X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ויכוח פוליטי בין חברי הכנסת סביב העברת כספים להתיישבות צעירה ביו"ש מתוקף הסכמים קואליציוניים גפני: "עלינו לגלות אחריות ולאפשר העברת כספים למטרות שאושרו ושצריכות להתממש במסגרת תקציב 2016, אחרת נעכב ונמנע ביצוע של תוכניות ציבוריות רבות"
▪  ▪  ▪
סתיו שפיר ומיקי לוי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

כנועדת הכספים אישרה (יום ד', 28.12.16) העברת 595.5 מיליון שקל למשרדי ממשלה שונים. אלו היו ההעברות התקציביות האחרונות במסגרת שינויים בתקציב 2016. מבין ההעברות 300 מיליון שקל לפיתוח התחבורה, לצורך תגבור תקציבי, בין השאר בשל התקדמות מהירה מהצפוי במספר מיזמים של רכבות וכן כ-17 מיליון שקל לבניית מוסדות ציבור בפריפריה ועוד 30.2 מיליון שקל להתיישבות צעירה ביהודה ובשומרון.
חברי כנסת מהאופוזיציה תמכו בהעברות לפיתוח התחבורה, אך דרשו שלא לדון במסגרת הנוהל המקוצר להעברות תקציביות של סוף שנה שנוהג בוועדה מיום חמישי שעבר, על ההעברות ליו"ש, "מכיוון שהן נובעות מהסכמים פוליטיים". מנגד טענו חברי הקואליציה, כי כספים פוליטיים-קואליציוניים הינם חלק מהתהליך הדמוקרטי ומוקצים למטרות חברתיות-ציבוריות בדיוק כמו כל ההעברות התקציביות האחרות בהתאם לסדרי העדיפות של השלטון הנבחר. בסופו של דבר דנה הוועדה בהעברות כולן ואישרה אותן ברוב של הקואליציה. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, שב וציין, כי "יש לאפשר למשרדי הממשלה לממש פרויקטים ותוכניות ולמנוע מצב שבו כספים למטרות שכבר אושרו יחזרו לאוצר ויעכבו ביצוע של תוכניות ציבוריות. מה שהוועדה תעכב היום, לא ימומש וזה פגיעה בציבור".
בתחילת הישיבה דרשו כאמור, חברי הכנסת מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) וח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) שלא להעלות להצבעה את ההעברות ליו"ש. שפיר: "קיבלנו ממש לפני הישיבה פנייה תקציבית שהיא כל כולה בקשה תקציבית פוליטית. שוב הממשלה הזו בוחרת לתקצב עוד ועוד את יישובי יו"ש על-חשבון יישובי הפריפריה, אך לא מצהירה על-כך בפומבי. היא מתקצבת את יו"ש פי חמישה מאשר את תושבי הפריפריה. אז שתתכבד הממשלה ותביא את זה בהודעה לכנסת ששונו סדרי העדיפויות במקום להביא את התקציבים האלו בהעברות תקציביות כדי להסתיר את זה מעיני הציבור".
ח"כ רוזנטל פנה ליו"ר הוועדה גפני: "נתבקשנו על-ידך לגלות אחריות ולאפשר לדון בהעברות תקציביות אף שלא על-פי הנוהל הקבוע כיוון שמדובר בשבוע האחרון של שנת הכספים 2016. השתדלנו לגלות אחריות, אך מה שמניחים בפנינו הבוקר זה כספים פוליטיים שאין להם קשר לצרכים אמיתיים. זה לא ראוי ואני דורש שלא לדון בהעברות הללו ולא להצביע עליהן". החרה-החזיק אחריהם ח"כ מיקי לוי (יש עתיד), שטען ש"מעבר להעברות הספציפיות שבהן מדובר כעת, סה"כ היקף ההעברות התקציביות שאישרנו השנה, במסגרת 'שינויים בתקציב 2016, הגיעו לכ-90 מיליארד שקל, שזה הרבה מעבר לשינוי התקציב המוצהר".
השיב לחברי הכנסת מהאופוזיציה, יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, שהוא גם חבר ועדת הכספים: "כספים שנובעים מהסכמים קואליציוניים, זה לא כספים שהולכים אלינו באופן פרטי, אלא למטרות ציבוריות. הגיע הזמן להפסיק עם הצביעות הזו. זה חלק מהתהליך הדמוקרטי ואין עם זה שום בעיה. אני הולך לקדם הצעת חוק, שזה שח"כ מבקש שינוי סעיף תקציבי מסוים, זה לא כסף ייחודי עבורו. אין פה דבר ייחודי אלא מטרה ציבורית ראויה וככל שהיא עומדת במבחן החוק היא לגיטימית". ביטן קרא לעבר ח"כ מיקי לוי, סגן שר האוצר לשעבר: "אתם נהגתם בדיוק באותה צורה כשהייתם בשלטון. שום דבר לא השתנה וזה חלק מהתהליך מאז ומתמיד. מדובר במטרות ציבוריות ראויות".
ויכוח אחר שהתגלע בדיון נגע לייצוג של הצוות המשפטי של הוועדה בדיון. ח"כ שפיר פנתה ליו"ר הוועדה גפני ואמרה: "כבר שבוע שלם לא יושב פה ייעוץ משפטי, המתמחה שנמצאת כאן אומנם ראויה אך זה לא מספיק. אם הייעוץ המשפטי החליט לנטוש את הוועדה אני דורשת שתסביר לוועדה מדוע? אם יש החלטה של הייעוץ המשפטי לכנסת, שהם לא מתערבים יותר בהעברות התקציביות, או שהם כבר לא עומדים יותר מאחורי המחטף הזה ושינוי הנוהל שהוצהר בפני בג"ץ, אני דורשת הסבר על-כך". גפני השיב לה, כי "יש ייעוץ משפטי לוועדה נקודה! דיברתי עם היועצת המשפטית לוועדה לפני הישיבה, דיברתי איתה אתמול. יש ייעוץ משפטי לוועדה נקודה וגם כאן יש ייצוג של הצוות המשפטי".
בתום הוויכוחים העקרוניים, החלה הוועדה לדון בבקשות להעברות התקציביות ולהלן ההעברות שאושרו:
  • 200 מיליון שקל לבניית כיתות לימוד חדשות לרשויות המקומיות. מדובר בכסף שכבר הוצא ע"י הרשויות ועתה משרד החינוך צריך לזכות אותן עבור זה. מספרי הכיתות החדשות שהוחלט על בנייתן מתקדמים בהתאם לתוכנית חומש והתקצוב עבורן מועבר מעת לעת בהתאם לביצוע בפועל ממשרד החינוך לרשויות המקומיות.
  • 16.9 מיליון שקל להקמת מוסדות ציבור האמצעות המשרד לפיתוח הפריפריה, נגב גליל, מחולק ע"י המשרד פריפריה, נגב גליל בהתאם למידת הפריפריאליות והמעמד הסוציו-אקונומי של הרשויות.
  • 30.2 מיליון שקל להתיישבות צעירה ביו"ש. ההעברה התקציבית הזו נובעת מהסכם פוליטי שהוצג בוועדה, עם חברי הכסת מיקי זוהר (הליכוד) וביטן. רכז פנים באגף התקציבים באוצר, אריאל יוצר, הסביר את ההעברה, אך חברי האופוזיציה ביקשו לעכבה וטענו כי לא ניתן להעבירה באמצעות הנוהל המקוצר של סוף שנה. רוזנטל: "לא ייתכן לאשר את ההעברה הזו מבלי לדעת למה הולך הכסף, לאילו מוסדות ציבור? לבית כנסת, למתנ"סים או משהו אחר??! אפשר לומר על הכל שזה למטרות ציבור, הכל כסף ציבורי ובטענה הזאת אפשר לבטל הכל, הכל כשר". רוזנטל, לוי ושפיר (המחנה הציוני) דרשו פירוט של התקנות הקשורות לכסף הזה. רוזנטל: "בגלל שזה כסף פוליטי אנחנו רוצים לדעת לאן זה הולך?". שפיר: "רוצה לדעת איפה הגופים האלה ממוקמים? לפי מה הוחלט לתעדף אותם על-פני מוסדות ציבור אחרים? חייב להיות פה ייעוץ משפטי בדיון כזה. אחת זה יהפוך לפרשת שחיתות כמו בישראל ביתנו ואסור שהוועדה תדרדר לכך!". יוצר השיב: "אנחנו מקצים כספים בין אם פוליטיים בין אם לאו וכולם עברו אישור חשב ובחינות וכו'. הכסף הזה ניתן אחרי ייעוץ משפטי של משרד האוצר והיועץ המשפטי לממשלה. התחיל מתווה פוחת חמש שנתי לתקצוב מענקי פיתוח. הכסף יחולק על-פי קריטריונים שקובע משרד הפנים". זוהר: "מדובר בכספיי מענקים הולכים ופוחתים שבאים לכסות גירעונות במועצות המקומיות הרלוונטיות. לגבי הכספים הקואליציוניים, כפי שנעשה בשנים האחרונות, נעשים כדת וכדין בהתאם לחוק עם חשיפה לאן הכסף הולך מתוך הנחיית היועץ המשפטי לממשלה ומתוך הבנה שהציבור צריך לדעת. במקרה של ישראל ביתנו, אצל פאינה קירשנבאום, החשדות הם שהיא ביקשה שהכסף יחזור מהמקומות אליהם יועד על-מנת להעביר לעמותות ספציפיות, בין השאר של הבת שלה, אלו החשדות. כספים קואליציוניים הם חלק מהתהליך הדמוקרטי והכל נעשה בשקיפות ועל-פי דין". שפיר: "בפעמים קודמות היו סיפורי שחיתות סביב מענקים ביטחוניים ליו"ש, זה כסף פוליטי ולא חוקי". מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן: "הכספים הללו יגיעו למשרד הפנים ויחולקו על בסיס קריטריונים שנותנים משקל לאיתנות הרשויות ומידת הפריפריאליות".
  • 297 מיליון שקל לתקציב הפיתוח של משרד התחבורה. מגדילים את תקציב המזומן של משרד התחבורה, בעקבות הקדמת ביצוע של החברות. רפרנט תחבורה באגף התקציבים באוצר, אלי מורגנשטרן: "כשנערכים לתקציב לא תמיד יכולים לדעת את קצב הביצוע של החברות". 194.6 מיליון שקל עבור פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב, הקו האדום, עתה בעקבות התקדמות הפרויקט נדרשת תוספת עבור עבודות החפירה בתחנות ולסגירת חשבונות עם קבלנים, 18.4 מיליון שקל עבור תשלום ברכישת קטרים חשמליים במסגרת פרויקט החשמול, 13 מיליון שקל לפרויקט הארכת הקו האדום בירושלים במקטע גבעת רם ובמקטע הנרייטה סולד וכעת נדרשת תוספת תקציב. 10 מיליון שקל עבור עבודות כרייה בתחנת שז"ר בכניסה לעיר. "העבודות מתקדמות מהר מכפי הצפוי, כאמור, מאשר בעת התכנון בעת בניית תקציב 2015-2016, ועל-כן נדרשת תוספת התקציב", הסביר מורגנשטרן.
  • 50.75 מיליון שקל לטובת ערבות מדינה לתוכנית מחיר למשתכן. מדובר בערבות נוספת בהתאם להתרחבות הפרויקטים במסגרת התוכנית. מסגרת הערבות הכוללת לתוכנית 'מחיר למשתכן' עומדת על כ-1.3 מיליארד שקל.
  • 1.3 מיליון שקל למשרד הפנים לצורך מתן מענקים מיוחדים לרשויות מקומיות שמקופחות כתוצאה מהנוסחה המתמטית של מענקי האיזון, סה"כ מדובר בכ-100 מיליון שקל מדי שנה. ה- 1.3 מיליון שקל שניתנו בהעברה זו נובעים גם הם מהסכם פוליטי עם מיקי זוהר. יו"ר ועדת הכספים דרש מנציגי האוצר, "להעביר לוועדה דיווח שנתי על כל הרשויות שמפוצות עקב הפגיעה בהן עקב השימוש בנוסחה המתמטית של מענקי האיזון.

תאריך:  29/12/2016   |   עודכן:  29/12/2016
+מועד תחילת שידורי התאגיד הציבורי - ב-30 באפריל
23:50 28/12/16  |  

ועדת הרפורמות אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק השידור הציבורי הישראלי. התיקון לחוק קובע כי תבוטל סמכות שרי התקשורת והאוצר להקדים את מועד תחילת השידורים, בהתאם להודעת תאגיד השידור הציבורי כי הוא מוכן לשדר לפני התאריך 30 באפריל 2017. מועד תחילת שידורי התאגיד יהיה ביום 30 באפריל 2017 . הממשלה הותירה בידיה את הסמכות להודיע חד-צדדית כי התאגיד יתחיל לשדר לפני ה-30 באפריל.

+"המבקר עלול להפוך ליועמ"ש 2"
23:08 28/12/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נדחה ניסיון לאישור תקנות אכיפת תיקון ליקויים שחושף מבקר המדינה  ▪  גיוס חברי כנסת מהקואליציה בוועדה לביקורת המדינה הביא לדחיית הדיון בתקנות לפיקוח המבקר על תיקון הליקויים במשרדי הממשלה. יו"ר הוועדה: מביש, הממשלה מפחדת מביקורת

מרזל. פיקוח ראוי או עודף סמכויות? [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דוד  ביטן / David Bitan  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  המחנה הציוני / Hamachane Hzioni  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ישראל ביתנו  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מיקי רוזנטל  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי קירשנבאום  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  משרד התחבורה  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 20
עידן יוסף
נדחה ניסיון לאישור תקנות אכיפת תיקון ליקויים שחושף מבקר המדינה    גיוס חברי כנסת מהקואליציה בוועדה לביקורת המדינה הביא לדחיית הדיון בתקנות לפיקוח המבקר על תיקון הליקויים במשרדי הממשלה. יו"ר הוועדה: מביש, הממשלה מפחדת מביקורת
עידן יוסף
דיון סוער בוועדת החינוך בנושא פעילות שוברים שתיקה בבתי הספר    מרגי: הודעת הארגון לפיה נבצר ממנו להגיע לישיבת הוועדה כי הם עוסקים בפעילות חינוכית לבני נוער - צינית
מחלקה ראשונה
ערכאת הערעור תוכל להחמיר בעונשו של נאשם שקיבל שירות לתועלת הציבור גם אם סיים לרצות את העונש
מירב ארד
194.6 מיליון שקלים אושרו לטובת פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב    200 מיליון שקלים יועברו לבניית כיתות לימוד חדשות לרשויות המקומיות
מירב ארד
כל רשות מקומית שלא הקימה תאגיד, תחויב להעביר את הפעלת שירותי המים והביוב שלה לניהול בידי תאגיד אזורי עד ל-20 באוקטובר 2017
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il