ▪
פעילות "נשות הכותל" רוקדות בעזרת הנשים [צילום: מירי צחי]

יושב-ראש הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, אומר כי שרי הממשלה חיוביים ביחסם כלפי הרפורמים והקונסרבטיביים. לדבריו, גם יושב-ראש ש"ס, השר אריה דרעי, היה חיובי בישיבת הממשלה ותמך בחינוך רפורמי וקונסרבטיבי, אם כי לא היה יכול להיות יותר מדי חיובי.
שרנסקי כינה את חברי הכנסת החרדיים "חצי-פרטנרים" בנושא זה, ואמר כי שוחח בעניין עם ראש הממשלה בנימין נתניהו שהביע תמיכה בהכרה ברפורמים ובקונסרבטיבים במתווה הכותל המערבי היה מעוניין להביא את הנושא להכרעת הממשלה, אך כבול בשל התנגדות החרדים. הוא אמר כי נתניהו אמר לו שבממשלה אחרת, אם תקום, יפחת הסיכוי לפתרון בנושא זה שכן בכל ממשלה עתידית יהיו החרדים חלק.
יו"ר הסוכנות דיבר בכינוס שדולת עם, דת ומדינה (יום ג', 27.12.16) בכנסת. הוא אמר כי הוא אופטימי לפתרון ומאמין כי יגיע לאחר שתוסר הבורות, כלשונו, אצל שרים וחברי כנסת. כדוגמה, ציין את זה שאין מדובר במיעוט זניח אלא ב-30% מכלל יהודי העולם. עוד דחה את הטענה כאילו הרפורמים גורמים להתבוללות. לדבריו, בצרפת אין רפורמים ויש רפורמיות. לכן יש להראות שסטטיסטית זה לא נכון, אלא לפעמים מהווה הגנה מפני התבוללות.
יושבי ראש השדולה, חברי הכנסת אלעזר שטרן ועליזה לביא (יש עתיד), תקפו את ראש הממשלה, ושטרן אף קרא לראשי קהילות רפורמיות בעולם שלא להזמין אותו לאירועים שהם עורכים.
שרנסקי חלק עליהם ואמר כי כדי לקדם את הנושא, חייבים לעבוד עם כל חברי הכנסת. "לפני 19-18 כשהייתי שר ניסיתי לארגן מפגש עם הרפורמים. אז זה היה בלתי אפשרי. היום ראש הממשלה לא מפחד לעשות תמונה עם ענת הופמן (מנהלת המרכז הרפורמי לדת ומדינה, ע.י.).
ח"כ לביא: "בתפוצות חשים שמדינת ישראל לא סופרת אותם. רבה רפורמית אמרה לי שהוחתמה לפני שמונתה שלא תזכיר את מדינת ישראל בנאומיה. זה מחיר הקרע ביחסים". ח"כ שטרן: "מתווה הכותל הוא פשרה. לצערי הרב, גם הפשרה הזו שהחליטה עליה ממשלת ישראל לא מיושמת. כיום ישנה הצעת חוק של ש"ס שמאיימת להרחיק מהכותל גם את הציבור החילוני. הציבור רואה שבשם היהדות כך נראים הגיורים, והנישואים, והבריתות, והכותל, ואומר שמהיהדות הזו הוא לא רוצה".
בתוך כך, לאחר כחצי שעה של בידוק בכניסה לרחבת הכותל, התירו אנשי הקרן למורשת הכותל לנשים מארגון נשי הכותל להכניס אליו חנוכיות. ככל הנראה הייתה הסיבה לכך מזג האוויר הגשום שכלל גם רוח ולא איפשר הדלקה רצינית שתחזיק מעמד. הפעילות נאלצו להדליק נרות חשמליים על סוללות ורקדו ברחבה שהייתה ריקה ממתפללים.

תאריך:  27/12/2016   |   עודכן:  27/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שרנסקי: דרעי גילה יחס חיובי לרפורמים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מזכיר המדינה האמריקני הודיע באמצעות דוברו כי יציג מחר את חזונו לפתרון הסכסוך בין ישראל לפלשתינים    מדובר, ככל הנראה, בצעד נוסף בסדרת הצעדים האנטי-ישראלים של ממשל אובמה המסיים את תפקידו בעוד כשלושה שבועות
איציק וולף
ראש השב"כ חשף כי בשנת 2016 נמנעו יותר מ-400 פיגועי טרור משמעותיים בזכות פעילות אנשי הארגון    נתניהו: חיי אזרחים רבים ניצלו הודות לפעילויות הסיכול של השב"כ
אלעזר לוין
היום ב-3 אחר-הצהריים פרסמה רשות מקרקעי ישראל תוצאות מכרזי מחיר למשתכן,,לשיווק מגרשים ל-1,300 דירות בגליל ים ומאות דירות בכרמיאל    לאחר שעתיים נמחקו כל התוצאות מלוחות רמ"י, ללא הסבר ^ האם האוצר הורה לעכב פרסום הנתונים?
איציק וולף
שיא נשבר בשעה 18:30 והוא עקף את השיא הקודם לצריכת חשמל בחודש דצמבר שנרשם בשנת 2013 עם צריכת 11,635 מגוואט
עידן יוסף
מערך הקווים החדש באזור הר חברון וקרית ארבע יופעל על-ידי חברת אגד תעבורה ויכלול אוטובוסים חדשים ממוגני ירי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il