צרכנים מודאגים מפשעי סייבר יותר מפשעים בעולם האמתי - כך עולה מסקר צרכנים שמפרסמת (יום ד', 28.12.16) Sophos העוסקת
באבטחת רשת ונקודות קצה, בנושא מודעות לפשעי הסייבר.
הסקר מצא כי 63% מהצרכנים מודאגים באשר לאבדן כספי בשל פריצה למחשב, 61% מודאגים מהאקרים שישתלטו להם על המחשב על-מנת לשלוח ספאם ונוזקות לאנשי הקשר שלהם ולאנשים אחרים, ו- 58% מודאגים שהאקרים יהפכו את המחשב שלהם לבלתי שמיש. בניגוד לכך, 46% מודאגים שהרכב שלהם ייגנב או ייפרץ או שיחוו תקיפה פיזית, 52% מודאגים מפריצה ושוד לביתם, ו-56% מודאגים בנוגע לטרור. הסקר כלל 1,250 צרכנים מגיל 18 ומעלה בארה"ב, בריטניה, גרמניה, שוויץ ואוסטריה ונערך על-ידי חברת המחקר העצמאית ReRez Research.
למרות הדאגה בנוגע לפשעי סייבר, המודעות לפישינג וכופרות הינה יחסית נמוכה. 47%, כמעט מחצית, לא מכירים את איומי הפישינג, או שמתייחסים אליהם כאיומים שוליים, דבר מדאיג פני עצמו, שכן פישינג הם שיטת ההתקפה מספר 1 של פושעי הסייבר בבואם להשיג גישה למידע אישי. יותר מ-30% מהנסקרים דרגו את עצמם כבלתי מוגנים בצורה קיצונית, אינם בטוחים אם הם מוגנים או שאינם מודעים להתקפות פישינג לחלוטין. 31% אמרו שאינם מכירים את איומי הכופרות או שהם מתייחסים אליהם כאיומים שוליים. באופן לא מפתיע, נוזקות ורוגלות מסורתיות, איומים שנמצאים עמנו כבר זמן רב, נתפסים על-ידי יותר ממחצית מהצרכנים כאיומים הגדולים ביותר.
"אנשים מבינים כיצד להגן על הבית או הרכב שלהם - הם מרגישים שהעולם הפיזי מכוסה, בעוד שפושעי הסייבר בלתי נראים ועולם הפשע הווירטואלי בלתי צפוי ומסובך, במיוחד כשמדובר בפישינג וכופרות", אומר ג'ון שואו, סגן נשיא של קבוצת אבטחת משתמשי הקצה ב-Sophos.